Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 2 vraagjes Thailand-Laos (oktober-december 2005) - Forum Wereldfietser

2 vraagjes Thailand-Laos (oktober-december 2005)

Hallo beste wereldfietsers

Ik ben een 28-jarige Antwerpenaar die binnenkort op wereldreis vertrekt. Begin Oktober zal ik in Bangkok aankomen. Ik van plan vanuit Thailand naar Laos te reizen en mij leek het reizen per fiets zeer interessant. Toen ik al surfend wereldfietser.nl ontdekte en jullie schitterende reisverslagen las ben ik helemaal overtuigd geraakt.

Nu heb ik 2 vraagjes:
- Zijn er mensen in de periode oktober-december die vanuit Thailand naar Laos fietsen met wie ik meekan… (ik reis namelijk alleen)
- Is het een goed idee om een fiets in Bangkok te kopen? Of moet ik een fiets uit Europa laten overkomen? Ik ben namelijk niet van plan om in de andere landen die ik in de maanden ervoor bezoek een fiets mee te nemen.

Ps: ik heb al enige reiservaring (Birma, Bolivië, Peru, Sri Lanka, Syrië,..) dus mijn culture shock heb ik al gehad
Hoi Yannick,

Thailand en Laos kan ik je beiden aanbevelen. Misschien ben ik in oktober aardig in de buurt, hangt nog een beetje van mijn Chinese plannen af. September zit ik waarschijnlijk in Tibet. Een fiets kopen in Thailand is zeker het overwegen waard, ik heb enkele jaren geleden een leuke mountainbike in Chiangmai gekocht en daar veel plezier van gehad. In Bangkok moet je bij Probike vast wel een geschikte Trek of ander merk kunnen vinden.

groeten Bauke

Hi Bauke

Bedankt voor je antwoord en de tip waar ik het best een fiets koop.
Ik kijk vaak op dit forum en zal er zeker iets op ?posten? wanneer ik in Thailand aankom en dan kunnen we nog altijd zien waar je dan bent?

Groetjes Yannick

Hoi Yannick,

Wij landen in Bangkok op 29 of 30 oktober (ik moet het eens nakijken), verblijven daar waarschijnlijk anderhalve dag of zo, en zullen dan de trein nemen naar het noordoosten, naar Nong Khai, waar we de Mekong zullen volgen in de westelijke richting. In Uttaradit of misschien Sukhothai nemen we vervolgens de trein naar Chiang Mai, om vervolgens nog een rondje te fietsen in de regio van de gouden driehoek.
We zijn terug in Belgi? rond de 20ste november...

groeten,

Koen

In Chiang Mai runt de Vlaming Etienne samen met zijn Thaise echtgenote het bedrijf Click and Travel. Etienne weet alles over fietsen rond Chiang Mai en weet als geen ander wat er in Thailand aan fietsen te koop is.
www.clickandtravelonline.com

Hallo Koen

Bedankt voor je antwoord. Ik stel voor om in oktober met elkaar te mailen of via het forum te communiceren om te zien of we ter plaatse kunnen afspreken.


Hi Bert

bedankt voor je tip ik ga zeker eens contact opnemen met Etienne.

groetjes Yannick