Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Extra voorwiel met dynamo voor winterband - Forum Wereldfietser

Extra voorwiel met dynamo voor winterband

Ik wil een extra voorwiel aanschaffen om toch makkelijker te kunnen wisselen tussen de spijkerband en gewone band. Moet ik nog ergens op letten qua aansluiting van de dynamo? Ik heb nu een shimano dynamo dh3n71 in een mavic 117 velg.

Ik wil er niet teveel aan investeren. Zou dit iets zijn?

http://www.rose.nl/artikel/atb-vorderrad-28700-c-203989
HIER een pagina vol met een betere naafdynamo van Shimano. De SON doet het ook goed op die pagina's, maar kost ietsje meer.
Zou je SON willen, dan staat op deze pagina bij Diversen / Onderdelen ook een SON-wiel, hoogwaardig handgebouwd.
Bedankt, die zijn nog goedkoper ook. Bij Rose zie ik nu trouwens dat ze niets op voorraad hebben. Misschien bouwen ze op bestelling? Ik heb er een mailtje aan gewaagd. Son is mooi maar mij te duur.

Als ik veel licht nodig heb, dan pak ik mijn Hongkongse-magicshine erbij. Geeft 2 uur lang net zoveel licht als de koplamp van een auto.

Het ging mij ook om de uitwisselbaarheid (stekkertje) met mijn huidige wiel, maar dat lijkt bij shimano allemaal hetzelfde.
Johojo schreef:Bedankt, die zijn nog goedkoper ook. Bij Rose zie ik nu trouwens dat ze niets op voorraad hebben. Misschien bouwen ze op bestelling? Ik heb er een mailtje aan gewaagd. Son is mooi maar mij te duur.
Rose bouwt inderdaad op verzoek wielen van door Rose geleverde onderdelen tegen een kleine meerprijs. Dat heb ik twee keer laten doen. De eerste keer heb ik niet zo goed opgelet, maar de tweede keer bleek uit een duidelijke ploing bij de eerste keer plaatsnemen dat het achterwiel niet (compleet) was afgedrukt, er was dus nog torsiespanning aanwezig. Desondanks heeft dit wiel tot nu toe zonder naspannen zo'n 2000 km geen problemen gegeven (zonder veel bagage overigens).

Als je de meerprijs er voor over hebt, kan het de moeite waard zijn een goede wielbouwer een handgemaakt wiel te laten maken. Als je denkt vaker wielen nodig te hebben is het misschien interessant om het zelf te leren.
Ik had na 4 minuten al reactie van Rose, wiel blijkt gewoon op voorraad. Ik ga 'm bestellen. Zelf ervaring met wielen bouwen lijkt me leuk, zeker nu ik onlangs bij het stellen van een wiel de nippels door de velg heendraaide :oops: Maar nu nog maar even niet...
Overigens tot zover een pluim voor de snelle en goede communicatie van Rose. Wiel is vandaag op de post gegaan. En dat terwijl ik donderdag heb besteld en door een foutje van mij met het invullen het eea vrijdag pas rond was. Toen moest het wiel zelfs nog gespaakt worden!
En het wiel is binnen. Ook nog een pluim voor de die vandaag voor een dichte deur stond en zonet alsnog een keer langskwam. Overigens weet 'ie ook dat overdag langskomen geen zin heeft maar dat moet nou eenmaal...

Wiel ziet er prima uit, past mooi bij het achterwiel qua looks. Voelt licht aan maar over stevigheid durf ik niets te zeggen. Maakt ook niet erg veel uit want veel belasting zal dit wiel niet krijgen.