Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Slechte ervaring met Tatteljee na aankoop slaapzak - Forum Wereldfietser

Slechte ervaring met Tatteljee na aankoop slaapzak

Het leek ons zo geweldig, een op maat gemaakte 2 persoons slaapzak van Tatteljee. Wij hebben helaas een vervelende ervaring gehad die niet opgelost kon worden met eigenaar Peter, daarom willen wij ons verhaal op internet zetten om andere wereldfietsers te waarschuwen.

Wij hebben voor onze thermarest matjes een leuke 2 persoons slaapzak laten maken, onderste slaapzak thinsulate, bovenste slaapzak dons en met tochtslurven aan beide zijden. De slaapzakken kunnen ook los gebruikt worden. Het is voor ons de eerste keer dat we een slaapzak op maat laten maken en laten ons dan ook goed adviseren. Tijdens het bespreken van het ontwerp valt ons op dat de tochtslurf die op de onderste thinsulate slaapzak is bevestigd mogelijk geen nut heeft, aangezien deze naar beneden zal vallen en dus niet voor de rits zou zitten. Peter zegt vervolgens dat hij daar nog nooit van gehoord heeft en het eigenlijk wel logisch klinkt en indien het niet mocht werken het altijd nog aangepast kan worden. Voor mensen als ons met een klein budget is zo'n slaapzak een enorme uitgave, wij gingen er dan ook vanuit dat daar dan geen kosten aan verbonden waren. Al na de 1e nacht hebben wij ondervonden dat de tochtslurf op deze manier zijn werk niet doet.

Dus terug naar Tatteljee om het aan te laten passen, daar probeert Peter mij gelijk de schuld in de schoenen te schuiven. Wij zouden de verkeerde beslissing hebben gemaakt. Wij vinden het andersom, hij heeft ons een verkeerd advies gegeven. Maar oké hij zal het repareren.

Een week later halen we de slaapzak op. De zak waar deze in zit word aangewezen en we zien dat er een rekening aanhangt. We bekijken de slaapzak eerst om te zien of er goed werk is afgeleverd, het ziet er redelijk uit. Op dat moment vraagt Peter Pin of Cash. Wij willen het eerst nog even over de rekening hebben maar we worden gelijk onderbroken door Peter die zegt ‘deze discussie ga ik niet aan’ we kunnen kiezen of weggaan zonder slaapzak of betalen. Wij betalen vervolgens netjes de rekening en proberen het er nogmaals over te hebben omdat we begrijpen dat er misschien een misverstand is ontstaan. Vervolgens krijgen we nogmaals te horen ‘Deze discussie ga ik niet aan' en 'ik had gewild dat ik nooit aan deze slaapzak begonnen was'.

Wij hebben Peter nog een mail gestuurd omdat we een vervelend gevoel hadden overgehouden aan deze situatie. Aangezien Peter ruim een week later nog steeds geen reactie heeft gegeven en dus echt geen discussie wilt, plaatsen we onze ervaring hier op wereldfietser.

Wij hopen op een welgemeend excuses van Tatteljee, het gaat niet om het geld maar om het vervelende gevoel kwijt te raken dat we hier aan over hebben gehouden.

Cyril en Laura
Tochtslurven (de extra isolatie die tegen de rits aan plakt) zijn er inderdaad in vele ontwerpen.

Afbeelding
Als ik naar mijn Yeti kijk dan plakt de rits prachtig op de slurf vast in de richting van de andere rits.

Afbeelding
Bij mijn PHD is dat wat minder goed, daar steekt de rits uit naar de verkeerde kant toe.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat er uit ziet bij een 2 persoons-slaapzak. Ik kan me voorstellen dat deze alleen werken bij 1-persoons gebruik. Ik kan me niet voorstellen dat de verkoper dit niet weet cq ze hadden je dit moeten vertellen.
Ik begrijp die winkels nooit, die de problemen van hun klanten niet op een plezierige manier willen oplossen. Die klanten als een soort lastige zeurpieten beschouwen.

Nou ja, geen reclame voor Tatteljee lijkt me.

Gijs
Wat er technisch precies verkeerd gegaan is begrijp ik niet echt uit je verhaal. Zaten beide tochtslurven aan dezelfde onderslaapzak, zowel links als rechts? Als het om twee dekenmodel slaapzakken gaat zou je verwachten dat de ene tochtslurf op de ene slaapzak zit, en de andere op de andere slaapzak (allebei aan de binnenkant). Zo heb je er ook wat aan als je ze als solozakken gebruikt.
Ook mijn eigen experimentele Tatteljee duo slaapzak was de eerste keer nog niet helemaal perfect. Maar dat is toen door hem probleemloos en heel chique opgelost. Ik herken je ervaring dus niet, ook al ben ik het met je eens dat zoiets heel naar is. Begrijp ik dat het in elk geval nu wel in orde is?
Wim
Wij hebben een tweepersoons mummieslaapzak, met aan de bovenkant dons en aan de onderkant thinsulate , die ook als twee losse slaapzakken gebruikt kunnen worden. Daarbij is het in eerste instantie logisch dat er op beide slaapzakken een tochtslurf zit, want dan hebben deze slaapzakken allebei een eigen tochtslurf indien ze los gebruikt worden. Op deze manier zit de ene tochtslurf aan de donzen bovenkant en de andere op de thinsulate onderkant. Bij het bespreken gaven wij aan twijfels te hebben over de tochtslurf die aan te thinsulate onderkant vastzit, wij waren bang dat deze naar beneden zou vallen en dus niet voor de rits zou zitten. Hierover zei de ‘expert’ dat hij er nog nooit van gehoord had en het aangepast kon worden indien het niet zou werken. Om deze reden hebben we de toen gekozen om aan beide slaapzakken een tochtslurf te bevestigen. Dit bleek na een test in een koude nacht niet te werken, de kant met de tochtslurf aan de bovenzijde was heerlijk warm, terwijl de kant waar de tochtslurf op de onderkant bevestigd was erg koud was en er echt tocht door heen kwam. Toen ik met de slaapzak terug ben gegaan, met het idee samen naar een oplossing te zoeken, werd er niet de tijd voor mij genomen. Er was geen ruimte om iets te bespreken en er werd gelijk gezegd dat ik de verkeerde keus gemaakt heb. Ik heb toen gelijk aangegeven dat er toendertijd gezegd is dat dit gewoon aangepast zou kunnen worden indien het niet werkt en toen werd de slaapzak mopperend aangenomen voor reparatie. Bij het afhalen zat er dus een rekening bij. Wij voelen ons dus totaal niet als klant behandeld, maar meer als lastpost.
Nu zitten beide tochtslurven dus vast aan de bovenzijde en vallen zij beide naar beneden, dus voor de rits. Getest hebben wij het nog niet maar ga er vanuit dat het goed is.
Misschien had de man zijn dag niet. Bel hem eens op.
Cyril schreef:Wij hebben een tweepersoons mummieslaapzak, met aan de bovenkant dons en aan de onderkant thinsulate , die ook als twee losse slaapzakken gebruikt kunnen worden. Daarbij is het in eerste instantie logisch dat er op beide slaapzakken een tochtslurf zit, want dan hebben deze slaapzakken allebei een eigen tochtslurf indien ze los gebruikt worden. Op deze manier zit de ene tochtslurf aan de donzen bovenkant en de andere op de thinsulate onderkant. Bij het bespreken gaven wij aan twijfels te hebben over de tochtslurf die aan te thinsulate onderkant vastzit, wij waren bang dat deze naar beneden zou vallen en dus niet voor de rits zou zitten. Hierover zei de ‘expert’ dat hij er nog nooit van gehoord had en het aangepast kon worden indien het niet zou werken. Om deze reden hebben we de toen gekozen om aan beide slaapzakken een tochtslurf te bevestigen. Dit bleek na een test in een koude nacht niet te werken, de kant met de tochtslurf aan de bovenzijde was heerlijk warm, terwijl de kant waar de tochtslurf op de onderkant bevestigd was erg koud was en er echt tocht door heen kwam. Toen ik met de slaapzak terug ben gegaan, met het idee samen naar een oplossing te zoeken, werd er niet de tijd voor mij genomen. Er was geen ruimte om iets te bespreken en er werd gelijk gezegd dat ik de verkeerde keus gemaakt heb. Ik heb toen gelijk aangegeven dat er toendertijd gezegd is dat dit gewoon aangepast zou kunnen worden indien het niet werkt en toen werd de slaapzak mopperend aangenomen voor reparatie. Bij het afhalen zat er dus een rekening bij. Wij voelen ons dus totaal niet als klant behandeld, maar meer als lastpost.
Nu zitten beide tochtslurven dus vast aan de bovenzijde en vallen zij beide naar beneden, dus voor de rits. Getest hebben wij het nog niet maar ga er vanuit dat het goed is.

Je zou denken dat een prduct wat niet aan de verwachtingen voldoet kosteloos veranderd kan worden door het bedrijf.
Zeker als jullie al tijdens de aankoop hebben aangegeven daar twijfels over te hebben.
Jammer dat dat bedrijf niet klantvriendelijk is na de aankoop.