Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reisgenoot door Oost-Europa in de meivakantie 2011 gezocht - Forum Wereldfietser

Reisgenoot door Oost-Europa in de meivakantie 2011 gezocht

Hallo.

Graag wil ik in de meivakantie van 2011 (22 april t/m 8 mei) door Oost-Europa gaan fietsen. Door Oekraïne en Moldavië bijvoorbeeld. Alleen fietsen is een optie maar veel liever fiets ik in gezelschap van één of meerdere reisgenoten. Iemand interesse om een dergelijke reis met mij te ondernemen?

Met vriendelijke groet,
Tomas
Hoi Tomas,

Ik vlieg in de tweede week van mei naar Sofia en wil via de Balkan terug fietsen, evt. vanuit Slovenie met de trein naar huis of helemaal naar huis fietsen, naargelang hoeveel tijd ik heb. Kamperen bij particulieren in het wild of op z'n tijd een goedkoop hotel.

Is dat een optie?

Groeten Henk Kamphuis
Hoi Henk,

Helaas! zit ik vast aan de schoolvakanties. Ik werk als docent in het onderwijs, vandaar. De tweede week van mei begin ik juist weer met werken. Jammer, want een dergelijke route trekt mij ook wel en die manier van overnachten is precies hoe ik het ook doe.
In Bulgarije heb ik in 2008 ook al gefietst, maar dan wel helemaal in het oosten. In de meivakantie van 2010 ben ik door Kroatië en Slovenië gefietst. Nieuw zou zijn Servië en Bosnië (als je die route neemt). Indien die landen inmiddels voldoende veilig zijn om doorheen te fietsen zou ik dat graag eens willen doen. Zie jij soms een mogelijkheid om twee weken eerder te vertrekken om dan wel samen te kunnen reizen?

Met vriendelijke groet,
Tomas
Hoi Tomas,

Bosnie en Servie zijn veilig genoeg om te fietsen. Tip is om Montenegro mee te pakken. Erg mooi daar en gastvrije mensen!!! Je zou dan kunnen vliegen naar Dubrovnik (Kroatie) of naar Sarajevo (Bosnie) en dan een rondje kunnen maken. Starten in Belgrado (vanaf april low budget vluchten met Wizz Air) en dan bijvoorbeeld Donaufietsroute is ook een leuke, vlakkere optie. Mocht je vragen hebben over fietsen in de Balkanlanden stuur me gerust een pb.

Groeten,

Rutger
Hoi Tomas,

Ik vlieg lowbudget met Wizz air op Sofia [heb mijn vlucht al geboekt], van daaruit meteen Servie in fietsen en dan naar Macedonie, ik wil in principe alle Balkan landen aan doen incl. Montenegro met uitzondering van Kosovo omdat dat niet in de route ligt. En ja het is veilig daar te fietsen, wat Rutger ook al zegt en waanzinnig mooi en autentiek.
Vorig jaar heb ik al enkele andere oostbloklanden aangedaan incl Romenie, Moldavie en Oekraine.

Zie mijn site: www.kleurrijkleven.webklik.nl

Misschien een keer een andere route samen? Ik wil graag nog een keer naar centraal Azie.

Henk
Hallo Tomas en Henk,

In Bosnië is het inderdaad veilig. Er zijn wel geen fietspaden maar ook nog niet veel verkeer - behalve rond de steden.
Er zijn een paar leuke campings zoals in Jajce, Bihac en zeker en vast de kleine, gezellige camping in Blagaj (buurt van Mostar) - Rivercamp Aganovac (zie www.camping-blagaj.com/ ).
In Bosnië kan je onderweg ook lekker en goedkoop eten.
In Montenegro vonden wij de camping in Utjeha (camping Oliva - vlak naast een andere camping!) ook heel goed. Winkel en restaurantjes in de buurt.
Op de website van BIHtourism (Bosnië) kan je de campingbrochure van Bosnië 2010 vinden (www.bhtourism.ba/eng/publications.wbsp). Voor 2011 komt er geen nieuwe brochure.
Alvast veel fietsgenot!

Els
Dag Tomas,

Mooi plan, klinkt erg interessant. Zelf ben ik een leerkracht in het basisonderwijs en tevens gebonden aan de schoolvakanties. Ik ben geen geoefende fietser maar ben van plan in de zomer met de fiets in IJsland op pad te gaan. Een beginnende fietser dus... Voordat ik in de zomer die trip wil gaan maken wilde ik in mei een fietsreis maken van twee weken. Zelf dacht ik in eerste instantie om alleen in Nederland, Duitsland, België een "oefentochtje" te maken maar als ik jouw plan zie begint het toch te kriebelen.

Wellicht kunnen we er eens over praten.

Ter info overigens. Leerkracht (23 jaar), sportief en momenteel met deeltijdstudie ALO bezig.

Groetjes,
Mark
Hoi Tomas,

Omgeving trekt mij wel, ben zelf vanaf 16 April al vrij. Weet niet hoe zwaar je het wil maken?,
Kijk anders maar op mijn profiel:
http://klijnamsterdam.nl/fietsmaatje.html
Laat maar weten als je geinteresseerd bent, mijn mail adressen staan daar ook vermeld.

Vr Gr Paul
Hoi Mark,

Da's toevallig. Ik ben afgestudeerd vakdocent bewegingsonderwijs en werk in Rotterdam centrum op een basisschool als "gymleraar". Ik ben 25 jaar. Ik denk wel te kunnen zeggen dat ik een ervaren vakantiefietser ben. Ik heb er 10 jaar en vele reizen ervaring mee.
Mijn route heb ik al grotendeels bepaald. Daarbij fiets ik door: Kroatië, Bosnië, Montenegro, Albanië, Macedonië, Kosovo en Servië.
Ik was toevallig vandaag van plan de trein -of vliegtuig kaartjes te regelen maar zal daar nog even mee wachten nu jij een mogelijke fietspartner bent. Met de aanschaf wil ik niet lang wachten dus laten we snel besluiten of we samen deze reis ondernemen. Ben jij toevallig van plan om naar de Fiets & Wandelbeurs te gaan zondag a.s. in de RAI? Daar zouden wij elkaar kunnen ontmoeten, ik ga er heen. Anders kunnen we wat mij betreft komende week afspreken. Ook dan heb ik vakantie.
Trouwens, alle materialen voor het kamperen kan je van mij lenen indien je dat wilt. Ik heb deze van goede kwaliteit. Ik reis low budget, het liefst wildkamperend of bij mensen in de tuin indien mogelijk.

Ik hoop je graag snel te kunnen spreken. Mail me anders naar tomasm@live.nl