Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Therm-a-rest matje lek - Forum Wereldfietser

Therm-a-rest matje lek

Hallo,

Mijn Therm-a-rest matje is lek. Wat nu?

M.a.w. wat is de beste plakmethode of moet ik een nieuw matje kopen?


Groetjes,

Ralph

Gewoon plakken. Thermarest heeft zelfs speciale raparatiesetjes hiervoor, verkrijgbaar bij de buitensportzaak. Werkt net zo als een band plakken, ik heb er inmiddels goede ervaringen mee.
De kunst is alleen het vinden van het lek... Wie heeft daarvoor een goede tip?

Sandra

Pannetje water over het matje en je ziet vanzelf de bubbels op de plaats van het lek. Pannetje water - maar dan gekookt - heb je ook nodig om de reparatie uit te voeren. Is het gaatje desondanks niet te vinden, loop je met je matje naar de douche.

Hoi,

Wij hebben een week of twee geleden via de site van Therm-a-Rest contact gezocht met het bedrijf, aangezien we ooit een hoesje van ons matje kwijt zijn geraakt. Binnen een week hadden we twee nieuwe hoesjes in huis! Superservice!! Moraal van dit verhaal: probeer ook eens contact te zoeken met het bedrijf, misschien bieden zij een hele goede oplossing!

Succes!

El & El

hoi,

Volgens mij heeft Bever in Den Haag een speciale service voor het opsporen van lekken in thermarest matjes. Zoiets stond volgens mij in hun catalogus. Je moet nog wel zelf plakken.

Sjirk

wat een gedoe mensen. Een matje plakken is net zo simpel als een binnenband van een fiets plakken en in elke buitensportzaak kun je een plaksetje kopen.

Tuurlijk, het is een eitje, plakken met Therm a Rest plaksetje. :D

Mocht je in de buurt van Zwerfkei wonen (?) dan hebben ze daar een soort badje waar je zonder gespartel :? (zoals onder de douche) het euvel/het gaatje kan opsporen.

Succes ermee!

Heleen, met Robin op weg naar de horizon....

En (net als bij je band) helpt zeep ook hier om het lek te vinden.

Succes ermee!
Ik heb daar ook een leuk hebbedingetje voor (ooit gekregen bij een binnenband): een doosje met een gaasje er voor, gevuld met styropor bolletjes. Als je op het gat komt beginnen de bolletjes te swingen...

Groetjes,

Astrid

Als je je handen nat maakt en kalmpjes over de mat gaat (terwijl die opgepompt wordt ofzo), voel je het gat normaal ook wel...

Gewoon het ganse matje hard opblazen en volledig onderdompelen. (Kan gerust 's zomers wanneer de kinderen in de tuin in het opblaasbadje spelen. Effe kinderen eruit en matje erin.) Daarna met een pen een cirkeltje rond het gaatje en het matje laten drogen. Het matje oprollen, ventiel sluiten en terug openrollen. Lek bestrijken met Seam Sealer (nadendichter voor tenten).
Als het een klein gaatje is kun je ook volstaan met alleen een dikke druppel lijm (op het gaatje).

Peter Horlings
http://www.horlings.tk

Kortom, loop naar de pomp met je matje! :-)