Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldse fietsfilmpjes! - Pagina 15 - Forum Wereldfietser

Wereldse fietsfilmpjes!

513 berichten
joop schreef:Fantastisch al die filmpjes. Krijg weer veel teveel zin om een lange reis te gaan maken.
Moet helaas nog wel even wachten. Dan ook maar een filmcamera mee. :?
Wat een goed idee, Joop!! :P
Hoezo wachten, je kan nu al lid worden van onze videogroep. Je ziet bij de eerste posting in dit draadje hoe dat moet.

Wereldse fietsfilmpjes
Blanche schreef:Wereldse Fietsfilmpjes
Hoe maak je een mooie video van je fietsreis?

De video groep van de Wereldfietser op Vimeo telt ruim 240 leden afkomstig uit de hele wereld. Deze leden plaatsen erg mooie, ontroerende, grappige of er-toe-doende video's. In dit draadje komen de leukste aan bod.

Leuk he die fietsvideo's?! Maar hoe maak je nu zoiets? Dat is toch veel te moeilijk? En natuurlijk onmogelijk als je alleen reist? Helemaal niet waar, gewoon beginnen. Je krijgt zo antwoord op al je vragen. Kijk maar naar de video van Rob Lilwall en lees de steengoede tips van een ander Wereldse Fietsfilmpjes-lid Tom Allen. Hierna bestaan er geen smoesjes meer .... filmen die fietsvakantie en delen maar!

Wereldse fietsfilmpjes


[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... os/2436036[/wfvimeo]



Wereldse Fietsfilmpjes
Virtuele Filmschool

Op Vimeo bestaat nu ook een heuse virtuele filmschool voor beginners en gevorderden! Met behulp van een video leer je bijvoorbeeld hoe je een video of diapresentatie maakt met windows moviemaker, een programma dat vrijwel standaard op je pc zit. Maar ook compositie, geluid en het werken met Imovie komt aan bod. Zo nu zijn er echt helemaal geen excuses meer. Aan de slag! Ik verwacht een heleboel nieuwe video's en fotoreportages in onze groep binnenkort. :wink:

Wereldse fietsfilmpjes
Blanche schreef:Wereldse Fietsfilmpjes
Cycling Silk part I

De video groep van de Wereldfietser op Vimeo telt ruim 234 leden van over de hele wereld en 560 video's. Deze leden plaatsen erg mooie, ontroerende, grappige of er-toe-doende video's. In dit draadje komen de leukste aan bod.

A rough bike ride on China's Silk Road. This is the first of three episodes about Mel, Ben, and Kate's 2006 bike trip retracing Marco Polo's travels in Xinjiang and Tibet. In this episode, the trio takes off from Urumqi, crosses the Tian Shan mountains, and traverses the Taklamakan desert. This only covers the first three weeks of four months on the open road...stay tuned for episodes two and three, and read about Kate and Mel's upcoming return to the Silk Road here: cyclingsilk.com.

Wereldse fietsfilmpjes



[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... s/11689255[/wfvimeo]

Geweldig!
Heb erg genoten van deze. En kijk uit naar de volgende delen.
Aanrader!

Hans
(Die in Zell am See zit, gisteren lekker geski'd maar daarna zoveel last van zijn rug heeft dat hij nu binnen moet zitten terwijl de rest van de familie wel in de sneeuw aan het spelen is...)
HansvanderVeeke schreef: Hans
(Die in Zell am See zit, gisteren lekker geski'd maar daarna zoveel last van zijn rug heeft dat hij nu binnen moet zitten terwijl de rest van de familie wel in de sneeuw aan het spelen is...)
Hi Hans,

Da's balen!
Maak er nog iets leuks van!

Gee
niet voor koukleumen:

http://vimeo.com/18298250
Wereldse Fietsfilmpjes
Did you have a nice holiday?

De video groep van de Wereldfietser op Vimeo telt ruim 244 leden en 588 video's afkomstig uit de hele wereld. De leden plaatsen erg mooie, ontroerende, grappige of er-toe-doende video's.

Er zijn van die momenten tijdens een fietsreis waarop je je afvraagt waarom je in hemelsnaam zo nodig met de fiets moet reizen. Afgelopen week beleefde we zo'n moment tijdens een zeer zware fiets-reis...uh... nee...fiets-expeditie van twee weken door het verre zuiden van Marokko. Terwijl gisteren de wasmachine draaide en we ons videomateriaal op de computer laadde, hebben we helemaal in een deuk gelegen. Het is erg grappig om deze grof gemonteerde beelden te bekijken in de luxe van je eigen huis. Doodmoe met dikke ogen aan het ontbijt, weer een dag xtreem harde tegenwind, beladen fietsen met o.a. 20 kilo water duwen door het mulle zand om slechts 40 km verder te komen in 8 uur(!) En daarbij ook nog een lekker zandscrubje voor het complete welness gevoel! ZUCHT!!!

Hoe was onze 'vakantie'? Extreem zwaar maar daarnaast ook erg mooi. We hadden het voor geen goud willen missen. 8) Een volledig gepolijste reportage over onze trip met engelse ondertitels volgt nog.

Wereldse fietsfilmpjes




[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... s/18364286[/wfvimeo]
Wauw wauw...!

Hoe meer ik kijk naar al die filmpjes, hoe meer zin ik krijg om ook veel te gaan filmen deze zomer... . Jammer genoeg heb ik het geld niet voor een mooie videocamera, dus hopelijk zal de videofunctie op mijn nieuw (nog te kopen) fototoestel toch een beetje op iets trekken!

Doe zo verder, de filmpjes zijn echt prachtig!

Lieve groetjes,
Kelly
Kikitjah schreef:Wauw wauw...!

Hoe meer ik kijk naar al die filmpjes, hoe meer zin ik krijg om ook veel te gaan filmen deze zomer... . Jammer genoeg heb ik het geld niet voor een mooie videocamera, dus hopelijk zal de videofunctie op mijn nieuw (nog te kopen) fototoestel toch een beetje op iets trekken!

Doe zo verder, de filmpjes zijn echt prachtig!

Lieve groetjes,
Kelly
We kijken nu al uit naar een videoverslag van je Japan-reis Kelly!
Haha... leuk.

Wat zul je na al die scrubs een glad huidje hebben Blanche!
Saskia is er jaloers op. :)
Kikitjah schreef:Wauw wauw...!

Hoe meer ik kijk naar al die filmpjes, hoe meer zin ik krijg om ook veel te gaan filmen deze zomer... . Jammer genoeg heb ik het geld niet voor een mooie videocamera, dus hopelijk zal de videofunctie op mijn nieuw (nog te kopen) fototoestel toch een beetje op iets trekken!

Doe zo verder, de filmpjes zijn echt prachtig!

Lieve groetjes,
Kelly
Ik film met een Panasonic Lumix met redelijk resultaat. Kleine pocketcamera met 'hd' video (1280x720) Een nieuwere versie van deze camera maakt gebruik van de avchd codec. Heb ik nog niet getest, maar daar verwacht ik veel van. De mic is klote, maar ja...
je kunt ook kiezen voor een canon 5D of 7D Veel duurder, maar een sublieme videokwaliteit. Maar dan moet je wel met lenzen gaan stoeien.
Succes met de keuze van je toestel.

@Blanche: Waar film jij eigenlijk mee?
fietsvogels schreef: @Blanche: Waar film jij eigenlijk mee?
Hee Fietsvogels! Leuk om jullie op de heen- en terugweg te zien in het vliegtuig!
Net als Hanarien uit het forum.

In het verleden ben ik begonnen met een combinatie van fotografie en filmen met een Canon Powershot A720. Dat leverde best wel goede beelden op, zie bijvoorbeeld http://www.vimeo.com/1817664. Toen het filmen serieuser werd, heb ik een Canon HF100 van Douwe gekregen. Hopelijk heeft die de zandstorm overleeft (de lens sluit niet goed meer door het zand). Voorbeelden van deze camera vind je in de volgende films;
http://www.vimeo.com/18364286
http://www.vimeo.com/16595966
http://www.vimeo.com/6091330

Zodra je met HD gaat filmen, is een statief erg handig. Je ziet namelijk elke beweging in beeld (ademhalen ed). Ik heb een klein statiefje van Manfrotto gekocht voor ongeveer 60 euro die ik van 25 cm tot 1.25 kan uitschuiven.
Nog even over geluid. Als je dat met de camera opneemt blijft het heel matig. Een externe microfoon is al beter, maar eigenlijk is een aparte audio recorder de enige manier om echt goed geluid op te nemen. Gelukkig zijn die tegenwoordig heel klein en niet meer zo duur: een perfecte Olympus LS5 digitale recorder met ingebouwde microfoons kost nog geen 200 euro, en weegt slechts 165 gram. Met een Hama 6958 opsteekvoetje zet je bijvoorbeeld het recordertje in het flitscontact van je camera. Je neemt dan zowel met de camera als met de audio recorder op, en synchroniseert dan achteraf op je computer de externe audio met de video.
Wim
Mmm, een aparte recorder voor geluid? En dan ook een portable lichtsetje mee voor als de lichtomstandigheden niet optimaal zijn? Als je echt goed geluid wilt, moet je toch een mic met windkorf hebben en die past niet in de fietstas.

Ik kies er zelf voor om zo min mogelijk apparatuur mee te nemen. Vandaar mijn keuze voor de Lumix: fotocamera en hd video ineen. En een hele behoorlijke lens. Externe mic is daar helaas niet mogelijk, dus neem ik beroerd geluid op de koop toe. Het wat duurdere model (was er nog niet toen ik de mijn kocht) heeft een betere videokwaliteit in avchd.

De Canon 5D/7D modellen worden ook in de professionele videoproductie gebruikt, maar dan heb je wel ineens weer een stuurtas vol met apparatuur.
Ach je kan het zo ingewikkeld, duur en zwaar maken als je wilt.
Ik vind de geluidskwalitiet op een gewone camera en videocamera redelijk. En anders kan je achteraf nog heel veel doen in de montage; later inspreken, muziek erachter zetten of andere geluidsfragmnten enzv. Het gaat om het overdragen van passie en dat lukt alle Vimeoleden aardig goed met eenvoudige apparatuur.
Ik heb tijdens onze laatste trip een (geluids)fragment opgenomen van een berber mujahazin die samen met zijn zoon bad. Erg bijzonder en mooi. De opnames zijn goed gelukt met mijn interne microfoon. Ik heb trouwens de mogelijkheid om een xterne microfoon aan te sluiten maar ga dat niet meesjouwen. Wel denk ik eraan om een goede microfoon voor thuis te kopen voor een betere voiceover tijdens de montage.

@Wim, wist niet dat je filmde!?! Wordt het dan niet eens tijd om lid te orden van onze groep?
Zo ingewikkeld is zo'n externe recorder niet, en die Olympus is niet groter dan een wat fors mobieltje, inclusief microfoons. Een goede externe camera microfoon als de Sennheiser MKE400 is niet kleiner of goedkoper. Zie hier voor wat geluidsvoorbeelden: http://www.youtube.com/watch?v=iS4PYn6p ... re=related
Ik heb dit gekocht voor mijn vrouw die semi professioneel filmt met een Panasonic Lumix GH1, en beter geluid nodig had. Moderne camera's kunnen zelf veel, en de grootste winst is nu nog te halen met een goed statief en echt geluid. Helaas is zelfs een superlicht statief als de Gitzo GT1541T/gh1720 combinatie nog altijd een kleine 1,5 kg. Goed geluid weegt gelukkig bijna niets meer (165 gram dus).
Of je zin hebt om dat mee te nemen is een ander verhaal - ik vooralsnog niet. Ik wilde alleen maar even laten zien hoe je tegenwoordig echt goed geluid kunt hebben zonder eraan failliet te gaan of je een breuk te sjouwen. Nog maar een paar jaar geleden kostte dit duizenden euro's.
Wim
Mijn statief weegt niet meer dan 900 gram!
Filmen kan ook met deze camera voor minder dan 10 euro en 15 gram:
Afbeelding

De beelden zijn verrassend goed, zoek maar op keycam op youtube. Meer info op http://www.chucklohr.com/808/
Wereldse Fietsfilmpjes
Een hemelse combinatie; fietsreizen en lekker eten!

De video groep van de Wereldfietser op Vimeo telt ruim 244 leden en 588 video's afkomstig uit de hele wereld. De leden plaatsen erg mooie, ontroerende, grappige of er-toe-doende video's.

Eten is belangrijk als je op fietsvakantie bent. Immers je dagelijkse hapje is de benzine voor je stalen of aluminium ros. Lekker eten is nog belangrijker. Heerlijk vind ik het om door vreemde landen te reizen en dan onderweg nieuwe dingen te proeven. Vaak lekker maar soms ook niet te *reten. Zoals die keer in Hongarije toen we het nationale gerecht bestelde. Wij wisten toen nog niet dat dat uier was. Of de gevulde tripe, pens in de champagne-streek die naar poep smaakte. Bleeee!

In de wereldse video groep van de Wereldfietser op Vimeo hebben we een lid die al zijn fietsreizen rondom het thema eten organiseert. Tom Kevill Davies, The hungry cyclist heeft er zelfs zijn beroep van gemaakt als culinair journalist.

Veel kijkplezier!

de Wereldse fietsfilmpjes.




[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... s/18416067[/wfvimeo]
Schop omhoog!
(foutje; per ongeluk bij het plaatsen van een nieuw item een ouder item over het maken van ene video van foto's vervangen. Het oude item zal ik opnieuw moeten tikken 2 stapjes hierboven :x)



Wereldse Fietsfilmpjes
Een hemelse combinatie; fietsreizen en lekker eten!

De video groep van de Wereldfietser op Vimeo telt ruim 244 leden en 588 video's afkomstig uit de hele wereld. De leden plaatsen erg mooie, ontroerende, grappige of er-toe-doende video's.

Eten is belangrijk als je op fietsvakantie bent. Immers je dagelijkse hapje is de benzine voor je stalen of aluminium ros. Lekker eten is nog belangrijker. Heerlijk vind ik het om door vreemde landen te reizen en dan onderweg nieuwe dingen te proeven. Vaak lekker maar soms ook niet te *reten. Zoals die keer in Hongarije toen we het nationale gerecht bestelde. Wij wisten toen nog niet dat dat uier was. Of de gevulde tripe, pens in de champagne-streek die naar poep smaakte. Bleeee!

In de wereldse video groep van de Wereldfietser op Vimeo hebben we een lid die al zijn fietsreizen rondom het thema eten organiseert. Tom Kevill Davies, The hungry cyclist heeft er zelfs zijn beroep van gemaakt als culinair journalist. Binnenkort is er ook iemand die voor een culinaire trip in Japan vertrekt op de fiets. Helaas is er nog niet zoveel te zien op de website.

Veel kijkplezier!

de Wereldse fietsfilmpjes.




[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... s/18416067[/wfvimeo]