Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lake Tso Moriri naar Leh, wie kent dit gebied? - Forum Wereldfietser

Lake Tso Moriri naar Leh, wie kent dit gebied?

Beste Wereldfietsers,

Begin juni dit jaar zitten we voor 6 weken in India.
Nu is het de bedoeling om onder andere de volgde route te fietsen/lopen/klauteren:

Lake Tso Moriri naar Leh (meer ten zuid-oosten van Leh)

Voor zover ik weet is dit een trekkingroute en geen "doorgaande" weg. Over het algemeen is dat geen probleem voor ons maar alles hangt een beetje af van het volgende:

Hoeveel rivieren moeten er over worden gestoken (en hoe breed)
Welke sneeuwvelden komen we tegen
Is het spoor ?berhaupt wel te fietsen/mountainbiken?
Hoe zijn de condities daarboven?
Zijn er bewoonde dorpjes?

Kortom: wie heeft deze route gefietst of gelopen en kan ons er iets meer over vertellen.

Groet,
Marco

Hoi Marco,

In de Marokkaanse hoge Atlas hebben we om een lastig stuk te doorkruizen ter plekke een gids met muilezel ingehuurd.
In de meeste berggebieden wonen arme stumpers met lastdieren, die best wel twee van die witneuzen een paar bergjes verder wilt helpen voor een paar euro's.
Ons was het prima bevallen, de gids was een berggids in opleiding, en sprak redelijk Engels.
We hebben in vier dagen tijd meer over het berberleven in de hoge Atlas geleerd als in de drie vorige reizen door Marokko bij elkaar.

In jullie geval zou ik met voortschreidend inzicht oplossen, als niemand zich meld met de juiste infomatie.

Dit soort trajecten trekken mij ook heel erg aan, het onbekende lonkt.
In Pakistan hopen we in september een aantal honderd kilometers aan jeepable road te berijden.
In het Zagros gebergte in Iran hebben we dit ook gedaan, fantastisch!!!
Het leven in deze hooggebergten is zo indrukwekkend dat ik er bijna iedere dag aan moet denken.

Hoeveel meter sneeuw ligt er in vallee M'Goun? Denken die mensen in dat leemdorpje op 3000 meter hoogte in de Zagros ook aan die dag dat er twee fietsers hun dorpje bezochten?

Heerlijke gedachtenkronkels!!!!!!!!!!

Groeten, john.

Marco,

Zoals in een andere topic gisteren al gemeld vond ik de tocht naar Leh echt super. De naam van het meer komt me bekend voor, maar ik heb het nog niet nagekeken op de kaart. Destijds volgden wij trouwens gewoon de normale weg.

Ik heb nog twee boeken over (trekking in) Zanskar in de boekenkast staan. Wellicht dat die kunnen helpen in de reisvoorbereiding. Trekking met de fiets en de bagage erbij klinkt trouwens wel wat ambitieus, zeker gezien de enorme hoogteverschillen (vaak 2000 meter per pas). Maar in de Andes ben ik ook mountainbikers op trekkingtrails tegengekomen, dus way not. Proberen kan natuurlijk altijd.

Hoe bevalt het leven als gepensioneerd WF bestuurder? :wink:

Groeten,
Dennis

Hoi Dennis,

Net zoals zoveel gepensioneerden geniet ik van alle vrijheid! Moet wel eerlijk zeggen dat de vrije tijd die over bleef na het bestuurslidmaatschap wel weer snel door andere zaken waren ingevuld maar ik denk dat dat voor jou hetzelfde gold.
Maar toch, er is nu wel veel meer tijd over gebleven voor het maken van reizen. (ps: 3 weken geleden tijdens een kanotocht in de ardennen een complete kano met inhoud aan gort gevaren. t? veel vrije tijd blijkt ook niet alles te zijn :D )

Wat betreft trekken/fietsen. We proberen routes door interessante gebieden te vinden waar het nog steeds mogelijk is om enigszins op je fiets te blijven zitten. Een paar stukken lopen is natuurlijk geen probleem maar de instelling blijft fietsen en niet lopen.
Maar je weet nooit wat je wel of niet kan doen op die hoogte. In het Andes gebergte hebben we nauwelijks problemen ondervonden terwijl ik op de Khunjerab-pas knap misselijk was. De omstandigheden tijdens zo'n tocht en hoe je op dat moment erop reageert bepalen uiteindelijk wat we wel en niet kunnen doen.
Al met al hebben we erg veel zin om weer terug naar India te gaan. De combinatie India, bergen, klimmen lijkt me een hele goede.
In ieder geval bedankt voor je boekenaanbod. Misschien fietsen we de komende weken wel even langs.

Groet,
Marco