Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam, 2 maart 2011 - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam, 2 maart 2011

Het laatste winter-rondje.

Iedere eerste woensdagavond van de maand fietsen we een 'Rondje Amsterdam'. Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug (t.o. FEBO).

We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast en je eigen inbreng wordt zeer gewaardeerd. Onderweg of na afloop drinken we gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug. Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig. Denk aan je verlichting en opvallende kleding.

Noteer alvast de volgende Rondjes Amsterdam in je agenda: 2 maart, 6 april, 4 mei, 1 juni (3e verjaardag Rondje Amsterdam), 6 juli en 3 augustus. Tot nu toe waren de weersomstandigheden nog nooit een spelbreker. Kijk ook eens op het forum voor onze belevenissen bij eerdere Rondjes Amsterdam.
je bent er wel erg vroeg bij :lol:

Ja, een beetje Amsterdamse Wereldfietser heeft het Rondje Amsterdam in zijn bio-klok gegrift. Maar voor al die andere gelegenheidsfietsers is het handig wanneer ze het ruim van tevoren in hun agenda kunnen noteren. Het is hartstikke jammer wanneer je dit maandelijkse gezellige avondje moet missen. :roll:
Ik vrees dat mijn Easy Rohler tegen de tijd dat dit Rondje Amsterdam plaats vindt zal zijn gedesintegreerd :cry:
Een voorstel voor een rondje morgen, inclusief het nieuwe pad langs het IJsselmeer naar Muiden. Ca 58 Km.
Frank
frank bueters schreef:Een voorstel voor een rondje morgen, inclusief het nieuwe pad langs het IJsselmeer naar Muiden. Ca 58 Km.
Frank
Frank, dat lijkt me een prima idee. Het pad is me onbekend dus extra leuk.
Een fris windje maar we houden het helder en droog.
Tot vanavond 19.00 uur Berlagebrug.
'Als vanouds', zou ik zeggen.
Onder een heldere sterrenhemel fietsten we weer een reuze gezellig Rondje Amsterdam. Via de Ringdijk, de Linnaeuskade en de Oosterringdijk ging het naar de Nesciobrug over het Amsterdam-Rijnkanaal, vanaf waar we de Oostelijke Kanaaldijk volgden naar het 'nieuwe fietspad van Frank'. Dit blijkt inderdaad een bijzonder fraai fietspad over de Zuiderzeedijk dat je tot Muiden brengt. De veeroosters doen vermoeden dat je hier tussen het vee door rijdt en inderdaad staan we op een gegeven moment oog en oog met een stel schapen dat maar heel langzaam aanstalten maakt om even voor ons opzij te gaan. Even onverwachts doemt het verlichte Muiderslot voor ons op.
We rijden door het prachtige stadje heen en na de oude zeesluis volgen we de de Vecht langs de oostelijke oever stroomopwaarts. Bij het Bastion rijden we het evenzomooie stadje Weesp in. Via de brug bij Driemond steken we het Amsterdam-Rijnkanaal weer over om langs het Gein naar Abcoude te fietsen. Hier strijken we neer in ons stamcafé. Wanneer we gedrenkt zijn en weer buiten staan kost het even doortrappen voor we de nachtelijke vrieskou weer te boven zijn. Langs de oevers van het Abcoudermeer, de Angstel en en de Amstel keren we weer terug naar de Berlagebrug.
Al heeft het fietsen door het donker iets aparts; het is ook een prettig vooruitzicht dat we in April weer met daglicht zullen vertrekken.