Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rohloff naaf: samenaankoop olie - spoelolie - Forum Wereldfietser

Rohloff naaf: samenaankoop olie - spoelolie

1 L Ganzesjahr-oil voor de naaf kost 40€.
1 L spoelolie kost eveneens 40€
(per 25 ml is de prijs 6€)
Ik zou van beide producten 1L aankopen. Wie wil een halve liter overnemen? (20€ per product).
Af te halen in 9220-Hamme / België.
Luc.
Heb wel intresse in een kwart liter 250ml (zal dan wel moeten worden opgestuurd naar midden limburg in nederland)
Als je meerder naven per jaar te verversen hebt is een grote verpakking dan al snel interessant.
Maar kan de olie oneindig lang bewaard worden?
Verzending via kiala.nl zou 4 euro kosten. Dan fiets ik eerst met mijn pakketje 30 km naar Nederland naar een kiala-punt om het vandaar te versturen.
Verzending in België, ook met kiala, kost eveneens 4 euro.
Ik moet de olie/spoelolie nog aankopen. De eerste week van maart zou ik kunnen verzenden. Na 3 à 4 dagen ter bestemming.
Nog gegadigden voor 250 ml olie / 250 ml spoelolie? (= 20 euro voor 250 ml van elks) + verzendkosten 4 euro of afhalen.
Luc.
Als je meerder naven per jaar te verversen hebt is een grote verpakking dan al snel interessant.
Maar kan de olie oneindig lang bewaard worden?


Als het organische olie is kan die niet oneindig lang worden bewaard. Hij veroudert namelijk. Om die reden moet je ook regelmatig olie verversen, niet alleen omdat hij vuil wordt door het gebruik in een motor of een naaf. Synthetische olie kun je wel lang goed houden. Aangezien het advies van Rohloff is om de olie om de vijfduizend km of elk jaar te vervangen, neem ik aan dat het daarbij dus om organische olie gaat.
Misschien heb je iets aan dit draadje?
Heb zonet mijn olie nogmaals ververst. Tot hiertoe geen problemen. :-)
Op de website van Rohloff staat dat hun olie gemaakt is op basis van synthetische olie met een aantal toevoegingen. Dat zou betekenen dat de olie langere tijd houdbaar is. Er staat echter ook dat hij biodegradable is. Dat zou kunnen inhouden dat hij in contact met lucht juist wel afbreekt.
Wat dat betekent voor de houdbaarheid in een geopende fles blijft voor mij in elk geval onduidelijk.
Dat een fietsenmaker een fles vijf jaar op een plank heeft staan, zegt niets. Hooguit dat hij nauwelijks Rohloffnaven van verse olie voorziet...
Aniphys schreef:Misschien heb je iets aan dit draadje?
Houdbaarheid Rohloff speedhub olie.
Zoals Aniphys in zijn draadje, stelde ik de vraag aan Rohloff, en inderdaad, vliegensvlug antwoord:

Hello Luc,
The company who manufactures our oils guarantee us that these
lubricants will function as they should for at least 5 years. After this
we have no personal experience with with how our oils perform after such
a long time standing. 5 years is definitely no problem.

Within this time it is possible that the oil could change color
somewhat depending upon the amount and intensity of the ultra violet
rays that the oil is subjected to. As long as the oil is well shaken
before every use, then this also will have no effect upon the performance.
lvdb1956 schreef:
Houdbaarheid Rohloff speedhub olie.
Zoals Aniphys in zijn draadje, stelde ik de vraag aan Rohloff, en inderdaad, vliegensvlug antwoord:

Hello Luc,
The company who manufactures our oils guarantee us that these
lubricants will function as they should for at least 5 years. After this
we have no personal experience with with how our oils perform after such
a long time standing. 5 years is definitely no problem.

Within this time it is possible that the oil could change color
somewhat depending upon the amount and intensity of the ultra violet
rays that the oil is subjected to. As long as the oil is well shaken
before every use, then this also will have no effect upon the performance.
praktisch iedere olie verkleurd als je 't in de zon zet, uit de zon en koel bewaren is het advies in 't algemeen.

succes,
Ik kan nog 200 ml Rohloff speedhub olie en 200 ml spoelolie missen.
100 ml olie + 100 ml spoelolie, goed voor 4 beurten = 8 €
200 ml olie + 200ml spoelolie = 16 €
Verzendkosten: via Kiala = 4 €
Pakketjes zouden de eerste week van maart verstuurd kunnen worden.
Luc.
Hoi Luc,

zie je PB mapje.

groeten,
Arnold.
De liter Rohloff speedhub olie en de liter spoelolie zijn broederlijk verdeeld. De olie is m.a.w. op.
Het liep "gesmeerd" :D .
Luc.
Hoi ,

Ik ben geintresseerd in 0,5 liter van beiden .
Naar wie moet ik de overschrijving doen en het adres ?

Vriendelijke groeten

Kris
Hoi Kris,
zoals in het bericht erboven staat is de olie op, verdeeld onder de belangstellenden.
<quote>
De liter Rohloff speedhub olie en de liter spoelolie zijn broederlijk verdeeld. De olie is m.a.w. op.
Het liep "gesmeerd" .
Luc.
</quote>
je zou evt zelf bij bike-components.de een litertje kunnen bestellen