Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen 13/2 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen 13/2

Start 13 februari om 10:00 bij het Peerd van Ome Loeks

Route nog te bepalen, suggesties welkom: 50-80 km afhankelijk van het weer, zin en de hoeveelheid koffie en appeltaart
Ik kan niet meedoen, wij wonen nu in een ander huis, want onze woning wordt gerenoveerd. Daar hebben wij het heel druk mee. Vandaag heb ik de keuken uitgesloopt en de grote sofa op twee wielen naar het wisseladres vervoerd. M'n vrouw en ik hebben afgesproken dat wij iedere zondag rust in acht zullen nemen.
Bekijk de verschillen! De bovenste foto is van toen de WF-ers bij ons thuis waren op 11 april 2010. De ravage-foto's zijn vandaag genomen. Wèg gezelligheid, maar wij krijgen een mooier huis voor terug.

Afbeelding

Afbeelding
Hallo,

Ik fiets uiteraard weer mee met het rondje Groningen. Wat mij betreft kunnen we dat rondje wel fietsen dat we met Ronald en Ineke hebben gefietst, als er zoveel wind staat als nu dan is het wel fijn dat er wat beschutting is. Of we zoeken de uitdaging op en kruipen het Hoge land in:P

Martin; dat is een flinke verbouwing, maak er maar een heel mooi plekje in en dan komen wij wel eens langs om het te bewonderen :P . Succes met de verbouwingen!
Hoi Martin, succes met je verbouwing. Gisteren naar Veenhuizen gefietst. Wel wat tegenwind gehad maar misschien een leuke wel suggestie voor een volgend rondje Groningen. Ongeveer 85 km. Als pauze plaats het gevangenismuseum :lol:
Gezien de drukte op dit moment weet ik niet of ik er bij ben. Maar 10 uur is 10 uur en wachten zou ik niet doen. :)
Qua route is het misschien een idee om de eerste helft met tegenwind te fietsen en de 2e helft wind in de rug. En dat betekent dat je pas op zondag kan beslissen. Aan de andere kant heb ik vorig weekeinde ontzettend veel plezier gehad door eerst 45 km voor de wind te fietsen en toen 10km tegen. (altijd in de buurt van het spoor blijven!)
Intussen ben ik lid geworden van de wereldfietsers als antwoord op een kritische vraag bij mijn eerste rondje.
Tot dan, of anders later.
Hallo beste mensen.
Goed te zien dat de voorbereidingen voor het februari rondje al in volle gang zijn. Ik hoop voor jullie dat het weer mee zit en dat het een gezellig rondje wordt. Wij zitten nog even in de States. Zondag de 13e zitten we in de trein voor een reis van Albuquerque New Mexico naar Washington DC. Een zit van 47 uur als alles volgens het spoorboekje verloopt. De week daarop vliegen we naar huis en tijdens het rondje van maart zijn we zeker weer van de partij.
Veel plezier allemaal!!
P.S.ik heb nog niets over taart gelezen, wie neemt er deze keer iets lekkers mee?

Groetjes Ineke Valster/ Ronald Nihot
Ben van de partij zondag. zonder taart. weet nog wel een leuke route die "handig" is met harde wind. Bij noordenwind: via stadspark, Bruilwering stad uit naar Norg (wind mee door open land), na Norg via Ubbena naar Zeegse en door bos terug naar stad (wind tegen door bos). ca 65km. eventueel uit te breiden naar Veenhuizen (idee Erik). Mocht de wind draaien naar bv zuidwest, fiets je het rondje andersom. ( mogelijke koffiestops:Norg, Zeegse, veenhuizen)
Afhankelijk van de wind weet ik ook nog wel een wat ik noem "rondje Schildmeer" (Appingedam). Via Ruischerbrug, Slochterdiep....Schildmeer, en dan terug: diverse opties. Of andersom. Koffie met taart?? tot zondag Cilia
Dat lijkt me een erg mooi rondje Cilia!

Ik wil wel voor iets lekkers zorgen. Ik laat mijn fantasie wel even werken, of een lekkere vlaai:P
De NOS-teletekst 704 vermeldt voor zondag de dertiende:
25 % kans op zon
40 % kans op regen
min. temp. 5°
max. temp. 9°
wind Bft. Z 3
Martin E. van Doornik schreef:De NOS-teletekst 704 vermeldt voor zondag de dertiende:
25 % kans op zon
40 % kans op regen
min. temp. 5°
max. temp. 9°
wind Bft. Z 3
Martin, ik leg het nog een keer uit: we fietsen rond Groningen en niet in de Bilt! :roll:

Als je wil weten of we nat worden zul je toch echt zelf op de fiets moeten klimmen ipv thuis achter de TV hangen :D
Hallo,
Ik ben er zondag waarschijnlijk ook bij. Beide voorstellen voor routes lijken me leuk om te fietsen. Als de route via Norg-Zeegse gaat, kan ik jullie trakteren op een kop soep in Haren bij mij thuis.
Groet, Petra.

- Today is a gift, that's why they call it the present -
Wij zijn weer terug van ons prachtige rondje met Ineke en Ronald,.in amerika.FietsAmerika heeft nu zijn eerste tocht gemaakt, wij vonden het geweldig..
E n zondag fietsen wij ook weer mee.

Paulus en Co
Norg dus niet al te open landschap en eerst in zuidelijke richting vertrekken lijkt redelijk te kloppen met het weerbericht. Overdekte catering is ook altijd goed ;)
De gekozen route spreekt ons erg aan. Wij zijn vaker in die hoek te vinden.
Helaas laten drukke studie-verplichtingen niet toe om de hele dag met fietsen 'te verdoen'. Volgende keer lukt het hopelijk wel.
Wij gunnen jullie morgen een mooie fietsdag, zonder regen, veel zon en een beetje wind (tegen).
Tot fiets,
Geke en René
Wij moeten helaas ook het af laten weten. Te druk met de voorbereidingen voor de komende wintersport. We hopen in maart weer van de partij te zijn.
Veel plezier morgen!


Hans en Saskia
Het was vandaag weer erg gezellig met een hele mooie bosrijke route. Op de terugweg ben ik nog met Marten meegefietst tot Kropswolde, daarna voor mij de trein. :P

Petra, heel erg bedankt voor die overheerlijke pompoensoep van je, en de rest heel erg bedankt voor de vele gezellige kilometers :D
Het was heerlijk, zowel het fietsen door het Drentse land, alsook de soep. Bedankt allemaal voor het gezelschap.
Wim
Voor alle thuisblijvers:
-Het was droog
-Het was niet warm
-Het woei pas op de terugweg

:D
m-gineering schreef:Als je wil weten of we nat worden zul je toch echt zelf op de fiets moeten klimmen ipv thuis achter de TV hangen
Je weet dat wij het erg druk hebben met de renovatie van ons huis. De vloerbedekkingen, gipsplatenplafonds, vaste kasten, elektrische leidingen, enzovoorts, hebben wij verwijderd. Vandaag is het dak al half gesloopt. Zeven dagen per week werken. Al twee sloopcontainers gevuld. Om vies en stoffig van te worden :x .
Zodra het huis klaar is ga ik in Engeland fietsen :D !
Niet achter maar voor de TV hangen, doen wij alleen 's morgens vroeg (journaal) en 's avonds na het eten, GTST bijvoorbeeld.
Ik ben 's avonds nog heen en weer naar Uithuizen geweest. Via het Lage van de Weg. Ben ook niet nat geworden hoor. Alleen was er geen soep onderweg, dus de volgende keer ben ik er weer bij.