Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar laat je de fietsdozen? - Forum Wereldfietser

Waar laat je de fietsdozen?

Wij gaan met 4 personen en 4 fietsen met het vliegtuig naar Oslo Gardermoen. Weet iemand waar je de dozen 5 weken kunt opslaan of stallen. Andere ideeën zijn natuurlijk ook welkom.

Alvast bedankt, Henk
Ik heb ze tot nu toe altijd in de prullenbak gelaten. En ik verzin iets nieuws voor de terug weg :) Dat is tot nu toe altijd een zak geweest, of helemaal niets. Ja, de lak beschadigd soms hierdoor op sommige plekken, maar verdere schade heb ik nooit opgelopen.
Hoi,

wij hebben vorig jaar zomer onze fietsdozen op camping HERSJØEN op ca 12km van Oslo Gardenmoen achter gelaten.
Vriendelijke dame, erg behulpzaam.
Camping is in NO richting vanaf luchthaven net te oosten van gelijknamige meertje Hersjoen.

We hebben de dozen achter op de fiets meegenomen naar de camping, opgerolt.

veel plezier,
Wij hebben plastic hoezen(om over de fietsen heen te doen, te koop bij fietsvakantiewinnkel). die kunnen onder in een achtertas.

Misschien denk je nu dat wij niet zuinig zijn op onze fietsen. Het is tot nu toe altijd goed gegaan en deze hoezen hebben als extra voordeel dat je ook vanaf een ander vliegveld weer terug kunt.
de afgelopen 6 vluchten is het goed gegaan
Een ander groot voordeel is dat we nooit meer hoeven na te denken over waar we dozen vandaan halen en waar we ze laten.
frank F schreef:Wij hebben plastic hoezen(om over de fietsen heen te doen, te koop bij fietsvakantiewinnkel). die kunnen onder in een achtertas.
Je kan de hoezen onderweg ook gebruiken om op te zitten in het natte gras.

Ronald van der Perk
Wellicht is er een leftluggage room op het vliegveld (en dan maar hopen dat het niet te duur is en open is als je vertrekt.)
De tip van de camping zou mijn voorkeur genieten.
Eric Schuijt schreef:Wellicht is er een leftluggage room op het vliegveld (en dan maar hopen dat het niet te duur is en open is als je vertrekt.)
De tip van de camping zou mijn voorkeur genieten.
De left luggage / bagage opslag op Gardermoen is erg duur, daar hadden wij ook naar geinformeerd. Onze beste keus leek dus die camping.
met de dozen achterop opgerolt is 't best aardig fietsen, je bent alleen wat breder en dat is even oppassen op de fietspaden:
Afbeelding

veel plezier in Noorwegen.

klik hier voor een impressie
Bedankt allemaal, we gaan voor de camping optie, ik zag dat je ook een hut kon huren, dat is wel makkelijk voor aankomst en vertrek. De rest doen we met de tent.

Henk
TravelDuck schreef: Afbeelding

veel plezier in Noorwegen.
Dat is een hoop bagage!
willem.m schreef: Dat is een hoop bagage!
ze vertelden ons dat er niet zo veel winkels zijn in noorwegen :)
de dozen op de linker fiets opgerolt hebben we op de 1ste camping gestald gedurende de tocht. De grote zwarte plunjebaal op de rechter fiets zat vol met bubbeltjes plastic om de fietsen in de dozen te verpakken, dat hebben we ook op die eerste camping gestald.
't was de eerste keer vliegen met de fietsen voor ons dus ik wilde ze goed inpakken :)

De rest is gewone bagage voor de reis, dus eigenlijk alles in de rode tassen.
We kwamen aardig uit kwa spullen, een volgende reis zullen we wellicht iets minder meenemen.

btw ik heb nog een kaart van Noorwegen in de aanbieding, ongebruikt:
Sør-Norge nord 2009 (CK 2) Cappelens bil- og turistkart nr 2
http://www.cappelendamm.no/main/Katalog ... 8202295141