Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vergelijkbare tent; MSR Velo - Forum Wereldfietser

Vergelijkbare tent; MSR Velo

Met de MSR Velo had ik toch een redelijk ideale tent gevonden. Maar ja, die was van mijn ex :wink: dus nu moet ik opzoek naar een nieuwe...

De Velo is niet meer te krijgen naar het schijnt. Ik ben op zoek naar iets vergelijkbaars;
- ruime buitentent die voldoende hoog is om een fiets rechtop in te zetten
- iets ruimere breedte van de binnentent zou leuk zijn >120 cm
- goed mee te nemen op de fiets (natuurlijk...)

Adviezen zijn meer dan welkom (en ja, ik ga ook kijken op de fiets en wandelbeurs volgende week maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen!)

Ciao,
Paula
Maar waarom wil je je fiets binnen zetten?
Wim
ik wil mijn fiets niet binnen zetten, maar ik vind die hoogte wel erg prettig! Was meer ter illustratie van mijn 'hoogte en breedte' wensen van de buitentent :)
hallo
ik heb er nog ene liggen een msr velo is te klein voor ons omdat we een kleine wereldfietser meehebben
prijs overeen te komen
groetjes bono
Ik heb prive nog een MSR Velo, die twee keer gebruikt is. Als je interesse hebt, stuur dan even een PBtje.

Eric
Paula schreef:ik wil mijn fiets niet binnen zetten, maar ik vind die hoogte wel erg prettig! Was meer ter illustratie van mijn 'hoogte en breedte' wensen van de buitentent :)
Ik heb net eens een plaatje van de velo gezocht en zie dat de Velo van binnen 105 cm is. Dat is niet echt hoger dan vergelijkbare tenten. Dat er op het plaatje een fiets in past komt volgens mij vooral doordat ze een verdraaid kleine fiets hebben genomen.
Leon

Ik ben zelf op zoek naar een vervanger voor mijn na erg lange tijd versleten Walkaway Mt. Whitney, 4,0 kg, waar mijn fiets met geen mogelijkheid in past:
Afbeelding
Hoogten die ik gisteren van websites heb gehaald:
Nordisk, norheim3: 110
Jack Wolfskin, sanctuary 3rt: 105
Kaikkialla, tripole3: 110
Hilleberg namma en nallo3: 105
Bergans 6014: 105
Eureka Bighorn3: 145
Flällräven Akka RS3: 110
Lightwave t3trekxt: 110
Terra Nova trispace: 112
De aangegevens hoogten van 2-persoonstenten zijn in het algemeen 5 cm lager dan de driepersoonsversies van hierboven.

Of het hier om de buitenhoogte of de binnenhoogte gaat heb ik niet in alle gevallen kunnen achterhalen, zo ver in het proeces ben ik nog niet.
Een update; ik heb inmiddels een nieuwe tent gekocht en het is de Kaikkaila Tripole 2 geworden (die heet sinds 2011 trouwens pole 2). Ik had mazzel met het 'oude' model en dat 'ze' nog wat konden doen met de prijs.

Met dank aan het mooie overzicht van Leon; ik heb mijn eigen lijstje mooi kunnen vergelijken :)

Uiteindelijk ben ik voor duurzaam, licht, ruim (want dat viel me echt het meest op bij deze Tripole 2) en aantrekkelijk in prijs/kwaliteit verhouding gegaan. Met 480 euro was deze nèt binnen mijn budget en mijn 2e keus zou de Nordisk Norheim 2 zijn geworden. Die laatste is er in polyester en nylon uitvoering, waarbij de polyester echt een heel stuk goedkoper (maar zwaarder en minder duurzaam is) en de nylon naar mijn weten alleen via internet nog te bestellen is voor een kleine 400 euro.

Dank voor de reacties en ik ga lekker fietsen en kamperen eind van de week!

Ciao,
Groet,
Paula