Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Avaghon en kinderstoeltje Yepp /Ok baby - Forum Wereldfietser

Avaghon en kinderstoeltje Yepp /Ok baby

Hallo
Is er soms iem die een kinderzitje achter op zijn Avaghon heeft?
Wil graag weten of Yepp Maxi of Ok baby sirius past op zowel vrouwen als mannenmodel.

Gr
jgense@home.nl
Helemaal niem die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Lijkt me toch dat er genoeg vakantiefietsers zijn die naast fietskar ook zitje incidenteel gebruiken voor de afwisseling.
Vast, maar zoiets is natuurlijk heel model en ook weer maat specifiek. Ik vrees dat je dat gewoon moet uitproberen.
Wim
Het is inderdaad een kwestie van uitproberen, fiets mee naar een fietsenmaker. Wij hebben een Bobike maxi+ achter op onze Hase Pino. Met een bagagedrager met lage ophangpunten passen mijn vaude achtertassen er ook nog op. Het zitje is heel gemakkelijk te verwijderen en weer te plaatsen.
Afwisseling is heel zinnig als je langere tijd onderweg bent, verandering van houding is heel prettig, niet alleen voor de kinderen. Wij hebben ongeveer dezelfde lengte en kunnen daardoor regelmatig wisselen van positie op de pino waardoor je niet continu in dezelfde houding dezelfde spieren belast.
Avaghon heeft bij zadelbuis beetje rare driehoek zitten.
Kweet ff niet of ik die constructie moet noemen.
Mensen die Avaghon hebben weten wat ik bedoel
Ik begrijp wat je bedoelt, de buizen lopen wat langer door waar door een en ander ter hoogte van de zadelbuis wat dikker is. Bij de bevestiging van Bobike klem je een en ander om de zadelbuis en loopt de bevestiging buitenom naar schuin naar boven en achteren zodat het bevestigingspunt voor het zitje zich uiteindelijk ergens tussen de bagagedrager en het zadel bevindt.
Het zou kunnen dat het driehoekje van de Avagon er voor zorgt dat het cruciale punt ter hoogte van de zadelbuis waar de bevestiging buitenom gaat, net te dik is. Toch echt een kwestie van uitproberen bij de fietsenmaker, kan zijn dat de bevestiging van een ander merk zitje net weer wel past.
Klopt, ik ga na fietsenmaker en anders krijgt de vrouwenfiets het zitje maar!
Daar is zadelbuis normaal.
We hebben twee Avaghons Series (beide herenmodel)... met twee fietsstoeltjes. Dus het kan.

Bij de grote fiets lukte het gewoon met een standaard atb-beugel van Bobike op de verticale stang. De kleine fiets vereiste een oude, metalen atb-beugel, die de heren van Recycle nog op zolder hadden en kundig hebben verbouwd/ingekort.

Vervolgens was het wel puzzelen met de Ortlieb achtertassen. Heb de ophanghaken zo verbouwd dat de tassen een stuk naar achteren hangen. Mijn vrouw heeft tijdelijk met de voortassen op de achterdrager gefietst. En achtertassen voor. Een nieuw stel achtertassen kon wel zo versteld worden dat het paste.

Even knutselen dus, maar het kan!

Jochum
Dank je!
Het is de okbaby 10 plus geworden.
Fietstassen kan ik dan niet meer gebruiken maar dat is niet zo erg.
Mooie merk fietsstoeltje