Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaring Coleman phad x3 - Forum Wereldfietser

Ervaring Coleman phad x3

Is er iemand die ervaring heeft met de Coleman Phad x3? Ik overweeg deze tent aan te schaffen voor onze fietsreis naar Rome. Tot nu toe een Esvo (te) klein tentje voor 2 personen. Nadeel vind ik inderdaad eerst de binnentent opzetten. Daarnaast geeft hij veel condens en kan er geen bagage in. Andere sugesties ook welkom.
Hoi,

Wij hebben een Phad X 2. Die bevalt goed. Zet snel op, staat stevig, geeft genoeg ruimte voor met z'n tweeen en wat klein grut en in de voortent plek voor bagage, en heeft zelfs een 'raam'! Ik pas er met mijn 1.95m goed in. Bovendien was hij niet duur.

Is natuurlijk wel wat zwaar, een dikke 3 kilo. Dat kan nog wel een kilootje lichter.

De 3 is nog best een stuk groter dan de 2, dus ik verwacht dat je daarin leeft als een koning.

Koploper
Hij kan inderdaad wat lichter, maar ik wil niet het grootste deel van mijn budget aan een tent uitgeven. Moet ook nog een goede mat en slaapzak, vandaar. We fietsen samen dus wellicht kunnen we de tent verdelen. Bedankt voor je reactie.
Hallo,

Ik had een Coleman Phad X3.

Een hele mooie tent. Staat als een bunker. Stuk strakker dan een tunneltent.
Een aanrader dus. De enige reden dat ik hem verkocht was de kleur. Ik dacht te gaan wildkamperen en heb uiteindelijk een tent gekozen die helemaal donker groen was.

Jammer, want die Phax x3 vind ik nog steeds een van de beste ontwerpen die er zijn, met die drie stokken en zelfs de opbergruimte 'freestanding'.
Misschien kun je klagen over het gewicht, maar zelf vind ik dat vaak overdreven, zeker voor fietsers.

Je kunt wel een kilo sparen, maar je loopt er uiteindelijk niet mee in je rugzak de hele dag. Afgezien daarvan heeft de Phad een hele mooie opbergruimte.
Hij zit inderdaad onder de reflectiestreepjes. Ook in de scheerlijnen is iets refelecterends verwerkt. Dat is dan niet zo handig bij het wildkamperen, tenzij je natuurlijk van het ik-sta-hier-en-niemand-doet-me-wat type bent. Wel makkelijk te vinden met je zaklampje.

Wel trouwens twee jaar geleden een stok gebroken tijdens het ondersteboven drogen met net teveel wind. Dan gaat-ie rollen. Niet zo handig, maar gelukkig wel 's ochtends bij het afbreken. Dat was in Schotland en in Dundee hebben we 5 outdoorwinkels doorzocht totdat we iets vonden. En dat was natuurlijk zo'n onverstaanbare Schot die het wel even wilde lappen, en geen geld wilde aannemen. Alhoewel Coleman Brits is hadden ze nergens iets dat paste. Eén van de verkopers wist ons te vertellen dat alles dat jaar in China was gebleven (daar wordt tenslotte alles gemaakt) om onderdak te geven aan de slachtoffers van die aardbeving toen.

[terzijde]
In Dundee ook kennis gemaakt met Schotlands nationale non-alcoholic drankje, Irn-Bru. Sodemieters, wat is dat smerig!
[/terzijde]
Nou een held ben ik niet, dus dat wildkamperen wordt hem zo wie zo niet. We gaan naar Rome en zullen vooral op campings en af en toe in een B&B of zo overnachten. We gaan met zijn tweetjes (mijn zoon en ik) maar heb graag wat ruimte beschikbaar en helaas geen geld over, zo kwam ik op deze tent. Bedankt, ik denk dat ik wel overtuigt ben. Nu nog even een goed adres hier in de buurt.
Marjan1 schreef:ITot nu toe een Esvo (te) klein tentje voor 2 personen. Nadeel vind ik inderdaad eerst de binnentent opzetten. Daarnaast geeft hij veel condens en kan er geen bagage in.
Welke Esvo was dat dan ?
Marjan1 schreef:. Nu nog even een goed adres hier in de buurt.
Als je de tent met z'n tweeen gebruikt zou ik de Coleman phad x3 nemen.
Het verschil in gewicht is niet groot, maar hij is iets breder, wat een goede nachtrust voor twee personen ten goede komt.

Kun je hem niet beter uit Engeland bestellen? Veel bedrijven daar nemen vaak 12 Euro voor het verzenden en dat werkt goed.
Ik heb gezien dat tenten in het algemeen duurder in NL en Duitsland zijn vergeleken met Engeland. Bijvoorbeeld Outdoormegastore , deze sturen naar Nederland.
Succes.
Hallo,

Deze kwam ik in Eindhoven tegen.
http://www.kampeermarkt.com/Coleman/?page=2

Ze hebben ook deze tent staan. Kun je zien hoe hij is.

Succes, Raimundo
Ik probeer een foto van mijn huidige tentje hierin te plakken maar dat wil niet echt lukken. Of beter gezegd, ik weet niet hoe dat moet. Zal even kijken of ik de naam kan achterhalen, het is een klein groen tentje eigenlijk te klein voor 2 personen. Zal eens kijken of de genoemde sites.