Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Brainstormen voor mijn reis - Forum Wereldfietser

Brainstormen voor mijn reis

Vooraf wil ik mijn excuses aanbieden voor een "shameless' plug van mijn eigen site maar ik heb geen zin om het nog een keer te schrijven in het Nederlands.

Langzamerhand wordt het allemaal duidelijker en het lijst wordt meer een FAQ dan brainstorming, maar misschien dat men bijzonder nuttig tips toe te voegen hebben.

Alvast bedankt

Shane

Klik
Plug maar!

Want ik lees je brainstorm-gedachten met veel interesse. Vooral als je het hebt over

I'm slowly making the transition from Touring cyclist to tourist on a bike

en daarmee een misschien meer fundamentalistische, puristische opvatting over wereldfietsen loslaat (althans, zo lees ik het :wink: ). De gemiddelde wereldfietser is een toerist op een fiets, ook al reppen veel fietsblogs van tochten die het karakter hebben van expeditions of op zijn minst epic zijn.
Dat doet niets af aan het uitdagende van onafhankelijk reizen op de fiets. Zeker in Afrika!

Nog veel inspiratie bij de verdere voorbereidingen!

Gee
Dank Gee,

Je hebt goed gelezen, ik probeer af te stappen van de "ik ga van A naar B" knallen idee. Mijn idee was deze keer even van Amsterdam naar kaapstad te fietsen. Bekende namen voor iedereen, ruimte voor uitdrukingen als "expedition, Epic"etc etc.

Maar hier ben ik 2 jaar geleden ook ingetrapt met mijn coast2coast actie. Hier hoop ik van geleerd te hebben......

Dus nu ga ik naar ergens in zuid afrika vliegen om vervolgens een aantal jaren richten europa te fietsen. Ik schaam me niet om een keertje een busje te pakken of een vliegtuig als dit het genot kan vergroten....Dit is voor mij en totaal verandering van gedachten, en ik vermoed dat het een verbetering is.

Maar ok een beetje afzien mag natuurlijk, daar ga je toch voor :lol: Als je het niet leuk vind om een beetje af te zien kan je beter niet naar Afrika gaan....
Toevallig kwam ik vanmiddag op de site van This is not an Expedition!, van een stel dat van de UK naar Australie fietst, via de Stans. Zij zien hun reis als een tochtje naar huis (commuting), maar dan ietsje langer.
Mooi foto's ook, trouwens.

Gee
Een toerist op de fiets, fietst toch gewoon iedere dag een blokje om? :wink:
Interessant om bij te houden!
Hoi Shane was gezellig vandaag rondje den haag..Onderweg hadden we het er over en denk zelf dat het fijn is om te leven en te genieten op de fiets zo maak je ook gekke ,leuke dingen mee als er geen haast en spoed bij komt kijken.Dapper en leuk is het wat je doet.Have fun en tot volgende rondje

groet

david