Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stroom op de fiets - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Stroom op de fiets

* Wat is eigenlijk het verschil tussen de Zzing Smartphone Edition en de gewone Zzing?

* Is het ook mogelijk om accupacks van je digitale camera op te laden?

Dan is dit best wel een brilliante oplossing. Kun je de batterijen van je GPS thuislaten, en je GPS op de Zzing aansluiten. 's Avonds na het fietsen kun je met 't batterypack je GSM en camera opladen.
Bas1988 schreef:* Wat is eigenlijk het verschil tussen de Zzing Smartphone Edition en de gewone Zzing?

* Is het ook mogelijk om accupacks van je digitale camera op te laden?

Dan is dit best wel een brilliante oplossing. Kun je de batterijen van je GPS thuislaten, en je GPS op de Zzing aansluiten. 's Avonds na het fietsen kun je met 't batterypack je GSM en camera opladen.
- kweenie
- alleen als de accu van de camera over usb kan worden geladen (vaak niet)
- jij snapt het :)
- Het is mijn ervaring dat de naafdynamo over het algemeen voldoende stroom levert om zowel de 4 interne AAtjes van de zzing binnen een dag te laden als gelijktijdig de GPS aan de gang te houden.
Het verschil tussen beide typen: http://www.zzing.de/index.php?option=co ... -n8-und-co. Met mijn lekenkennis lijkt het erop dat er een, waarschijnlijk duurdere, regelaar is geplaatst.
En voor het opladen van opladen van accupacks van camera's: voor de camera van mijn partner gebruik ik http://zzing.de/New-Shop/catalog/produc ... ucts_id=46, maar het vermogen van ZZing is niet voldoende om hiermee mijn Nikon-accu's op te laden.
Bas1988 schreef:* Wat is eigenlijk het verschil tussen de Zzing Smartphone Edition en de gewone Zzing?

* Is het ook mogelijk om accupacks van je digitale camera op te laden?

Dan is dit best wel een brilliante oplossing. Kun je de batterijen van je GPS thuislaten, en je GPS op de Zzing aansluiten. 's Avonds na het fietsen kun je met 't batterypack je GSM en camera opladen.
Het verschil is dat bij de oude Zzing je op tijd je mobiel moet loskoppelen om ervoor te zorgen dat ze niet allebei droog komen te staan. Kwam hier tijdens een vakantie achter, die smartphones zijn dus eigenlijk dumbphones dat ze dat niet doorhebben. :wink:

Voor wat het opladen van je accu van de camera ik ben bang dat je dat gezien de capaciteit van de meeste Digitale Spiegelreflex camerabatterijen wel kan vergeten, nog even afgezien van de tijd die het duurt voordat ze via USB zijn opgeladen (net als je batterijen opladen via USB) Het beste doe je dit tijdens de rit (oplaadijd van 2 AA batterijen voor de USB-oplader van GP is iets van 8 uur)
Werkt goed, veel mogelijkheden! Behalve de accu van het fototoestel.
Gee schreef:Volgens mij een nieuw product:

http://www.pedalpower.com.au/

Happy trails,

Gee
Son levert toch ook een 12V versie dynamo ?! Daar zou je toch veel meer mogelijkheden mee hebben. Dubbele voltage dus ook dubbele capaciteit?
Gewone NIMH batterijen gaan veel langer mee dan LIPO's. De laatste kunnen ook spontaan ontbranden / exploderen bij een te laag voltage!
Als electrovlieger modelbouwer zou ik liever gaan voor traditionele batterijen kunnen veel meer aan ook diep ontladingen geen probleem. De duurdere versie met 2700 mAh lijkt me een goede aankoop en Sanyo is kwaliteit.

Johan
flevobiker schreef:Son levert toch ook een 12V versie dynamo ?!
alle sondynamo's leveren ca 0.5 ampere, de spanning hangt af van de belasting.
Het son 28 model levert bij lage snelheden meer stroom dan de sondelux. Rij je altijd 20+ dan maakt het niet uit

de pedalpower is al meer dan een jaar hier op de markt
Op de meest recente fiets en wandelbeurs stond ook iemand die systemen verkocht die stroom konden leveren die opgewekt was door zonne energie.
Volgens mij was het https://powertraveller.com/.
Zo'n zonnecellader kan je over je bagage heenleggen tijdens het fietsen, 's avonds kan je dan je mobiel eraan opladen. Volgens die mw. van de stand was het systeem waterdicht.

Wat is nu het voordeel van een Zzing tov een systeem met zonneenergie?
Bijvoorbeeld:
- ik weet niet zeker of ik iets kwetsbaars als zonnecellen achter op mijn fiets zou willen hebben (of voorop op mijn stuurtas, zoals ik onlangs zag; waar laat ik dan mijn kaart)
- ik kan me nogal wat tochten herinneren waarbij ik weinig vertrouwen in zonne-energie zou hebben gehad