Additionally, paste this code immediately after the opening tag: foto's tijdens een reis - Forum Wereldfietser

foto's tijdens een reis

Ik wil onderweg in Amerika op een gemakkelijke manier foto's uploaden, ik heb een account op ad1952.waarbenjij.nu. Maar daar kan ik maximaal 10 foto's plaatsen, tenminste gratis.
Ik ben nog aan het zoeken naar een andere mogelijkheid om ergens anders foto's te plaatsen. Ik denk aan Flickr, zijn er andere/betere keuzes?
ad1952 schreef:Ik denk aan Flickr, zijn er andere/betere keuzes?
Niks mis met Flickr.
Wel mag je maar 300 mb per maand uploaden, met gemiddeld 6 mb per foto zit je dus aan je maximum bij zo'n 50 foto's en dat is ook niet bijster veel. Wel kan je heel eenvoudig meerdere Flickr accounts maken of natuurlijk een Pro account met onbeperkte upload (just $24.95 for a 1 year pro account).
Bij Picasa (van Google) heb je gratis opslag van 1Gb. Ik kan zo gauw niet vinden of er ook een per maand beperking inzit voor upload.

Kijk op Picasa voor meer informatie. http://picasa.google.com/support/bin/an ... 9567&hl=nl

Overigens gebruik ik zelf Flickr met een Pro account. Is relatief goedkoop en je hebt er verder geen omkijken naar. Ik kan ook direct vanaf mijn smartphone naar Flickr uploaden.
Zowel Picasa als Flickr zijn prima denk ik. Zelf gebruik ik smugmug (http://www.smugmug.com. Dit is weliswaar een betaalde service (volgens mij $40 per jaar), maar je kan wel onbeperkt je foto's uploaden in hun originele formaat, zodat je automatisch een backup hebt. De site maakt dan zelf kleinere versies voor bezoekers. Ik weet niet hoe snel internet is in de VS, maar hier gaat het redelijk snel en ik vind het wel handig om een backup te hebben.

Mocht je willen dan kan ik je een link doorsturen die je $5 dollar korting geeft (en mij $10 :-).
Je kan ook voor dropbox kiezen. Het heeft een max van 2 Gb dat kan oplopen tot 8 Gb.
Het is in principe niet bedoeld om mooi fotos te tonen, maar wel om bestanden te delen en in sync houden en te delen.