Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsroute hoogtes bepalen - Forum Wereldfietser

fietsroute hoogtes bepalen

Mijn partner en ik zijn momenteel in China aan het fietsen aan de oostkant van de Tibetaanse grens en willen hoogteziekte voorkomen.
Wie weet hoe je er achter kan komen hoe hoog de verschillende steden en dorpen liggen?
We willen onze route zo plannen dat we niet te snel stijgen, maar zowel de Nelles kaart als Chinese kaarten geven geen of amper hoogtes aan. We hebben wel een gps met hoogtemeter, maar die geeft de huidige hoogtes aan. Hebben jullie advies voor ons?

alvast bedankt!!!

Michel en Krista
Google Earth geeft onder in het satellietbeeld de coördinaten en daarnaast de hoogte van een plaats. Voor het Nederlandse drielandenpunt geeft hij 325 meter aan en voor Ping'An bij Guilin in China geeft hij 905 meter aan. Van beide hoogten kan ik uit eigen waarneming bevestigen dat ze vrij precies kloppen.
Dus zoek even een computer met Google Earth. Op Google Maps kan ik de hoogte niet ontdekken maar misschien kijk ik niet goed.
Op http://www.gpsvisualizer.com/profile_input kan je een google-maps route link invoeren en die geeft je dan een hoogteprofiel van je route. Voor de Amerongse berg werkt het heel aardig.
Deze site werkt ook op basis van google maps en maakt meteen een hoogteprofiel (zo te zien ook in China) http://ridewithgps.com/routes/new
China, brrr.... een gevaarlijk dictatoriaal land en daar worden katten levend gevild voor bont. Als echte kattenliefhebber mij niet gezien!
Heb net vandaag op het nieuws gehoord dat de door China gestolen land Tibet nu echt verboden is voor buitenlanders.

http://www.mijnalbum.nl/Album=6RUWWUPX
Martin E. van Doornik schreef:China, brrr.... een gevaarlijk dictatoriaal land...
Als je zo denkt, dan kun je nergens meer fietsen...
sonali schreef:
Martin E. van Doornik schreef:China, brrr.... een gevaarlijk dictatoriaal land...
Als je zo denkt, dan kun je nergens meer fietsen...
Flauwe kul, er zijn landen genoeg waar ik met een gerust hart kan fietsen. Over ruim twee maanden ga ik in Engeland fietsen, daar kijk ik al jaren naar uit!
Martin E. van Doornik schreef:
sonali schreef:
Martin E. van Doornik schreef:China, brrr.... een gevaarlijk dictatoriaal land...
Als je zo denkt, dan kun je nergens meer fietsen...
Flauwe kul, er zijn landen genoeg waar ik met een gerust hart kan fietsen. Over ruim twee maanden ga ik in Engeland fietsen, daar kijk ik al jaren naar uit!
Ik zie niet in waarom je niet met een gerust hart in China zou kunnen fietsen... :?:
Bedankt voor de tips! China is een prachtig land maar qua mensenrechten absoluut niet, om over dierenrechten maar te zwijgen..
Google earth wordt hier geblokkeerd maar we hebben een andere oplossing.
Fred Ferchaux! Een Franse wereldfietser die nauwgezet zijn routes beschrijft qua hoogtes, water en slaapmogelijkheden. Niet alleen in deze regio(China Tibet ) maar ook vele andere landen. Een aanrader! Www.Fred.ferchaux.free.Fr
Wel Franstalig....
Allen bedankt!
Michel