Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Naar de Mt Blanc (Chamonix) op de fiets - Forum Wereldfietser

Naar de Mt Blanc (Chamonix) op de fiets

Sommige bergbeklimmers houden ook van fietsen (en omgekeerd). En/of zien het ook als goede aanloop- en conditietraining. Zo fietste een jonge Zweed ooit van Stockholm naar Nepal en beklom daar geheel op eigen kracht de hoogste ber ter wereld: Mt Everest : http://nl.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6ran_Kropp
Een verhaal met mythische proporties.
Zo bont kan en wil ik het niet gaan maken op mijn leeftijd, maar wie me wegwijs kan maken met goede fietsen routetips om in een week of 3/4 in Chamonix te komen om vandaar het Mt Blanc massief te bestijgen, ben ik dankbaar.
Groet,
Wasbeer
Wasbeer schreef:Sommige bergbeklimmers houden ook van fietsen (en omgekeerd). En/of zien het ook als goede aanloop- en conditietraining. Zo fietste een jonge Zweed ooit van Stockholm naar Nepal en beklom daar geheel op eigen kracht de hoogste ber ter wereld: Mt Everest : http://nl.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6ran_Kropp
Een verhaal met mythische proporties.
Zo bont kan en wil ik het niet gaan maken op mijn leeftijd, maar wie me wegwijs kan maken met goede fietsen routetips om in een week of 3/4 in Chamonix te komen om vandaar het Mt Blanc massief te bestijgen, ben ik dankbaar.
Groet,
Wasbeer
Leuk plan! Met 3-4 weken heb je ook heerlijk de tijd om een mooie route uit te zoeken. Je kan bijv. beginnen met de LF7 tot aan Maastricht, lekker makkelijk met navigeren, je hoeft alleen maar op de bordjes te letten.
Daarna lijkt het logisch om door de Ardennen te gaan, gevolgd door Vogezen en Jura. Dan zit je al aan de voet van de Alpen.
Je kan het meer van Genève met een pontje oversteken of eromheen rijden.
Ik ben trouwens benieuwd hoe je je bergsport-materiaal vervoert (bergschoenen, pikkel, touw, helm, stijgijzers, rugzak).
Chamonix, daar heb ik geen plezierige herinneringen aan. Regen, regen en nog eens regen midden in de zomer. Op de camping sprak ik een bergbeklimmer die de top had bereikt die dag . . . in een sneeuwstorm!

De dagen er voor was het nog prachtig weer, zoals op deze foto.

Afbeelding
vorig jaar naar Chamonix gereden en verder zwitserland in via de groene route van Maastricht naar middellande zee was goed te doen, rustige weggetjes en grooiend landschap.
Halve wege via Annecy oost waarts gereden laatste stuk via St-Gervais is mooi maar ook klim werk de weg loop parralel aan de auto baan maar gaat ook een stuk de bergen in.
Aan iemand die ik de weg vroeg wenste me veel succes en zag waarom stukken van meer dat 10 procent met slechte weg.
Al met al zeer mooi en goed te doen in 3 week.

Martin
@Martin: dank je, die groene route klinkt heel goed en ga ik napluizen. "halverwege Annecy oostwaarts"...kun je wat exacter zijn ;-) ?

@deFietsreiziger: slechte timing van jouw kant dus en voortaan ook beter naar de meteo luisteren zoals elke alpinist weet ;-)maar wat moet ik verder met deze non-informatie? Goede route-info graag !

@Jim: mooie website heb je zeg en wat een fiets/outdoor-ervaring. Misschien ga ik je nog direct mailen voor wat nadere infos. Mijn klimspullen? Die gaan met mijn klimmaat mee in de auto waarmee hij naar Chamonix rijdt, zodat we vandaar gewoon samen terug kunnen rijden met mijn fiets achterop de Twinny Load. Want om dan nog helemaal terug te fietsen, da's de goden verzoeken lijkt mij ;-)