Additionally, paste this code immediately after the opening tag: NL-stickertje voor op je spatbord - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

NL-stickertje voor op je spatbord

Abacus schreef: P.S. (en ik kijk ook al geen voetbal :oops: )
Ha, een geestverwant! Afgelopen zomer fietsten wij in Schotland tijdens het WK voetbal. Soms moest mijn vriendin dan opeens naar een pub om een wedstrijd te zien. Zelf heb ik nooit wat begrepen van die voetbalgekte; ik ken de regels van het spel niet eens (als scholier bleef ik dan ook altijd over als er teams gekozen werden). Als ik in zo'n pub mijn glas had leeggedronken, was ik het vuvuzelagetetter wel zat en ging ik meestal een rondje door het dorp lopen tot de wedstrijd voorbij was. Op de avond van de finale waren we weer thuis. Terwijl iedereen aan de buis gekluisterd zat, fietste ik een rondje door en rond Leiden en genoot ik van de stilte op de wegen. Buiten de stad kwam ik slechts twee mensen tegen: eentje die door een verrekijker vogels aan het bestuderen was en iemand die in een kano voorbijpeddelde. Alle drie genoten we zichtbaar van het mooie weer en de serene rust die over de polders hing. 'Dit is pas cool' 8) , dacht ik bij mezelf; ik voelde een soort 'trots' dat ik me prima kon vermaken zonder ergens bij te horen. Zeker toen ik op de terugweg de frustratie kon lezen op de gezichten van al die maf uitgedoste oranjegekken op de terrassen in de stad.
Abacus schreef:(en ik kijk ook al geen voetbal :oops: )
Gelijk heb je, ik ook niet. Er gaat teveel grof geld in het voetbal om (zo bedraagt het jaarinkomen van Wesley Sneijder 18 miljoen!). Effe in de krant van morgen kijken, bijvoorbeeld 3-1 en ik weet genoeg. Punt. Klaar.
Fietsen vind ik nog leuker, de wereld is véél groter dan een grasmat.
Tijdens "Zuid-Afrika" zaten wij heerlijk op vakantie in Zweden.... 8)
Martin E. van Doornik schreef: Gelijk heb je, ik ook niet.
Ik gooi ook maar even een duit in het zakje :wink:
Ondanks de belachelijk hoge salarissen vind ik voetbal kijken wel leuk, en nl-stickers maar helemaal niks 8)

Ze denken trouwens meestal dat ik Zweeds ben :roll:
In Kiev presteerde het een creative hotelreceptionist het ooit mij in te schrijven als de heer Amsterdam uit Kopenhagen.

Eric, ik kom binnenkort wel even binnenlopen voor zo'n stickertje, hoor.

.tsooJ
Abacus schreef:Niet specifiek trots zijn op Nederland wil natuurlijk niet zeggen dat je je schaamt om Nederlander te zijn en evenmin dat je je niet bevoorrecht voelt in Nederland geboren te zijn. Iedereen die wel eens over de grens komt weet dat ie het een stuk slechter had kunnen treffen. Het Nederlanderschap is echter ook geen verdienste, het zegt alleen maar iets over het stukje wereld waar je toevallig geboren hebt.
Sommigen laten dat graag zien of anticiperen op de aversie die sommige mensen helaas nog altijd jegens Duitsers blijken te koesteren. Ik schaam mij er absoluut niet voor Nederlander te zijn, maar op mijn fiets geen NL-stickers. 8)
P.S. (en ik kijk ook al geen voetbal :oops: )
Je verwoordt het goed. Ik ben blij dat ik in Nederland ben geboren, maar daar hoefde ik zelf niets aan te doen. Dat was natuurlijk fijn, want anders had ik geen wereldfietser kunnen worden. Tijdens mijn buitenlandse reizen (vooral als ik armoe tref) ben ik me maar al te bewust van mijn luxe positie. Maar om nu trots te zijn op mijn land. Waarop moet ik dan wel trots zijn?

De mensen kunnen ook gewoon vragen waar ik vandaan kom, maar liever wil ik weten wie de mensen zijn die ik ontmoet, wat hun beslommeringen zijn. Echte interesse in hun levenswijze doet 1000 x meer dan zo'n sticker.

O ja ik kijk wel voetbal. :)
Wij nederlanders herkennen elkaar in de regel al op kilometers afstand.
Potten pindakaas, hagelslag en aardappelen boven op de fietstassen. :lol:
diekleur schreef:Wij nederlanders herkennen elkaar in de regel al op kilometers afstand.
Potten pindakaas, hagelslag en aardappelen boven op de fietstassen. :lol:
Ah dat doe ik niet en ik wil ook ABSOLUUT geen NL stickertjeop mijn fiets en ook geen vlag! :roll:
Conclusie...ik zal wel geen Nederlander zijn :wink: