Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gebruikerservaringen Stevens Randonneur gevraagd - Forum Wereldfietser

Gebruikerservaringen Stevens Randonneur gevraagd

Hoi allemaal,

In de zomer van 2010 wil ik met een vriend naar Santiago de Compostella fietsen. Zoekend naar een goede fiets is mijn oog gevallen op de Stevens Randonneur. Lichtgewicht en overal wordt de prijs-kwaliteitverhouding genoemd en geroemd. Maar, wat vinden gebruikers van deze fiets ervan?

Vind je het frame stijf genoeg met je bepakking? Waren er problemen met de onderdelen? Daar ben ik benieuwd naar.

Hoop graag van jullie te horen!
Een collega heeft deze fiets nu zo'n 1,5 jaar en heeft er vorig jaar deel 3 (vanaf Pau) mee gefietst naar Santiago. Hij is er zeer tevreden over, voldoende stijf, verder geen problemen.
Koen1982 schreef:Vind je het frame stijf genoeg met je bepakking?
Dat ligt tamelijk aan je eigen definitie van bepakking. Tenzij er zich hier iemand meldt die de fiets als pakezel heeft gebruikt en hem echt stijf vindt zou ik toch met volle zware tassen naar de winkel gaan om te proberen. Dat is per definitie de beste test.
Ik vermoed dat deze stevens niet tot dezelfde categorie behoort als bv de "tanks" van Santos en dergelijke .
Leon
ik zou zelf ook eens kijken naar de vsf t-rando, ongeveer gelijke afmontage maar dan wel staal, met naafdynamo en normale v-brakes (dus iets meer remkracht) en natuurlijk een geperst balhoofdlager ipv geintegreerd... maarja heb met de stevens geen ervaring.

Bas
Hoi hoi,

Bedankt voor jullie bijdrages, ik heb -na een proefrit- besloten de Stevens Randonneur te gaan kopen :D . Ik laat nog wel eens weten hoe deze bevalt na m'n eerste trektocht (meivakantie).

Mijn eerste vakantiefiets! Ben benieuwd :)
Hoi,

Ik heb sinds 4 weken dezelfde fiets.
Tis een super ding.
Gaat helemaal goed komen met je keuze.

Waar gaat je trektocht in mei naar toe?

Groetjes, Rob.
Hoi Rob,

Waarschijnlijk gaat de tocht vanuit de Achterhoek richting het zuiden volgens de route van De Ronde van Nederland (LF-routes). De route naar het noorden hebben we al gehad en de westelijke route (Den Helder - Sluis) hebben we inmiddels ook al afgelegd.

Ik heb er in ieder geval zin in, nu nog even wachten tot ik de fiets daadwerkelijk binnen heb!


Groet!
Hallo,

Ik heb er ook een maar moet zeggen fiets er bijna niet op, fiets rijd prima niets mis mee
Omdat ik ook een VSF T 400 Rohloff heb en daar veel op fiets.
Zit dus te denken om hem te verkopen het is een frame maat 58 cm voor als iemand belangstelling heeft mail me.

Martin
Ben inmiddels in bezit van twee Stevens SCF1 carbonfietsen. Met beide fietsen meerdere malen de honderd cols tocht gefietst. 15 kilo bagage verdeeld over vier tassen. Geen enkel probleem gehad het zijn super stijve frames.
Ik heb een Stevens Gran Turismo. Alu frame, alu vork.

Vorig jaar vanaf Avignon, via Mont Ventoux, Cevennen, Grande Colombier en de Jura Route naar Basel gefietst.

Veel klimmen en veel dalen. En ik vond het frame, met 2 tassen voor en 2 achter, verdomde stijf. Veel meer dan de Koga (model weet ik even niet, het is die bekende) van mijn reisgenoot.

Alleen een echt licht verzet voor de echt stijle stukken ontbrak, maar dat kun je wel makkelijk wijzigen.

Dit jaar ga ik er de Dolomieten en Zwitserse Alpen mee in. Veel klimmen waaronder stukjes onverhard. Ben benieuwd of dat een succes gaat worden. (heb domdomdom, geen lichter verzet gemonteerd)
Hey Koen,

'k ga hier je topic terug wat nieuw leven inblazen :-)
Ik sta namelijk op het punt om de randonneur van 2011 aan te schaffen en had graag geweten hoe jij nu terug kijkt op je aankoop van verleden jaar?

Mvg,
Lee
Ik heb toevallig ook verleden jaar een Randonneur gekocht, ik ben er erg tevreden mee. Ik heb alleen niet gefietst met voor- en achtertassen, maar wel met achtertassen en een bob fietskar en dat ging perfect. Hoewel de normale velgremmen prima zijn heb ik er toch Magura's opgezet. Deze fiets gebruik ik ook 's winters en dan zijn Magura's onderhoudsvriendelijker dan v-brakes.
Ik heb twee maanden geleden een (2010 model) Stevens Randoneur gekocht, en moet ook nog op m'n eerste vakantie, maar ben erg tevreden over de fiets onbeladen.
Met m'n achter-Ortliebs afgeladen met boodschappen vond ik wel het stuur ietsje nerveus aanvoelen, dus voortassen lijken me wel nodig om het heuvelaf leuk te houden qua balans.
Afgeladen met boodschappen is al gauw zwaarder dan met kampeerbagage.
Wim
Wim schreef:Afgeladen met boodschappen is al gauw zwaarder dan met kampeerbagage.
Wim
en wiebeliger omdat je het lukraak in de tasssen mikt en het allemaal niet echt klem zit
m-gineering schreef:
Wim schreef:Afgeladen met boodschappen is al gauw zwaarder dan met kampeerbagage.
Wim
en wiebeliger omdat je het lukraak in de tasssen mikt en het allemaal niet echt klem zit
Héhé, ik ken mensen die van het inpakken van boodschappen echt werk maken hoor.... melk onderop en brinta en brood bovenop......
Tja, brood onderop doe je ook maar één keer. ;-)
Ook ik heb een Stevens Randonneur (2009) en deze is me prima bevallen, met alleen bagage achterop.

Kijk voor foto's van de fiets op mijn site.

2 vakanties:
Ned-Venetië-Siena-Barcelona-Parijs (3800 km)
en
Ned-Praag (1200 km)

Verder dagelijks gebruik en geen klachten.
Hi jlisrael,

Mooie reizen! En voor mij een bewijs dat de Stevens Randonneur perfect voor een fietsvakantie kan dienen.
Als ik het goed gezien heb, stond er op het model van 2009 ook al een naafdynamo op. Wat is je ervaring daarmee? Remt dit veel af? Zou je moest je een nieuwe fiets kopen er terug een nemen met een naafdynamo?

Groeten,

Lee
Dit heeft niet zoveel met deze specifieke fiets te maken. De beste Naafdynamo met de grootste levensduur en de minste weerstand belast en onbelast is de Schmidt SONdelux. Dat is echter ook de duurste. De betere Shimano modellen zijn ook best behoorlijk, maar hebben wel wat meer weerstand. De goedkope Shimano modellen moet je maar beter vermijden. Die gaan niet lang mee, en hebben veel weerstand.
Wim