Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rubbertje bedrading dynamolamp verspeeld, tips? - Forum Wereldfietser

Rubbertje bedrading dynamolamp verspeeld, tips?

Bij het verwisselen van m'n banden (winterbanden -> zomerbanden; ik woon in Kiruna, Zweden) heb ik vermoedelijk iets stoms gedaan, want het rubbertje van één van de stekkertjes waarmee ik m'n licht (Lumotec Fly Senso Plus) met m'n dynamo (SON) verbindt, is weg:

Afbeelding

Ik vind het rubbertje niet terug. Het is hier weliswaar binnenkort middernachtszon, maar het is toch niet zo handig. Ik zou kunnen proberen de bedrading met plakband vast te plakken, maar da's niet erg stabiel en ook niet erg leuk voor de minstens twee keer per jaar dat m'n voorwiel eraf moet. Wie heeft er een tip hoe ik dit kan oplossen? Die rubbertjes liggen niet bepaald in de supermarkt...
Je moet om het goed aan te sluiten zowel krimpkous ('rubbertje') als zo'n stekkertje hebben. Gaat om een stekker zoals hier (tweede foto).

Eerst de draad aan het stekkertje bevestigen en dan de krimpkous er omheen dichtschroeien met aansteker of gasbrandertje. Als noodoplossing zou je de kabel misschien iets verder kunnen strippen en het er omheen wikkelen of het met duct-tape op zijn plaats kunnen houden. Gat maken in een stukje buigbaar metaal en dat eromheen vouwen zal ook wel even houden.

Ik weet niet zo goed waar je zo'n stekkertje + krimpkous kan halen; mij lijkt fietsenzaak; autozaak; electronicazaak logisch; Kiruna heeft wel iets dergelijks toch?
Toevallig heb ik onlangs zo'n doosje stekkertjes en een halve meter Schrumpfschlauch :P (krimpkous :P) besteld bij bike-components.de :

http://www.bike-components.de/index.php ... r=name_asc

Bestel er dan wel ineens wat anders bij ook, anders is 80% van wat je betaalt, voor DHL 8) .
gerritholl schreef:Bij het verwisselen van m'n banden (winterbanden -> zomerbanden; ik woon in Kiruna, Zweden) heb ik vermoedelijk iets stoms gedaan, .
Het 'stomme' is dat bij het monteren de stekkers niet goed zijn vastgeklemd. (stap 3)

Afbeelding

Son gebruikt 4.8mm stekkers die je misschien bij een automaterialenzaak kunt vinden.

Maar als je er niet uitkomt kan ik er ook wel een paar opsturen, stuur me dan een PM
Een kennis in Zweden had 't altijd over
http://www.biltema.se/sv/
waar hij spullen voor de auto etc haalde, misschien hebben ze daar wat klein electronica spul waar je mee uit de voeten kunt.

succes,