Additionally, paste this code immediately after the opening tag: warmshowers, couchsurfing, enz - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

warmshowers, couchsurfing, enz

Daar ben ik het helemaal mee eens! Ik ben inmiddels meer bekend en vertrouwd bij Couchsurfen, en vind het super! Het waren eigenlijk meer de mensen om me heen die zeiden ooh, vind je dat niet eng? etc, die hadden er ook nog nooit van gehoord. Maar tegenwoordig wordt het wel bekender geloof ik.. :D
Ik vindt warmshowers eigenlijk wel een heel mooi idee, en er is nog een slaapkamer die we nauwelijks gebruiken. Ik vind er eigenlijk ook niets beangstigends aan. Als ik me niet 100% lekker voel kan ik toch altijd nog met de slaapkamer deur op slot slapen. Enige is dat het maar niet lukt om vrouwtjelief te overtuigen. Vooral het argument vind ik prachtig: "Ja maar als er gasten komen dan moet ik toch eerst het huis schoonmaken anders voel ik me niet goed en ik heb daar niet zomaar altijd tijd voor". Waarschijnlijk nodeloos te zeggen dat het huis altijd sowieso behoorlijk schoon is, of er nu iemand komt of niet.
Merlijny2k schreef:Ik vindt warmshowers eigenlijk wel een heel mooi idee, en er is nog een slaapkamer die we nauwelijks gebruiken. Ik vind er eigenlijk ook niets beangstigends aan. Als ik me niet 100% lekker voel kan ik toch altijd nog met de slaapkamer deur op slot slapen. Enige is dat het maar niet lukt om vrouwtjelief te overtuigen. Vooral het argument vind ik prachtig: "Ja maar als er gasten komen dan moet ik toch eerst het huis schoonmaken anders voel ik me niet goed en ik heb daar niet zomaar altijd tijd voor". Waarschijnlijk nodeloos te zeggen dat het huis altijd sowieso behoorlijk schoon is, of er nu iemand komt of niet.
Grappig, dat je nu weer op dit bericht reflecteert.
De inhoud van jouw bericht is zeer herkenbaar. Mijn eega heeft dezelfde 'ziekte'. Vroeger moest je bijna elke dag 1 reserve-onderbroek mee naar andere plaatsen want het kon gebeuren dat je in het het ziekenhuis terecht kwam en als je dan geen schoon ondergoed bij je had, nou............dat was me wat. De oorzaak/het letsel was derhalve minder belangrijk. Ook wij hebben 2 slaapplaatsen die nauwelijks meer benut worden. Ze worden nog wel wekelijks schoon gehouden.
Waren wij mensen maar wat gemakkelijker en meer gastvrij, zodat onderdak verkrijgen een peuleschil was.
DriesBa schreef: Grappig, dat je nu weer op dit bericht reflecteert.
Waarnaar slaat de "weer" terug want dat ontgaat me eerlijk gezegd?

Wel heel erg leuk om te lezen dat het meer voorkomt! Als ik op vakantie ga moet ik ook oppassen niet mijn hele klerenkast op mijn rug te krijgen. Om nog maar te zwijgen van het eten. Ook heel herkenbaar. :)

Groetjes, Merlijn
Merlijny2k schreef:
DriesBa schreef: Grappig, dat je nu weer op dit bericht reflecteert.
Waarnaar slaat de "weer" terug want dat ontgaat me eerlijk gezegd?
Groetjes, Merlijn
Uiteraard bedoelde ik het tijdsverloop, m.a.w. het laatste bericht was van september 2010 en nu open je het weer.
Niks mis mee hoor!
Ik had al eerder gereageerd in dit draadje en volgde het toentertijd met aandacht, vandaar mijn reactie.
Mijn beperkte ervaring met Warmshowerlist, Couchsurfing en GlobalFreeloaders - zowel als gast als als gastheer - is over het algemeen neutraal tot zeer positief. Dat de Warmshowerlist specifiek gericht is op fietsers maakt mijn ervaringen met deze lijst zeer positief.

Renaat
Ik kreeg deze week onverwachts een paar fietsers te kamperen, die waren door iemand een dorp eerder naar mij toegestuurd... Ze waren van harte welkom, maar ik dacht ook meteen het huis is niet netjes. 'k Had net alle vloeren in huis geschrobt, de slaapkamer en keuken een grote beurt gegeven maar juist daarom stond er overal wat, trap, stofzuiger, emmers enz. En juist het eerste vertrek waar ze door liepen was een rommeltje. En ook al was ik moe, nu moest ik ook in een snel tempo de rest nog doen. Als ik van te voren weet dat er gasten komen maak ik ook alles schoon. Zij zien het niet, ik zie het bij een ander ook niet, maar het voelt wel beter. :D
"Just Perfect
english, drink and have fun all day anda all nigth. Only girls on my house"

:lol: Dit is wat een man schrijft in zijn stukje. Zo'n man heb ik toch liever niet in huis...
Alhoewel hij het niet letterlijk schrijft, maar mijn vrouw en ik kwalificeren zo iemand als "viespeuk". Alsof het leven op aarde alleen gaat om.........
Het verheugt me zoveel positieve ervaringen te lezen met deze vormen van onderdakverschaffing. Wij overwegen het.