Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Regenkleding! - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Regenkleding!

Jah idd na 5 jaar zal hij wel iets gevonden hebben had het niet gezien beetje dom,

Maar goed toch een goeie discussie ik bedoel het is deze week niet als te droog geweest dus jah.

Ben zelf nnamelijk voor mn dochtertje van 5 opzoek gegaan naar Hippe regenkleding en kwam wel wat tegen maar duur dus iemand nog tips ?

Gr Jaap
Misschien een wat maf idee, maar ik neem een poncho mee dat indertijd 6 Euro kostte bij de HEMA en een paar ons weegt en een pet. Ik fiets toch meestal in korte broek, dus dat de benen nat worden hindert me niet. Bij regen gaat de pet op met klep diep over de ogen (zodat de brilleglazen droog blijven en ik zicht houd) en de poncho daar over heen. Alle vogelverschrikkers waar ik langs fiets draaien jaloers het hoofd heen, maar het bevalt me prima.

Vorig jaar april was me dat bij de Hanzefietstocht aan de Oostzeekust te koud. Toen heb ik toch mijn (dure) AGU regenpak meegenomen, die ik ook dan over mijn pet heen droeg. Nadeel: je wordt ook van binnen zeiknat door het zweet. Ik tenminste wel.
Aart C. Veldhuizen schreef:Misschien een wat maf idee, maar ik neem een poncho mee dat indertijd 6 Euro kostte bij de HEMA en een paar ons weegt en een pet. Ik fiets toch meestal in korte broek, dus dat de benen nat worden hindert me niet. Bij regen gaat de pet op met klep diep over de ogen (zodat de brilleglazen droog blijven en ik zicht houd) en de poncho daar over heen. Alle vogelverschrikkers waar ik langs fiets draaien jaloers het hoofd heen, maar het bevalt me prima.

Vorig jaar april was me dat bij de Hanzefietstocht aan de Oostzeekust te koud. Toen heb ik toch mijn (dure) AGU regenpak meegenomen, die ik ook dan over mijn pet heen droeg. Nadeel: je wordt ook van binnen zeiknat door het zweet. Ik tenminste wel.
Als je het over echte dure regenkleding wilt hebben dan moet je naar Gore Tex kijken of iets wat daar op lijkt.
Dan praat je over fietsregenjassen van 170 euro.

Je zweet nog steeds maar het is niet zo klam als bijvoorbeeld AGU.
Ik meen dat een Paclite jack toch wel 3x zoveel zweet doorlaat als een Agu.
Komt redelijk overeen met mijn eigen ervaringen. In zo'n Gore jack wordt je b.v. bergop fietsend echt wel nat van je eigen zweet, maar 10 minuten later ben je weer droog, dan is alles weer onder het jack opgedroogd.
Ik heb een north face evolution triclimate jas; deze jas bestaat uit een licht gevoerde buitenjas (waterdicht maar ademend) en een uitritsbare fleecevoering die je ook als aparte fleecetrui kunt dragen. De buitenjas heeft verder een muts en een rits bij de oksels voor extra ventilatie.

Voor zover ik weet is hyvent min of meer vergelijkbaar met event / goretex. Mijn ervaring is dat de buitenjas toch wel aanzienlijk zweet (ik fiets normaal gesproken wel stevig door trouwens). Ik moet de jas nog uitproberen in de regen; het ventileert vast beter dan niet-ademende tentstof regenjassen maar volgens mij is er géén enkele jas waarin je het tijdens zweten/regen droog houdt..

Nadeel is wellicht het gewicht (540gr fleece, 720gr buitenjas; komt goed overheen met de specificaties van north face), hoe verhoudt dat zich tot andere (regen)jassen? zijn die veel lichter?
Mijn Paclite is meen ik 320gr. En inderdaad wordt ik tijdens inspanning wel nat, maar ik droog ook weer snel op. Het is dus weer snel heel behaaglijk onder mijn regenjas.
Ik lees zo vaak hier dat regenkleding van goretex of event nat kan worden van binnen. Voordat ik mijn regenjas aantrek trek ik altijd een laagje uit. En zo wordt mijn 8 jaar oude goretex regenjas nooit nat van binnen. Wat dat betreft zegt mij dit ook veel over de kwaliteit van goretex. Als ik een nieuwe zou moeten kopen zou ik weer voor goretex gaan. Maar dat kan nog wel effe duren, de jas is nog in perfecte staat. 8)
DeFietsreiziger schreef:Ik lees zo vaak hier dat regenkleding van goretex of event nat kan worden van binnen. Voordat ik mijn regenjas aantrek trek ik altijd een laagje uit. En zo wordt mijn 8 jaar oude goretex regenjas nooit nat van binnen. Wat dat betreft zegt mij dit ook veel over de kwaliteit van goretex. Als ik een nieuwe zou moeten kopen zou ik weer voor goretex gaan. Maar dat kan nog wel effe duren, de jas is nog in perfecte staat. 8)
Zweet jij dan niet tijdens het fietsen?
Ik wel, en dan heb ik nog niet eens een regenjas aan.
Iedereen zweet neem ik aan maar een goed ademend pak werkt heel goed als je de juiste onderkleren draagd die ook ademend zijn anders kunje nog wel z`n duur regenpak kopen......heeft het helemaal geen nut .

Ik neem zelf altijd m'n Agu Regenjas Secco To Go mee ben dr dik teverden mee.

Gr