Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe nemen jullie de bagage mee terug? - Forum Wereldfietser

Hoe nemen jullie de bagage mee terug?

Beste fietsers,

Wij vliegen met Transavia vanuit frankrijk terug naar nederland, maar mijn vraag is hoe nemen jullie al die losse fietstassen mee terug?

Mij lijkt het handigste om ze allemaal bij elkaar in 1 tas te doen. Maar welke is hiervoor geschikt?

We hebben de volgende tassen mee.
4 ortlieb achtertassen
4 ortlieb voortassen
2 ortlieb fietsrollen voor op de achter tassen.
2 Agu stuurtassen

Zelf zit ik te denken aan het volgende:
https://www.radicaldesign.nl/nl/product ... undercover

Graag hoor ik van jullie wat jullie hiervan vinden?

Al vast bedankt, Paul
gios schreef:Flightbag Eur 17.95 bij Bever

http://www.bever.nl/index.cfm/product/b ... 35/level/2
Dat ga je toch niet je hele vakantie meesjouwen? In Frankrijk vindt je ook wel een hypermarche
m-gineering schreef:
gios schreef:Flightbag Eur 17.95 bij Bever

http://www.bever.nl/index.cfm/product/b ... 35/level/2
Dat ga je toch niet je hele vakantie meesjouwen? In Frankrijk vindt je ook wel een hypermarche
Jep, en daar koop je 2 van deze jongens.... Afbeelding
m-gineering schreef:
gios schreef:Flightbag Eur 17.95 bij Bever

http://www.bever.nl/index.cfm/product/b ... 35/level/2
Dat ga je toch niet je hele vakantie meesjouwen? In Frankrijk vindt je ook wel een hypermarche
Opsturen :wink: En zoveel weegt dat niet.
Twee van die jongens van hierboven. Ze zijn wereldwijd zeer populair, want licht, sterk en goedkoop. De naden een beetje verstevigen met tape en het is een prima flightbag. Een tas en een stuurtas pp als handbagage.
Afbeelding
Fietskaarten.nl heeft een oersterke en redelijk lichte flightbag en plastic fietshoes.

De combi kost €25,-

In de flightbag passen makkelijk 4 fiettassen. Onderweg kun je de zak als zit kleedje gebriuken. Niet zeker of ie echt waterdicht is maar het lijkt er wel op. De bagerol haal ik (deels) leeg en stop de inhoud in plastick tassen ook in flight bag.

Soms rol als hand bagage (samen met stuurtas) mee of rol leeg in fl.bg. Mijn tent gaat ook in de handbagage mee.

Fiets hoes biedt niet of nauwelijks bescherming maar dat is de kracht. De kwetsbaarheid wordt zichtbaar.

Groet, Willem
Wij hebben rugzak beschermhoezen en daarvan gebruiken we er eentje voor de fietstassen. De hoes is heel klein opvouwbaar en weegt zowat niets, je kunt er 4 tassen en 2 voortassen in kwijt.

Afbeelding
Dank voor jullie reactie's,

Ik zie al dat ik niet zo'n duur ding hoe aan te schaffen.
Mij lijkt die grote draagzak, verkrijgbaar in iedere grotere supermarche een goed idee:)

Afbeelding

De fiets pak ik daar wel in met karton en tape.

Meer tips zijn welkom, we vertrekken donderdag pas :wink:

Groetjes, Paul
Tatonka's Flight Bag is zeker een aanrader! Erg licht, neemt nauwelijks plek in tijdens 't fietsen en is behoorlijk stevig! Inmiddels hadden we onze tassen hier in verpakt tijdens 7 vluchten en nog steeds geen gaten...

Ev. via Bike4travel te bestellen?

De 'ruitjestassen' (toch een beter alternatief voor de beter gekende versie ervan :)) zoals hierboven beschreven zijn idd goedkoop in aanschap, maar een 'goede koop' zou ik het toch niet noemen. Een stevig exemplaar moeten we nog altijd tegenkomen...
JorisG schreef:Tatonka's Flight Bag is zeker een aanrader! Erg licht, neemt nauwelijks plek in tijdens 't fietsen en is behoorlijk stevig! Inmiddels hadden we onze tassen hier in verpakt tijdens 7 vluchten en nog steeds geen gaten...
Helemaal mee eens. Ik gebruik deze ook al een paar jaar. Hiervoor deed ik alles in een Ikea tas. Deze voldeed ookprima maar ik vind de Tatonka zak toch fijner. Alles past erin en je rolt hem gemakkelijk dicht. Neemt zeer weinig ruimte in beslag.
Ook te bestellen bij de fietsvakantiewinkel.
Paul&Yvette schreef:Dank voor jullie reactie's,

Ik zie al dat ik niet zo'n duur ding hoe aan te schaffen.
Mij lijkt die grote draagzak, verkrijgbaar in iedere grotere supermarche een goed idee:)

Afbeelding

De fiets pak ik daar wel in met karton en tape.

Meer tips zijn welkom, we vertrekken donderdag pas :wink:

Groetjes, Paul
Deze tas is te koop bij Turkse winkels. Doe er wel een sjorriem om, want de hengsels zijn zwak.

Voor je fiets is de VK-hoes handig. Deze vouw je ondererweg op tot een klein en dun pakketje en je kunt er tijdens het verpakken op de luchthaven karton in stoppen.
m-gineering schreef:
gios schreef:Flightbag Eur 17.95 bij Bever

http://www.bever.nl/index.cfm/product/b ... 35/level/2
Dat ga je toch niet je hele vakantie meesjouwen? In Frankrijk vindt je ook wel een hypermarche
Heb ook zo'n flightbag van bever. Zit in een mooi vierkant tasje, waar je s'avonds lekker voor je tentje als je je bordje spaghetti kookt op kunt zitten. Wellicht zou je de flightbag ook nog kunnen gebruiken als onderzeil voor je tentje. Als je het een functie geeft dan scheelt het de ergernis van meesjouwen :).
Let op bij Transavia bij hun nieuwe regels en tarieven voor bagage.
Je mag 10 kilo als handbagage meenemen binnen de afmetingen van 55 X 35 X 25.

Je mag één stuk bagage inchecken tegen de volgende kosten:
tot 15 kilo is dat vooraf 7 Euro en op de luchthaven 15 Euro.
tot 20 kilo is dat vooraf 10 Euro. Op de luchthaven is deze variant niet mogelijk.
Op de luchthaven betaalt je voor méér dan 15 kilo altijd 10 Euro per kilo.
Is het totaal kilo's verdeeld over meerdere stukken dan betaal je 10 Euro extra per stuk méér dan een vooraf en 20 Euro extra op de luchthaven.
Voorbeeld. Je hebt vier fietstassen, een stuurtas en een gebundelde tent en slaapmat bij je.
Je neemt je stuurtas en een van je voortassen mee als handbagage.
Blijven drie fietstassen en de bundel tent en slaapmatje. Het gezamenlijk gewicht is tussen de 15 en 20 kilo.
Bied jij deze bagage aan als een pakket in een Turkentas of flightbag, dan betaal je bij boeking vooraf 10 Euro.
Boek je dit vooraf aan als vier losse stukken dan betaal je 40 Euro.
Biedt je dit zonder boeking vooraf aan op de luchthaven aan als vier losse stukken dan betaal je voor je bagage 105 Euro.
Dit alles per enkele reis.

Doe dus je in te checken bagage in een tas.
En boek dit vooraf online of het call centre van Transavia.

Fietsen kosten 40 Euro per enkele reis. Fietsen hoeven bij Transavia niet in een doos. Op diverse kleine luchthavens in het buitenland waar je vertrekt voor je terugvlucht kunnen fietsdozen niet eens mee, omdat ze te groot zijn voor de scan. Ik heb gezien dat fietsers hun fietsen die ze na noeste arbeid net op de luchthaven zorgvuldig in een doos hadden verpakt (die ze tijdens hun fietstocht voor veel geld hadden gestald op het bagagedepot), hun fietsen weer moesten uitpakken.

Ook voor de fiets geldt: boek deze vooraf!
gios schreef:Flightbag Eur 17.95 bij Bever

http://www.bever.nl/index.cfm/product/b ... 35/level/2
Kunnen er twee achtertassen en twee voortassen in deze tas?
Blanche schreef:
gios schreef:Flightbag Eur 17.95 bij Bever

http://www.bever.nl/index.cfm/product/b ... 35/level/2
Kunnen er twee achtertassen en twee voortassen in deze tas?
Volgens mij hoef je maar drie tassen in zo'n zak te stoppen. Twee voortassen en een achtertas. De andere achtertas is cabine bagage. Je stuurtas is je handtas. Kijk om je heen op een vliegveld en je zit genoeg (voornamelijk vrouwen) met enorme handtassen en een rolkoffertje door de duty-free struinen. Het laatste wat ze durven op een vliegveld is een vrouw met prada zonnebril de handtas ontnemen ;-)

Vergeet niet je vinger onder je fiets te houden als ie gewogen moet worden. Je doet net alsof je hem tegenhoudt tegen omvallen.

Sjirk
SjirkM schreef: Volgens mij hoef je maar drie tassen in zo'n zak te stoppen. Twee voortassen en een achtertas. Sjirk

We reizen met zijn tweeen Sjirk dus wel twee achtertassen en twee voortassen om in te checken. De andere twee achtertassen en stuurtas gaan al mee als handbagage Ds mijn vraag over de grootte van Bever Flightbag blijft staan.
Blanche schreef:
SjirkM schreef: Volgens mij hoef je maar drie tassen in zo'n zak te stoppen. Twee voortassen en een achtertas. Sjirk

We reizen met zijn tweeen Sjirk dus wel twee achtertassen en twee voortassen om in te checken. De andere twee achtertassen en stuurtas gaan al mee als handbagage Ds mijn vraag over de grootte van Bever Flightbag blijft staan.
In onze 10 jaar oude flightbags (van Bever) past dat prima. En ze zijn niet kapot te krijgen...