Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ierland - schroefblikje gas - poste restante - Forum Wereldfietser

Ierland - schroefblikje gas - poste restante

Ik maak me zorgen of ik straks in Ierland wel een vervanging voor mijn schroefblikje gas kan vinden.
Eerste vraag: Is dit zorg terecht of onterecht?

Oplossing is dan extra meenemen (halve kilo !) of poste restante opsturen.
Tweede vraag; Hoe werkt dat poste restante opsturen? Een dorpje halverweg opzoeken, daar mijn pakket heen sturen met mij als geadresseerde? Moet er nog wat extra's opgezet worden? Hoe krijg ik mijn pakketje?

Derde vraag; Kan ik een blikje gas opsturen of wordt dat bij de douane eruit gevist?

We gaan overigens met de bus heen en daar heb ik niet gelezen dat ik geen gas mee mag nemen. Zit gewoon onderin de tas....
HansvanderVeeke schreef:Derde vraag; Kan ik een blikje gas opsturen of wordt dat bij de douane eruit gevist?
Als je op vliegreis gaat mag je nog geen eigen flesje aftershave meenemen, maar als je het per post opstuurt een blikje gas? Wat denk je zelf? Ik denk dat je niet logeert waar je gehoopt had als je dat doet.
Leon
HansvanderVeeke schreef:Ik maak me zorgen of ik straks in Ierland wel een vervanging voor mijn schroefblikje gas kan vinden.
je mag vast geen gecomprimeerde gassen opsturen volgens de postwet
neem een prikblikadapter mee als je je zorgen maakt
Hoi Hans,

Weet niet of je blikjes van Campingaz kunt gebruiken, maar die zijn volgens hun website wel in Ierland te verkrijgen. Zelfs met coördinaten van de winkels.

Succes met de voorbereiding en alvast een fijne vakantie gewenst.

Groeten,

Sietse
Leon schreef:
HansvanderVeeke schreef:Derde vraag; Kan ik een blikje gas opsturen of wordt dat bij de douane eruit gevist?
Als je op vliegreis gaat mag je nog geen eigen flesje aftershave meenemen, maar als je het per post opstuurt een blikje gas? Wat denk je zelf? Ik denk dat je niet logeert waar je gehoopt had als je dat doet.
Leon

Huh?! Dus als ik hier een blikje gas op de post doe, dan staat de politie op de stoep en mag ik uit logeren? Er wordt toch wel meer heen en weer verstuurd?
Ik heb zojuist een blikje per post gekregen, ik hoop niet dat het winkelperoneel nu ook uit logeren is.
Sietse schreef:Hoi Hans,

Weet niet of je blikjes van Campingaz kunt gebruiken, maar die zijn volgens hun website wel in Ierland te verkrijgen. Zelfs met coördinaten van de winkels.

Succes met de voorbereiding en alvast een fijne vakantie gewenst.

Groeten,

Sietse
Goed punt, ik heb geen prikblik adapter maar wel zo'n klik-blik adapter (is wat kleiner en lichter). Ik ga kijken waar ik die langs de route kan krijgen.

Bedankt en Marten ook voor de suggestie. Ik ging er eigenlijk vanuit dat Campinggaz (die blauwe blikjes) in Ierland moeilijk verkrijgbaar zijn.
Nationale voorwaarden kan ik niet vinden, maar uit TNT pakketvoorwaarden internationaal:
"Een algemeen verbod geldt voor de volgende soorten goederen:
1 ontplofbare stoffen en voorwerpen,
2 samengeperste, vloeibaar gemaakte of onder druk opgeloste gassen,
3 brandbare vloeistoffen,
4 brandbare vaste stoffen,
5 voor zelfontbranding vatbare stoffen,
6 stoffen die bij aanraking met water brandbare gassen ontwikkelen,
7 stoffen die de verbranding bevorderen,
8 organische peroxiden,
9 giftige stoffen,
10 infectueuze stoffen,
11 bijtende stoffen,
12 andere stoffen die voor de mens of het milieu gevaarlijk kunnen zijn. "
HansvanderVeeke schreef:. Ik ging er eigenlijk vanuit dat Campinggaz (die blauwe blikjes) in Ierland moeilijk verkrijgbaar zijn.
ligt in europa niet iedere bouwmarkt vol met witte, grijze, groene, gele of rode prikblikjes voor soldeerbranders?
m-gineering schreef:
HansvanderVeeke schreef:. Ik ging er eigenlijk vanuit dat Campinggaz (die blauwe blikjes) in Ierland moeilijk verkrijgbaar zijn.
ligt in europa niet iedere bouwmarkt vol met witte, grijze, groene, gele of rode prikblikjes voor soldeerbranders?
Anders de eerste beste kroeg binnen lopen "hebben jullie campinggaz?", nee? dan doe maar pie, chips en een pint Guinness".

Guinness, a meal in itself :lol:
CO2 patronen voor de banden bestel ik in Duitsland, die komen per post. Maar vanuit Groot-Britannië, waar ze nóg goedkoper zijn, kan ik ze niet bestellen, want versturen per luchtpost gaat dan weer niet.

Zal voor blikjes gas ongeveer hetzelfde zijn.

.tsooJ
Via de website van Campingaz UK kom je diverse locaties over het hele land tegen. Alleen in Dublin heb je al 10 locaties. Als je een plaatsnaam invoert zie je de dichtstbijzijnde verkooppunten.
Onder andere de winkelketen Argos heeft de blikjes.
Prikblikjes ben ik overal in iedere doe-het-zelf-zaak tegen gekomen: van Australie tot Chili.
Hallo Bert,

het ging om een blikje met een schroefventiel (voor Coleman, Primus ed.).
Frank schreef:Hallo Bert,

het ging om een blikje met een schroefventiel (voor Coleman, Primus ed.).
Ha die Frank,

Hoe is het me jou?

Er zijn tegenwoordig adapters, maar anders kun je toch gewoon een simpele brander voor een prikblikje meenemen. Die kosten echt niet veel in verhouding tot de totale reiskosten.

Groetjes,

Bert