Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen op Maleisië vanaf Singapore - Forum Wereldfietser

Fietsen op Maleisië vanaf Singapore

Heeft iemand ervaring met of tips over fietsen op Maleisië vanuit Singapore?
Is fietsen in of in de omgeving van Singapore een beetje te doen?

Voor de duidelijkheid: natuurlijk heb ik eerst al op internet in het algemeen en op de Fietsvakantiewiki in het bijzonder gekeken.
ja hoor dat prima te doen.
Ik ben vanaf het centrum naar Johor Bahru gefietst. De weg daar naartoe heet dan wel expressway maar hrt is op de fiets goed te doen. Bij de grens heb je een speciale toegangpoort voor motoren en brommers, daar moet je ook met de fiets langs. Gewoon de meute volgen...

Fiets je de ooselijke of westelijke kant van Maleisie? Ik heb de westelijke kant via Melaka naar het noorden gereden en ik moet zeggen DOODSAAI! Bijna de gehele kustlijn van het zuiden naar het noorden zijn plantages. Dus die weg het beste niet nemen. De weg verder landinwaarts was door het regenseizoen redelijk lastig te doen.
Ik laat het aan anderen om een mooi alternatief te bieden want die zijn er vast in dat mooie land.

In Singapore zelf is het ok fietsen. Je bent wel in de minderheid want daar fietsen de mensen niet (te veel geld:-)) Maar ze rijden extreem rustig en geven je alle ruimte. Er is een strook van de stad naar het vliegveld langs de kust. Een soort reuzenpark waar je in de ochtend expats op dure racefietsen kunt zien langskomen.

Succes!
Een dikke week geleden fietste ik door singapore naar Malaysie via de oost kust. Ik kan je wat tips geven. Ik hoop dat het nog van toepassing is.
in het noordoosten van de stad heb je een strand dat heet changi beach. Je kan daar gratis camperen met nog faciliteiten als toiletten en wifi ook. Het is vlakbij het vliegveld. De volgende dag pakte ik de boot naar zuid-oost malaysie. Daar volgde een prachtige weg langs de oost kust tot aan kota tinggi. Zzorg dat je singapoor dollar alvast hebt omgewisseld naar malay ringe want de eerste 100km geen bank maar wel aardige mensen die eventueel willen wisselen. na de eerste dorpjes 50 km zelf geen kiosk maar wel hele mooi tropisch oerwoud.
touristen kaarten van singapoor zijn volop te krijgen en makkelijk om de snelwegen te vermijden. TOch vond ik nog niet makkelijk om de stad door te fietsen het koste me bijna 3 uur voor 30 km.
ohja hier nog mijn website waar je de route kan vinden. www.theturningwheel.org
Hoi Hans,

Wij zijn begin dit jaar naar Singapore gevlogen en vandaar Maleisië in gefietst. Ging prima, het was even zoeken hoe we de brug over moesten, maar ging uiteindelijk ook prima. We zijn er 2 weken geweest, erg naar ons zin gehad!

Ik zal vanavond de foto's online zetten op mijn website. ;)

Veel plezier!
fedde schreef:.....Ik kan je wat tips geven. Ik hoop dat het nog van toepassing is.....
Fedde en alle anderen, bedankt voor de tips. Onze plannen zijn niet gewijzigd.
Aanstaande maandag, 18 september vliegen we naar Singapore.
Ik kan nog zeggen dat hotels in Malaysie schaars zijn alleen in de grotere plaatsen. Kamperen is goed te doen. De beste plekjes zijn langs de kust. Muggen kunnen wel heel irritant zijn zoals op vele plekjes. Ik bevind me in Kahang als je zin hebt om langs te komen ben natuurlijk welkom www.organic-kahang.com. Met een beetje geluk is de zonnecollector dan in functie en heb je een warme douche als je daar behoefte aan hebt met de hitte hier. Veel plezier. Fedde