Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Registratiekosten camping in Nederland. - Forum Wereldfietser

Registratiekosten camping in Nederland.

Hallo,

We zouden deze zomer de hele Nederlandse kust van camping tot camping willen affietsen. Daar we de kosten zo laag mogelijk willen houden, zitten we met een vraag ivm registratiekosten op de campings. Moeten we dit bedrag op elke camping betalen? We verblijven telkens maar 1 nacht op dezelfde camping. Zo zouden de kosten natuurlijk wel oplopen!
Wat bedoel je met 'registratiekosten'?

Op de meeste campings betaal je gewoon campinggeld voor de overnachting. Sommige organisatie hebben 'eigen' campings. Bijvoorbeeld NTKC of natuurcampings. Daar betaal je eenmalig een bedrag maar dan krijg je ook korting op het kamperen.
Thx voor de snelle reactie.
Bij het googelen naar campings kwamen we die registratiekosten (bovenop het campinggeld voor de overnachting en de bijkomende eventuele onkosten) regelmatig tegen zonder verdere uitleg. Het zou inderdaad wel kunnen dat dit eenmalig is, zolang je binnen dezelfde campingketen blijft maar ik weet het niet zeker. Vandaar onze vraag.
Ik zou me eerder ergeren aan de toeristenbelasting die je op bijna iedere camping in Nederland moet betalen. €1 per persoon per nacht.
Nadeel is het bij kamperen bij boerencampings, daar heb je de vekabo en SVR als "groepsketen" waar ze je graag lid van zien.
De campings van stichting natuurkampeertereinen zijn voor leden, en lid worden kost eenmalig 14,95, misschien dat ze bij sommige dat bedoelen?
koop je gewoon het LF-boekje Nederlandse Kustroute (LF1+LF10) en daarin vind je een volledige lijst van de mogelijke campings op je route. Meer dan genoeg keuzes om er wat de goedkopere uit te halen. Bel of mail hen op voorhand om de exacte prijs te weten.

Het is enkel bij de duurdere campings waar je voor een week of langer boekt dat ze soms ook registratiekosten durven rekenen. Ook wel genoemd als reservatiekosten of dossierkosten enz. Als je op voorhand prijs vraagt dan weet je direct wat ze je zullen aanrekenen.