Additionally, paste this code immediately after the opening tag: banden Centraal-Azië, China - Forum Wereldfietser

banden Centraal-Azië, China

Heeft er iemand ervaring met het rijden op 35mm banden in Centraal-Azië, meer bepaald Kazachstan, Kirgizië? Er zijn hier al wel veel topics over banden, maar hier vond ik niets van.

Ik zou met bagage rijden, zowel voor als achteraan. Ik zou zelf voor minstens 42 mm opteren maar mijn fiets laat niet toe om bredere banden te monteren.
drie schreef:Ik zou zelf voor minstens 42 mm opteren maar mijn fiets laat niet toe om bredere banden te monteren.
Ik zou in dat geval ook 42 of 47 kiezen.
Zelf heb ik een fiets gehad met 32 en daar was het totaal gewicht maximaal 130 Kg.
Mits spijkerhard opgepompt kan dat net.

Als je zelf niet te zwaar bent met voldoende spanning in de banden zou het mogelijk moeten zijn.

Uit nieuwschierigheid waarom is een 42 niet mogelijk??
Hallo,

Tijdens mijn tocht door Mongolie had ik een fiets waar banden breder dan 37mm niet mogelijk waren. (bredere banden pasten niet in het frame) voor mij was dit geen probleem.

Waar je misschien wel over na kunt denken...
Mijn fiets was een lichte sportieve fiets waar bredere banden niet in de vorken pasten. wat voor fiets heb je? als je ook een licht en sportief frame hebt zijn er misschien andere bezwaren om jouw fiets mee te nemen naar kazachstan.
Wat misschien wel een probleem kan opleveren is dat lichte sportieve frame. Ik ben niet erg zwaar, 60kg + fiets en bagage kom ik meestal niet boven de 100kg. ondanks dat voelde mijn fiets erg elastisch en flexibel aan. Ik durfde op deze fiets nooit hard van een berg.
vergeleken met de fiets waar ik nu over praat is mijn nieuwe fiets veel en veel stijver.
snhel5 schreef:als je ook een licht en sportief frame hebt zijn er misschien andere bezwaren om jouw fiets mee te nemen naar kazachstan

Inderdaad, het is een licht en sportief frame, zwaar geladen en in de afdalingen voelt soms flexibel aan. Ook al kom ik zelf ook nooit boven de 100kg
drie schreef:Uit nieuwschierigheid waarom is een 42 niet mogelijk??
Daarom is die 42 ook niet mogelijk, zeker niet met profiel. voorvork is gewoon te smal.

Bedankt voor de feedback