Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bewegwijzering Groningen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Bewegwijzering Groningen

Re:

Demy schreef:Als enige provincie in Nederland blijkt Groningen geen fietsknooppunten te hebben.
Dit is nu blijkbaar veranderd, want op het kruispunt Schaapweg/Kaakhornsterweg vlakbij mijn huis zijn er nu nieuwe groen-witte knooppuntenborden aan een lichtmast geplaatst. Het is hier knooppunt 32 met pijlen naar knooppunten 31, 33 en 39. De Kaakhornsterweg waar ik woon is tevens onderdeel van de LF10.

Afbeelding
Tien minuten geleden heb ik deze foto genomen, hier zijn ze dan!
eric190173 schreef:Het is / werd al jaren geroepen, 'Er gaat niets boven Groningen!'
Dat is wat ze in Drenthe en ook Twente noemen: Gronings chauvinisme.

en dat zegt een geboren en getogen Groninger en al 40 jaar in het coulissenlandschap Drenthe wonend.

Dries
p.s. en vergeet niet.... een Drent is geen krent.....
Ik heb mij laten vertellen dat de knooppunten volgend voorjaar (2012) ook in Groningen worden opgeleverd. Hier en daar gaan ze vanuit Drenthe al een beetje de grens over (O.a. Stadskanaal). De vertraging heeft te maken met de investering die al in andere systemen was gedaan, o.a. een soortgelijk kleurfietssysteem in Westerwolde. Maar dat moet je als argeloze passant wel even weten natuurlijk! Overigens is dit deel van Groningen zeer goed voorzien van hele mooie fietspaden en al dan niet bewegwijzerde routes. Gisteren hier 80 km. gereden met maar heel weinig medefietsers onderweg. Als je van rust houdt is dat echt een aanrader.

Helen (woon als 'import' in Stadskanaal)
DriesBa schreef:
eric190173 schreef:Het is / werd al jaren geroepen, 'Er gaat niets boven Groningen!'
Dat is wat ze in Drenthe en ook Twente noemen: Gronings chauvinisme.
.
Dat roepen alleen wat marketingboys*) uit de randstad, een Groninger denkt dan alleen stil laten geworden :roll:

*) die geen kaart kunnen lezen
Martin E. van Doornik schreef: Fietsknoopunten hoeven voor mij niet in Groningen. Heb ik kort geleden door Nrd.-Brabant gefietst, wat een afschuwelijk rommel van talrijke landschapsbedervende borden met nummers van fietsknooppunten. Heb nog geen idee waar die nummers voor dienen. Nog wars van die nummers ben ik zelfs tussen Vlierden en Asten per ongeluk de snelweg op gefietst en langs de vluchtstrook maar zoeken naar een fietspad.... :evil: Oorzaak: het was een zandweggetje die zomaar op de vluchtstrook uitkwam.
Op zich is er niets mis met fietsknooppunten, maar er ontbreekt wel een bordje of een bordje is ongelukkig geplaatst achter iets anders of door gras overgroeid. Hetzelfde geldt voor de ANWB fietstochten die zijn uitgezet d.m.v. bordjes. Toen ik twee jaar geleden een knooppuntenroute fietste, zag ik een bordje over het hoofd en moest een behoorlijk eind omfietsen. Sinds die tijd fiets ik met een GPS apparaat met daarin een fietskaart. Ideaal.
Voor mij is de kans op verdwalen nog steeds deel van pret.
Wim
Wim schreef:Voor mij is de kans op verdwalen nog steeds deel van pret.
Op zich is een keer verdwalen niet zo erg. Het is me al een paar keer overkomen dat een bordje vrijwel niet te zien was omdat vele gemeenten hebben besloten om minder vaak te maaien. Dat vind ik ergerlijk. Ook met een GPS apparaat kun je fouten maken en een verkeerde weg nemen, maar dat zie je al binnen 10 meter.

Sommige mensen stappen op de fiets en kijken wel waar ze uitkomen. Andere mensen plannen een route. Ik behoor tot de laatste categorie. Bij het plannen van een route probeer ik zo veel mogelijk fietspaden en landweggetjes op te zoeken. Ik fiets regelmatig in gebieden die ik niet ken en heb mijn terrein iets verlegd richting Duitse grensstreek.