Additionally, paste this code immediately after the opening tag: kapotgereden kont - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

kapotgereden kont

Dag Leonie,

Jaren geleden ook dezelfde soort klachten.
Heb na lang zoeken een creme gevonden van Agu. Chamois creme.
Ging toen veel beter. Is op waterbasis en makkelijk uit te wassen. Huidversterkend en de lucht doet me ook denken aan kamfer spiritus.
Maar ook heb ik mijn gel zadel weggedaan en overgestapt op diverse probeersels, maar allemaal met een bepaalde hoeveelheid gelvulling.
Het laatste zadel was een koopje van een bouwmarkt, wel gel, maar met een geperforeerd bovendek.
Ik had toen al zoveel gefietst dat de klachten wegbleven.

Nu fiets ik op het standaard zadel van de Koga randonneur. Leren bovendek met één of andere vulling. Paardehaar of ander soort vezels.
Nooit meer klachten gehad.
Ik fiets altijd met een fietsbroek met coolmax "zeem". Goedkoopje van de Aldi.
Succes.

groet
Jans
Jans Kinds schreef:Dag Leonie,

Jaren geleden ook dezelfde soort klachten.
Zal wellicht in dezelfde tijd geweest zijn als de klachten van Leonie... December 2007! Ik neem aan dat ze inmiddels het probleem heeft opgelost of niet meer fietst. Neemt niet weg dat de tips een ander nog kunnen helpen.

Let niet alleen op wat voor zeem er in je broek zit, maar ook wat er onder dat zeem zit. Ik heb een Agu-broek waarbij twee naden waar de panden van de broek aan elkaar gestikt zijn, precies onderdoor het zeem lopen. Natuurlijk juist op de plek waar ik op zit. :shock: In die broek houd ik het slechts een kilometer of vijftig vol, terwijl ik in mijn Santini probleemloos over de honderd kilometer op mijn Brooks B17 kan zitten.

Groeten,

Carl