Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 'Nederlander doodgestoken in Duitsland' - Forum Wereldfietser

'Nederlander doodgestoken in Duitsland'

"Een vermoedelijk Nederlandse fietser is gisteravond dood aangetroffen bij het treinstation van Stadtoldendorf in de Duitse deelstaat Nedersaksen. De politie gaat ervan uit dat de 44-jarige man is doodgestoken.

In zijn borst stak een mes. Dat heeft een woordvoerder van de Duitse politie vandaag laten weten.

Een treinmachinist zag het lichaam bij het spoor liggen. Hij alarmeerde een arts. Die constateerde dat de man dood was. In de buurt stond de met tassen bepakte fiets van de man.

De politie is op zoek naar getuigen die de vermoedelijke Nederlander na het binnengaan van het station hebben gezien. Dat zou na 19.00 uur geweest moeten zijn."
Bron: Ad.nl
Het moet niet gekker worden. Eerst Noorwegen en nu dit in het hier naastgelegen Duitsland, beide zeer veilige (fiets-)landen.
Hieronder de plaats delict, Bahnhof Stadtoldendorf (uit Wikipedia):

Afbeelding
Wat erg.....
Ik heb in juni twee weken in m'n upje door Duitsland en Denemarken gefietst en me geen moment onveilig gevoeld, maar mafkezen kun je dus overal tegenkomen.
Over een kleine maand gaan wij fietsen in Duitsland. Leuk om nu zo'n berichtje te lezen. :shock:

Zulke dingen kunnen overal gebeuren, en wij zijn in elk geval met zijn tweeën. Dat is geen garantie dat er niets gebeurt, maar het geeft toch wel weer een iets veiliger gevoel.
In Nederland wordt gemiddeld elke twee dagen iemand vermoord. Niemand hier die bang is om te worden vermoord, volgens mij. De kans om in het verkeer om te komen is vijf keer zo groot. Ik heb niet de indruk dat de schaal van deze cijfers in Duitsland veel anders is. Je zou dus wel gek zijn om wakker te liggen van dit soort nieuws.
Dreelien schreef:Over een kleine maand gaan wij fietsen in Duitsland. Leuk om nu zo'n berichtje te lezen. :shock:
Ik vertrek overmorgen naar Duitsland en vind het evenmin leuk om te lezen :lol:
Maar Pedalero heeft gelijk, op zich is dit nieuwsfeitje niet iets om je slaap voor te laten.
De man is niet vermoord, maar heeft zich van het leven beroofd, meent Hart van Nederland inmiddels te weten.
Vreemd, waarom doet die man zoiets tijdens een fietstocht? :|
Wel een hele vreemde manier om zelfmoord te plegen, maar ja er gebeuren wel vreemdere zaken.

Geen haar op mijn hoofd die eraan gedacht heeft om na het lezen van dit bericht mijn vakantieplannen te wijzigen hoor, er zijn heel wat gevaarlijkere plaatsen om vakantie te vieren en ook daar is de overlevingskans nog steeds groot. Het kan altijd en overal gebeuren, en als het mijn tijd is dan ontkom je er toch niet aan. 8)
IbanMayo schreef:Vreemd, waarom doet die man zoiets tijdens een fietstocht? :|
Waarom doet iemand zoiets überhaupt? :x .
Iris-in-Zwolle schreef:
IbanMayo schreef:Vreemd, waarom doet die man zoiets tijdens een fietstocht? :|
Waarom doet iemand zoiets überhaupt? :x .
Helaas kun je het hem niet meer vragen. Wat beweegt een mens tot een dergelijke stap? Kunnen veel redenen zijn: het echt niet meer zijn zitten, plotselinge opwelling, in de steek gelaten voelen en de persoon die hem dat zou hebben aangedaan iets willen laten zien, allemaal koffiedik kijken, zolang je de persoon niet kent.
bert sitters schreef:
Iris-in-Zwolle schreef:
IbanMayo schreef:Vreemd, waarom doet die man zoiets tijdens een fietstocht? :|
Waarom doet iemand zoiets überhaupt? :x .
Helaas kun je het hem niet meer vragen. Wat beweegt een mens tot een dergelijke stap? Kunnen veel redenen zijn: het echt niet meer zijn zitten, plotselinge opwelling, in de steek gelaten voelen en de persoon die hem dat zou hebben aangedaan iets willen laten zien, allemaal koffiedik kijken, zolang je de persoon niet kent.
Helaas inderdaad. Over het algemeen is de oorzaak overigens toch wel veel dieper gelegen, in de psyche van de mens, in plaats van in invloeden van buiten af. Ik vind het altijd een beetje jammer (om niet ergerlijk te gebruiken) als mensen kwaad zijn op mensen die zelfdoding hebben toegepast of het hen verwijten dat ze egoïstisch hebben gehandeld. Ik ben geneigd te denken dat je dan niet helemaal beseft waar die persoon (meestal een groot deel van zijn leven) doorheen is gegaan. Zelfdoding is zelden een keuze, het in verreweg de meeste gevallen enige uitweg voor die mensen.

Verdrietig is het zeker, maar de dood en de zelfbeschikking over het leven maakt het leven juist zo mooi.
Bert,

Mijn opmerking was eigenlijk een beetje ironisch bedoeld, 'tijdens een fietsvakantie' is helemaal niet relevant.
peter de rijk schreef:De man is niet vermoord, maar heeft zich van het leven beroofd, meent Hart van Nederland inmiddels te weten.
Met is zijn borst een mes?

Op de fiets naar Duitsland voor een rituele zelfdoding?
Wat is het verhaal achter dit bericht?

HvN maakt ervan: Dode fietser in Duitsland pleegde zelfmoord.

groet, J
Dat zelfdoding tijdens een fietsreis nieuws is, toont gelukkig aan dat fietsreizen ook in dit opzicht gezond en veilig is.
Leon