Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Exped Synmat Basic UL - Forum Wereldfietser

Exped Synmat Basic UL

Sinds enkele weken zoek ik een Synmat Basic UL slaapmat.
Exped heeft te veel gelijkaardige modellen.
Er is de Synmat, de Synmat UL, de Synmat PUMP, de Synmat Basic en de Synmat Basic UL. En dan vergeet ik alvast de Downmat.
Op de website van Exped kun je van alle modellen de gegevens bekijken.
Voor mij is laag gewicht het belangrijkste, dan pakmaat, isolatie en kostprijs.
Na wat wikken en wegen, wil ik een Exped Synmat Basic UL.
Het is de goedkoopste, lichtste en compactste, MAAR ik vind ze nergens.
Uiteindelijk kwam ik bij bikefeeling terecht maar die kunnen pas maart volgend jaar leveren. De meeste (web)winkels negeren mijn vraag wat en duiden op de gewone Synmat UL die in stock is of snel leverbaar of geloven niet eens dat de Synmat Basic UL bestaat. De gewone Synmat UL is zwaarder en duurder, waarom zou iemand die willen?
Weet er iemand waar de Synmat Basic UL te koop is en op voorraad? Mag ook in het buitenland zijn. Ik zou ze graag meenemen voor mijn reis naar Frankrijk, vertrek 2 juli.
Hey Maarten, probeer hier eens, het lijkt erop dat ze die op voorraad hebben, misschien kan je ze eens bellen.
:oops:
Ik heb 'm vorige week hier besteld:

http://www.outdorado.com/Exped_Synmat_UL_7.jsp
Ik denk dat Maarten een andere mat wil, namelijk deze:

http://www.exped.com/exped/web/exped_ho ... endocument

Niet de nieuwste synmat UL die 30 euro duurder is.

Maarten, eerlijk gezegd heb ik ze nog nergens gezien. Ik heb de synmat UL en die ligt heerlijk, maar ik kan me idd voorstellen dat je de basic wil.

Groetjes,

An
An, je hebt gelijk, het gaat om de Synmat Basic UL en niet de Synmat UL. Exped heeft er nu al zoveel in de collectie.
Die Synmat Basic UL heb ik nog niet veel gezien.
s0lar schreef: De meeste (web)winkels negeren mijn vraag wat en duiden op de gewone Synmat UL die in stock is of snel leverbaar of geloven niet eens dat de Synmat Basic UL bestaat.
Vorig jaar heb ik geprobeerd een Exped Airmat te bestellen. (zonder isolatie)
Nergens te vinden behalve bij Outdorado.
Aan de goedkoopste matten is naar mijn idee weinig te verdienen.

John.
Het is inderdaad de Synmat Basic UL die ik zoek, niet de Synmat UL.
De Synmat UL kan ik wel op meerdere plaatsen krijgen, maar die is duurder en zwaarder dan de Synmat Basic UL.
Ik vind het schandalig dat men allerlei modellen op de markt brengt, die ze dan nergens verkopen of op redelijke termijn kunnen leveren.
Vrij zinloos en verlieslatend, lijkt me.
Ik heb outdorado ook maar een e-mail gestuurd. Daar is trouwens de Airmat verkijgbaar, al is het niet de UL en dan is een Synmat UL nog lichter.
Het lijkt erop dat de Synmat Basic UL al wel in de planning is, maar nog niet echt in productie. Waarom neem je geen contact op met de Exped-importeur van de Benelux (Jongejans Trading)?

Hoe weet je trouwens de prijs als je 'm nergens kunt kopen?

Gerd
GerdC schreef:Het lijkt erop dat de Synmat Basic UL al wel in de planning is, maar nog niet echt in productie. Waarom neem je geen contact op met de Exped-importeur van de Benelux (Jongejans Trading)?

Hoe weet je trouwens de prijs als je 'm nergens kunt kopen?

Gerd
Prijzen heb ik gevonden in nieuwsfolders van enkele winkels.

En goed idee, bij deze heb ik de importeur gecontacteerd en gewezen op de problemen die ik ondervond bij mijn zoektocht naar één van de matten die op de site van exped te vinden is, al minstens sinds een maand of 4.
De websites van exped hebben alle prijzen en details, inclusief voorraad informatie. Wat opvalt is dat er in Zwitseland meer voorraad is dan in Duitsland. Als alternatief zijn er altijd nog de diverse Neoair modellen (de budget Trekker, de gewone Neoair, en vanaf 1 juli de nieuwe warmere Neoair All Season).
Wim
Wim schreef:De websites van exped hebben alle prijzen en details, inclusief voorraad informatie. Wat opvalt is dat er in Zwitseland meer voorraad is dan in Duitsland. Als alternatief zijn er altijd nog de diverse Neoair modellen (de budget Trekker, de gewone Neoair, en vanaf 1 juli de nieuwe warmere Neoair All Season).
Wim
Er zijn meerdere alternatieven, maar de Synmat Basic UL is relatief goedkoop en zeer licht alsook compact op te vouwen.
Verkrijgbaarheid is een ander paar mouwen.
De Neoair trekker is nog steeds duur en toch een stuk zwaarder.
Prijs/gewicht zou ik dan eerder voor de Thermarest Trail Scout gaan, die kost 60 euro, is 3cm dik, weegt 680 gram maar isoleert zelfs goed genoeg voor de winter. Pakt natuurlijk niet zo compact met 28cm op 15cm.
Nu gebruik ik een op maat gesneden Z-lite, weegt nog 270 gram, kwam van 440 gram (2 jaar oude model). Die is ook niet echt compact om mee te nemen maar hoef je niet op te blazen en leeg te laten 's morgens, mag je op rotsen leggen en is was zeer goedkoop. Het nieuwste model is 410 gram voor 183 op 53. Als ik die op maat snijd, komt die op 252 gram.
Nog een interessant matje is de Trail Lite van Thermarest, 800 gram en 3,8cm dik.
Verder heeft decathlon nu ook vernieuwde matjes. 770 gram voor 3cm aan 40 euro.
Mijn vriendin en ik hebben beide een Exped matje gekocht bij http://www.outdoortrends.de
Ik een Airmat Basic UL size S, mijn vriendin een Synmat Basic UL size S.
Snelle levering en nette prijzen!

Matjes bevallen prima, licht van gewicht en buitengewoon comfortabel!
Makkelijk en snel op te blazen en de korte maat is altijd nog 163cm lang en prima voor zijslapers;)

Martijn
Bedankt! Eindelijk een winkel waar de mat die ik zoek te koop is. Het ziet er wel niet naar uit dat ik de komende weken of maanden ga kamperen.