Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ervaringen reisgidsen: Peru, Bolivia (NW)Argentinie, N)chili - Forum Wereldfietser

ervaringen reisgidsen: Peru, Bolivia (NW)Argentinie, N)chili

Ik had goede ervaringen met de Rough Guide van Marokko, vooral voor fietsers erg relevante informatie. Maar net een Lonely Planet gekocht van Malawi, maar lijkt niet veel soeps... (had ik kunnen weten, zie wereldfietser wiki met landeninformatie ;-) )

Voor het voorplezier en plannen en lezen over onze nieuwe reisbestemming zoek ik de beste gidsen voor fietsreizigers voor de landen Peru (omgeving Cuzco ri. Bolivia), Bolivia zelf, Noord West Argentinie en Noord Chili. Ik heb al veel fietsreisinformatie kunnen vinden op internet over gereden routes etc, maar ben dus vooral geinteresseerd in welke reisgids per land echt voor fietsers leuke, goede, gedetailleerde en toffe informatie geeft.
Dus ervaringen gevraagd: zowel positief als negatief :-D Als je ervaringen hebt met kaarten is het ook welkom!

Alvast dank!
In Peru gebruikte ik de Footprint, alleen heb ik er weinig gefietst.
Deze was beter dan de Lonely Planet. Schijnt dat de Footprint in Zuid amerika vaker wordt geupdate.
Ik heb ook positieve ervaringen met de Footprint gidsen van Argentinië en Bolivia. Maar minstens zo belangrijk is het om een actuele gids te hebben. De Rough guide (van Vietnam) vond ik minder handig ingedeeld, maar da's ook een kwestie van wennen. Wat kaarten betreft vond ik de Reise Know-how kaarten goed. Ze zijn van stevig materiaal dat niet snel scheurt en kloppen in Argentinië op wat kleine foutjes na. Van Bolivia zijn haast geen nauwkeurige kaarten. De Reise Know How was beter dan de andere kaart (ik denk Nelles) die we bij ons hadden.