Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Budget Noord-amerika /Canada-Zuidamerika - Forum Wereldfietser

Budget Noord-amerika /Canada-Zuidamerika

Ivm een meerjaarse (2+) tocht hoop ik ervaringen te horen van mensen die daar al gefietst hebben, en dan met name de gemaakte uitgaven tijdens de reis. Wij zijn van plan om met 2 personen zo low-budget mogelijk te gaan. Dus zoveel mogelijk (wild)kamperen, zelf koken en inkopen bij supermarkten. Verder willen we wel een hoop natuurparken bezoeken (ik heb begrepen dat je in de US een jaarpas kunt aanschaffen voor ca $ 50).
Graag hoor ik jullie ervaringen!
Wat betreft budget voor Argentinie en Chili het volgende.

Als je inderdaad veel gaat wild kamperen is het verdomd goedkoop om hier rond te fietsen. Echter vooral in patagonie is het soms wat betreft het weer wel gewenst om toch een hostel te pakken :)

In argentinie kan je voor 10 tot 14 euro makkelijk rondkomen, zeker met een hoog percentage wildkamperen (wat heel goed te doen is) met 14 euro kan je zelfs elke avond gewoon uiteten (ik doel niet op de crappy restaurantjes, de goeie :)) en een hostel nemen in de steden/doprjes.

Chili is een stuk duurder afhankelijk waar je bent. De hostels in de toeristische gebieden komen in de richting van 7 tot 10.000 peso en in de afgelegen gebieden (onder andere de Carratera Austral in zuid chili ) kan je hostels vinden voor 4.000 peso. Santiago is reletief goedkoop, rond de 5.000 tot 10.000 voor een basic hostel. Eten is is een stuk duurder en je budget met uiteten gaan ed zal uitkomen op 20 euro per dag. als je niet veel in de stede blijft zal je ook met een 10 tot 14 euro rond kunnen komen..

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Jochem

ik heb verleden jaar alleen coast to coast gefietst in de usa voor $ 22 / dag.
met z'n tweeen moet dat aanmerkelijk goedkoper kunnen, omdat campings, verpakkingen voedsel enz niet op de solist zijn afgestemd.
wimligfiets

Noord+Zuid Amerika: 2 pers, 2 jaar -> 5 duizend euro pp/pj. (all in)
En dit is inclusief tickets, verzekering, fietsonderdelen, tripjes, enz..

Succes,

Marco

Marco de Wit schreef:Noord+Zuid Amerika: 2 pers, 2 jaar -> 5 duizend euro pp/pj. (all in)
En dit is inclusief tickets, verzekering, fietsonderdelen, tripjes, enz..

Succes,

Marco

Het zal wel in de naam zitten :D .....we geven/gaven ongeveer hetzelfde uit.

Marco,

Wij zijn ook ge?nteresseerd in fietsen in Zuid-Amerika, een half of misschien ook wel een heel jaar.

We vroegen ons af hoe de 5000 euro p.p. ongeveer opgedeeld is; wat geef je uit aan vluchten, wat aan verzekering en wat aan levensonderhoud?

Overigens kloppen de links naar je reisverslag niet overal meer, bijvoorbeeld bij de Wereldfietser...

JW