Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Langste afstand ooit aan een stuk gefietst? - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Langste afstand ooit aan een stuk gefietst?

149 berichten

Begin 90er jaren vanuit Bullingen naar huis in Kudelstaart. s`Avonds om 21 uur was ik in De Meern en `n half uur later weer. Ik heb het laatste uur erg afgezien en de volgende dag was ik slecht aanspreekbaar. Ik weet het niet zeker meer maar het was zoiets van 340 km. Zonder bagage wel eens ruim 400km gefietst zonder te slapen. Het was een rondje Zuiderzee met als vertrek en aankomstplaats Baarn, vanuit m`n woonplaats, heen en weer, al gauw 70 km.

Gestrand in Gien aan de loire. De vakantie verliep niet geheel volgens planning dus we hadden geen tijd meer om naar huis te fietsen (we hadden nog een halve week). Bovendien was het al twee dagen continu aan het regenen en waren de vooruitzichten slechter (regen+onweer). Met de trein naar huis was alleen mogelijk als we de eerste of de laatste trein zouden nemen. We besloten de eerste te nemen die de volgende dag om 5:00 vertrok. Een camping op zoeken is dan onmogelijk dus we hebben die nacht aan de loire doorgebracht. Gevolg: 5:00 weg richting parijs, 7:00 aankomst gare de lyon, 8:00 vertrek tgv gare du nord naar toubaix, 10:00 aankomst in roubaix. En als je net over de grens in Nederland woont (Roosendaal) ga je natuurlijk niet nog een camping opzoeken, vooral niet als alles nat is. Met wint in de rug en 170 km later waren we om 22:00 in Roosendaal en was mijn eerste fietsvakantie een groot succes.

Avanher schreef:Jemelig...

Hoe meer antwoorden op dit topic, hoe meer ik deemoedig het hoofd buig :oops: . Tot nu toe was ik best wel trots op mijn 173 KM met volle bepakking dwars door de Cubaanse citrusplantages en moerassen...
Hier stop ik met lezen ,als je begrijpt wat ik bedoel.....

Rutger schreef:Hoi,

Wat is overigens jullie record kortste afstand ooit met bepakking gefietst? Bij mij is dat 23 kilometer geloof ik. Het regende tijdens die vakantie in Canada zo hard dat ik in een leuk cafe zat en absoltuut niet verder wilde. Ik kon achter het pand kamperen.

Rutger
Bij mij regent het altijd hard :roll:
ook ,inderdaad, als je begrijpt wat ik bedoel.
Om een oude af te stoffen,

Ik had gehoopt nooit mee te mogen doen met deze ontwerp maar door omstandigheiden en een " BEETJE" koppigheid heb ik gisteren een beetje te ver gefietst.

Ik ben er niet blij om en het valt niet in de trend van mijn vakantie, en de komende dag als ik klim weer richting de rockies ga ik vast wel boete.

Lander - Rawlings 209km(125mile), +/- 900hm, middag temp rond 35graden en op een hoogte net boven 2000m.

Ik ben er niet trots op maar even goed best een prestatie met mijn lomp vittorio en 20kg+ bagage.

Voor de waarom en hoe kijk bij dag 22 op onderstaande website coast2coast.
inderdaad, bij een wereldfietser is het om het uitzicht en de cutuur te doen maar soms doet men wel eens dwaze dingen, zo staat mijn dagrecord op 280km met race-fiets zonder bagage en 25jaar jonger + drie dagen bijna niet op mijn benen kunnen staan.
met een trekfiets dit jaar met +/-30kg bagage door 3 gesloten campings blijven door fietsen en zo 210km op de teller, was zo leeg dat ik op de camping een caravan ter beschikking kreeg voor de zelfde prijs dan mijn tentje op te zetten ( niet meer voor herhaling vatbaar, volgende keer drop ik mij langs de kant )----- groedjes aan iedereen----
De laatste 186 km naar de Noordkaap, waarbij ik ook nog 3 keer van de weg ben geblazen door de storm :-)

Gee
246,76km in Zweden/Noorwegen.
Het was de voorlaaste dag voor Oslo, ik kwam toen terug van de Noordkaap.
Ben 16u50min onderweg geweest (van 9u50 tot 2u40 's nachts)

De hele reis was 4820km Oslo-Noordkaap-Oslo in 6 weken. 3,5 week (tegenwind) heen via Noorwegen en 2,5 week terug via Finland en Zweden met de wind in de rug.
Pittig detail, op de Lofoten heb ik framebreuk net voor het achterste tandwiel, ik spalk de fiets met een steeksleutel en tie-raps. Van daar fiets ik nog 900km richting Noordkaap en 2400 terug naar Oslo.
Vorig jaar in het Zwarte Woud met de Villiger Cabonga trekkingsfiets en bagage: 167 km. 't Was eerder toevallig dat ik zo veel kms deed omdat er geen camping was en iemand me zei dat er aan de andere kant van het dorp er één te vinden was. Die was evenwel niet zo en iemand verwees me daar "iets" verder. Zo had ik enkele keren hetzelfde verhaal gehoord en vele kleine supplementaire etappetjes maakten er mijn recordafstand van. Zeker met bagage, en in erg heuvellachtig landschap. Veel te moe en te laat arriveerde ik op een camping, om na het recupereren van enkele coca's dan toch nog uitgeput in slaap te vallen.

Dit jaar met de racefiets en één rugzakje langs Moezel en Rijn, toen had ik o.a. 2 dagen van 180 km. Dit verteerde ik zonder problemen en liet me sterk nadenken welke fiets ik in de toekomst zal gebruiken voor kortere periode en vlakke ritten (onder de 1000km).

Ware het dat ik niet veel tijd had, dan deed ik het veel liever langzamer!
Gisteren de hele afstand van Eindhoven naar Evergem (bij Gent in België) afgelegd op 1 dag met m'n Koga Worldtraveller (en mn broer op een Focus MTB), volledig geladen tot eten en tent toe. 204km en 9u50min in het zadel! Zadelpijn was de enige 'klacht'. :-)
m-gineering schreef: De beste vooruitzichten voor een lange ruk biedt het eind van je vakantie als je op huis aan gaat. Dan heb je conditie, ben je goed ingeregeld vwbt fourageren en eten, weet je de route, is het vermoedelijk vlak, ben je het zat en weet je zeker dat er een douche en warm bed klaarstaat.
Klopt helemaal, zeker als het weer ook tegenzit. Zo heb ik twee weken terug de laatste 570 km van mijn tocht (die begon in Tromso) ondanks de tegenwind in drie dagen afgelegd waarbij de dagteller eenmaal op 211 km uitkwam (omdat er in Winschoten geen camping meer bleek te zijn :evil: en ik toen nog 30 km ben doorgereden).
Héééél lang geleden...
Nog jong en onwetend. Wilde op bezoek naar mijn schoolvriendjes, en geen geld voor vervoer. Van Eindhoven naar London (waar ik had gewoond) via een korte kanaaloversteek, zo'n 360km.
Op een racefiets zonder oogjes dus een framerugzak met tent op m'n rug (kreeg wel 'wat' zadelpijn kan ik me herinneren).
Heb dat een paar keer gedaan.

Meer recentelijk nog eens in Noorwegen 220 of zo door de nacht heen gefietst omdat daar toen een hittegolf was. Was wel erg mooi met urenlange zonsondergang en -opgang.

Frans
Abacus schreef:
m-gineering schreef: De beste vooruitzichten voor een lange ruk biedt het eind van je vakantie als je op huis aan gaat. Dan heb je conditie, ben je goed ingeregeld vwbt fourageren en eten, weet je de route, is het vermoedelijk vlak, ben je het zat en weet je zeker dat er een douche en warm bed klaarstaat.
Klopt helemaal, zeker als het weer ook tegenzit. Zo heb ik twee weken terug de laatste 570 km van mijn tocht (die begon in Tromso) ondanks de tegenwind in drie dagen afgelegd waarbij de dagteller eenmaal op 211 km uitkwam (omdat er in Winschoten geen camping meer bleek te zijn :evil: en ik toen nog 30 km ben doorgereden).
Mijns inziens moet je bij de oorspronkelijke vraagstelling dan ook een driescheiding maken:
a. De langste rit die je alleen op één dag maakt;
b. de langste rit in groepsverband;
c. de langste rit die je in een vlaag van verstandsverbijstering maakt.... en de laatste 50km lieg je er gewoon bij.

ad a. ik heb dat onlangs bijgesteld op 205km (met korte rustpauzes, de volgende dag zo stijf als een hark);
ad 2. ik ontdekte onlangs dat ik rond 1985 eens meegereden heb in groepsverband om het IJsselmeer, 365km, 's ochtend 4 uur vertrek Kampen en 's avonds 11 uur terug(dacht ik);
ad 3. me nog niet schuldig aan gemaakt, meer voer voor fantasten...zitten ze in dit draadje....?.

De 205 km vind ik voor mezelf (61jr) een unieke prestatie, net als die van Joop, Jan, Kobus en Anneke met maximaal 165km met korte rustpauzes. Ik deel de mening dat de laatste rit van een fietsvakantie met het zicht op de thuishaven vleugels doet geven en dan overbrug je rustig 150km. Zo reden wij de laatste dag van onze fietsvakantie vanuit Ruurlo op Emmen aan, tot zover als we konden.... en dat lukte....bleek na meting met GPS Ruurlo per fiets maar 105km van Emmen te liggen.
Van Amersfoort-Noord naar Brussel, ik zie maps 207 km staan, maar in de praktijk waren het vast wat km's meer nog. De eerste dag van mijn fietsvakantie. Ik had het een keer eerder gedaan en toen overnacht in een jeugdherberg vlak voor Brussel, nu dacht ik, ik ga door naar de jeugdherberg van Brussel, maar het was 's avonds laat en de jeugdherberg zat vol. Toen heb ik mijn fiets daar wel mogen stallen maar zelf moest ik naar elders wijken. Ik baalde en wilde geen duur hotel, heb het nog ergens gevraagd, maar die was ook vol, toen ben ik gaan lopen en tot mijn geluk liep ik langs een muur van zo'n 1.9 m hoog, waar ik mijn bedenkingen over had, wat was er achter de muur? Kon ik er over heen klimmen? Ja en wat bleek? Het bleek een kleine vuilnisbelt, van zo'n 30m2, die gelukkig niet overmatig stonk oid. Er lagen veel betonbrokstukken en toen heb ik me neergelegd op een paar van de grootste brokstukken en ging ik daar liggen in mijn lakenzak, want meer heb je immers niet nodig voor een jeugdherberg.
In Frankrijk overkwam het me nog een keer, jeugdherberg vol en geslapen buiten in een lakenzak naast een maisveld. Toen besloten dat een tentje.. altijd veel handiger is en prettiger voor op fietsvakantie.
Van Haren naar Heerhugowaard. Op een Batavus Buster, blauw met rood.
Verleden jaar van Nijmegen naar Groningen gefietst (met kampeeruitrusting, wel lichtbepakt). Ik meen plusminus 270km op de teller. Sowieso dit jaar een rondje IJsselmeer in het verschiet, afhankelijk van de exacte route zal de afstand wel boven de 300 km uitkomen. Ik fiets vrijwel altijd alleen.
Zes jaar, goeie "necro"! :lol:

Maar ik doe wel mee: 225 km voor mij. Wageningen-Hoenderloo-Olst-Kampen-Lunteren.
Elfstedentocht op de fiets, een aantal keer. Rond de 240 km.
:lol: Wie heeft de langste :lol:
Voor mij racefiets 225 km Les Trois Ballons.
Vol bepakt, en dat is wat echt telt natuurlijk, 192 km tijdens Coast tot Coast USA.
Ha, een podium voor dwaze acties.

doen we niet zo vaak; ooit 170 km door Spaanse binnenlanden gehobbeld. Lange dag, mooie beloning bij aankomst om 10 uur 's avonds; mooi hotelletje en meteen aanschuiven voor de maaltijd.

Vorig jaar lid geworden van de club 'cingle du Ventoux' zonder bepakking maar wel als 'bicinglette' nummer 155 geregistreerd; 280 km en wat hoogtemeters (binnen 24 uur)

Groeten BertV