Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Goedkope Europa-Spezial tickets naar Duitsland verruimd - Forum Wereldfietser

Goedkope Europa-Spezial tickets naar Duitsland verruimd

De DB kent al geruime tijd het Europa-Spezial Ticket. Dit is geldig van ieder station in Nederland naar een station in Duitsland. Voor een enkeltje naar Keulen betaal je 19 Euro en voor steden als Berlijn en München is de prijs 39 Euro. Deze actieprijs geldt alleen in de trein, waarvoor is geboekt. Een trein eerder of later kan dus niet. De actie geldt op basis van beschikbaarheid: zijn veel plaatsen in de trein geboekt, dan geldt een hoger tarief.
Het aantal plaatsen is nu verruimd en tegen de actieprijs kan nu geboekt worden tot mogelijk drie dagen voor vertrek. Voorwaarde is wel dat er nog actieplaatsen in de trein beschikbaar zijn.
Let goed op: de actieprijs van 39 Euro naar steden als Berlijn, Frankfurt en München geldt alleen als je boekt via de site van www.bahn.com/nl
of bij de Treinreiswinkel: www.treinreiswinkel.nl
Bij NS Hispeed betaal je voor een enkeltje naar Berlijn of München 49 Euro. Dat is dus per retourtje 20 Euro duurder.
Mag ik even iets aanvoegen? Kies altijd onder "weitere Angaben ändern" de optie "Fahrradmitnahme" want anders krijg je vaak verbindingen met de ICE trein, waar je fiets nooit mee mag. De prijs blijft hetzelfde. Europa-Spezial is vaak een leuke optie.
En als je niet direct weet wanneer je van welk station terug wilt; er is een dagkaart
Quer durchs land waarmee je elke dag vanaf 09.00 alle regionaaltreinen mag nemen. Die zijn qua snelheid gelijk aan onze intercity's maar je kan er wel makkelijk (veel) fietsen in meenemen. En kost maar Eur 42.-
Ik ben zo wel eens uit Jena teruggekomen na een tocht uit Berlijn.

Gr Hans
aandegracht schreef:En als je niet direct weet wanneer je van welk station terug wilt; er is een dagkaart
Quer durchs land waarmee je elke dag vanaf 09.00 alle regionaaltreinen mag nemen. Die zijn qua snelheid gelijk aan onze intercity's maar je kan er wel makkelijk (veel) fietsen in meenemen. En kost maar Eur 42.-
Ik ben zo wel eens uit Jena teruggekomen na een tocht uit Berlijn.

Gr Hans

Let op! Er zijn in Duitsland Regioexpressen die qua snelheid vergelijkbaar zijn met onze intercitytreinen, lang niet overal stoppen en een redelijke afstand overbruggen. Voor de rest is onder noemer Regionalverkehr een lappendeken aan verschillende treinen ondergebracht. Per deelstaat is dat totaal verschillend. Er zitten echt boemeltjes bij die bij iedere verzameling van een paar huizen halteren. Voor fietsenvervoer heeft iedere deelstaat eigen regels en ook nog eens de diverse spoorwegmaatschappijen die de lijnen exploiteren. Nadeel is dat aan de grens van de deelstaten de regionale treinen niet altijd goed aansluiten op de regionale treinen van de andere regio. Overstappen op kleinere stations kan inhouden dat er géén liften zijn.
Quer Durchs Land is niet altijd voordeliger. Een Europa-Spezial kost 39, - Euro. Daarmee reis je rechtstreeks met een Intercity van Berlijn naar Amsterdam-Zuid.
Doe je dat met Quer Durchs Land, dan betaal je als je alleen reist voor regionale treinen met een paar keer overstappen 42, - Euro tot aan de Nederlandse grens. Vervolgens moet je ook nog een aansluitend Nederlands treinkaartje kopen.
Reis je in een groepje van vier dan kan Quer Durchs Land weer voordelinger zijn, want iedere persoon meer dan een betaalt slechts 6, - Euro extra. Er moet dan wel tenminste een van het groepje in het bezit zijn van een Nederlandse kortingkaart, anders gaat de winst in Duitsland weer verloren door de aansluitende Nederlandse treinkaartjes.

Een internationaal fietskaartje kost in Duitsland 10, - , ongeacht in wat voor trein je reist. Voor de intercity betaal je 3,- Euro extra voor de reservering van je fietsplaats.
Met een Internationaal fietskaartje mag je ook in binnenlandse treinen in Nederland tijdens de spitsuren een fiets meenemen.
Uitstekende en uitgebreide aanvulling Bert! Ik plan terug niet altijd, want dan zit je vast aan een plaats-tijd waar je moet zijn over een aantal dagen-weken.
Die Europa-specials zijn idd (als je de beste prijs vind) het goedkoopst, maar moeten minimaal drie dagen vooraf geboekt worden. Quer dur deutschland het meest flexibele goedkope kaartje, want gewoon aan de automaat/het loket te koop voor dezelfde dag.

Gr Hans
bert sitters schreef: Bij NS Hispeed betaal je voor een enkeltje naar Berlijn of München 49 Euro. Dat is dus per retourtje 20 Euro duurder.
Dit is niet juist: als je op tijd boekt (dus zolang er tickets met actietarief beschikbaar zijn) kan je bij ns hispeed voor 29 euro vrijwel naar alle steden afreizen met de city night line. Dit is dan toch nog voor 10 euro goedkoper dan het ticket wat jij noemt...(fiets kost wel 12 euro enkele reis.)
Janneke schreef:
bert sitters schreef: Bij NS Hispeed betaal je voor een enkeltje naar Berlijn of München 49 Euro. Dat is dus per retourtje 20 Euro duurder.
Dit is niet juist: als je op tijd boekt (dus zolang er tickets met actietarief beschikbaar zijn) kan je bij ns hispeed voor 29 euro vrijwel naar alle steden afreizen met de city night line. Dit is dan toch nog voor 10 euro goedkoper dan het ticket wat jij noemt...(fiets kost wel 12 euro enkele reis.)
Ik heb het over dagtreinen. Als je via NS-Hispeed een kaartje boekt voor een dagtrein naar Berlijn of München dan is dat vanaf 49 Euro.
Die 29 Euro in de nachttrein geldt overigens voor een zitplaats. Lijkt mij niet aantrekkelijk om een lange nacht te moeten zitten. Als je in de CityNightLine een slaapplaats wenst, is dat vanaf 49 Euro per couchette in een zes persoons coupé en vanaf 59 Euro in een vier persoons coupé. Bij CityNightLine zitten geen prijsverschillen tussen boeken bij DB of NS Hispeed. NS-Hispeed rekent rekent inderdaad 12 Euro per enkele reis voor een fietskaartje. De DB in Duitsland rekent 10 Euro voor dat fietskaartje. De NMBS in Belgie 9 Euro.