Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Plannen en planning website - Forum Wereldfietser

Plannen en planning website

Plannen voor de site

In de komende periode is het de bedoeling dat de site geoptimaliseerd wordt. Hierbij wordt de techniek achter een aantal onderdelen veranderd en het uiterlijk ook wat aangepast. Van alle veranderingen is het de bedoeling dat deze eerst door een testteam uitgeprobeerd worden. Hoe de testgroep deze situaties gepresenteerd krijgt wordt nu uitgezocht (aparte testsite of als speciale gebruiker op gewone site).

Wat staat er de komende tijd allemaal te verwachten?
  • 'oktober': Forum wordt over gezet van phpBB naar Drupal (in testfase bij webmasters; evt. te delen met de Vakantiefietser te Vlaanderen);
    'oktober': uiterlijk wordt aangepast (blokje voor forum-updates zoals nu al met activiteiten);
    'oktober': functie van gebruikersprofielen wordt toegevoegd, later in oktober komt er een knop bij de activiteiten om aan te geven bij een activiteit te zijn;
    'november': content van Tijdschrift-'site' toevoegen i.o.m. de Vakantiefietser te Vlaanderen (is deelbaar met hen);
    'december': blogs worden geactiveerd;
    'onbekend': wiki optimaliseren voor nieuwe site (i.o.m. de Vakantiefietser te Vlaanderen, die ook overstapt op dezelfde techniek en waarmee we de content delen).
Bij deze ontwikkelingen kunnen er kleine dingen soms niet helemaal goed gaan. Zoals een contactformulier wat ontwikkeld moet worden, statuten die (nog) niet op de nieuwe website staan, een menustructuur die (nog) niet optimaal is, en een declaratieformulier wat nog toegevoegd moet worden voor de vrijwilligers.
Als je ons wijst op kleine dingetjes die wat makkelijker vergeten kunnen worden, kunnen we zorgen dat deze z.s.m. weer toegevoegd zullen worden.

Verder zullen we proberen de e-mail bij een nieuwe reactie op een forumonderwerp te optimaliseren, en meer van dat soort dingen indien daar voldoende behoefte aan is.

Graag horen we dat soort dingen ook van jullie, dus kom maar op met jullie meningen over hoe we de site verder kunnen verbeteren. Ook horen we het graag als er dingen zijn die nu al onmisbaar geacht worden.

Namens het internetteam,
Robertjan
De komende weken (vóór de vakantie van webmaster Joris) staat het volgende op het programma:
* door webredactie handig kunnen toevoegen van foto's en video's aan artikelen;
* bijlagen bij bestuursdocumenten structureel een plek en vorm geven (na overleg met bestuur);
* artikelen met een update worden duidelijk onderscheiden (de vraag is nog even of dit artikel dan weer 'gewoon' wordt als je het weer geopend hebt als je vanaf 22 oktober ingelogd bent);
* icoontjes met links naar de social media waar de Wereldfietser lid is;
* een testforum wordt klaargestoomd voor het testteam (je kunt meedoen door te mailen naar me, zie knop onder dit bericht!).

Tot begin oktober kan er dan getest worden, waarna de feedback gebruikt kan worden voor de laatste aanpassingen. Vooralsnog plannen we een transitie van het forum van phpBB naar Drupal rond 22 oktober i.v.m. vakantie.

Robertjan