Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in China? (tips gevraagd) - Forum Wereldfietser

Fietsen in China? (tips gevraagd)

Wij zijn lui............(of beter gezegd hebben het op dit moment wat druk waardoor het er even niet in zit om zelf veel huiswerk te doen)

Volgend probleem, we willen vanaf 20 november 3 weken op vakantie. We willen een stukje fietsen in China en hebben veel voorkeur voor bergen. Heeft er iemand goede tips? Kunming regio klinkt erg veelbelovend!
Yunnan is fantastisch en in drie weken kunnen jullie een heel aardige tocht maken. Kunming ligt op 1890 meter hoogte. Als je bv via de rijstterrassen in YuanYang naar Xishuangbanna fietst ga je op en neer tussen ongeveer 500 en 2200 meter. Dit houdt in dat je regelmatig dertig kilometer klimmen en vervolgens dertig kilometer afdaling hebt. De langste afdaling in dit traject is bijna vijftig km.... een behoorlijk pittige tocht. Vanuit Xishuangbanna zijn diverse routes mogelijk om weer terug te gaan naar Kunming, alhoewel je ook prima met de fietsen in de slaapbus terug zou kunnen. Als je van bergen houdt is dit een heel afwisselende tocht en kan ik jullie dit zeker aanraden. Wij hebben er in het late voorjaar van dit jaar op onze tandem gefietst. Wil je hogere bergen dan kun je vanuit Dali of Lijiang naar Deqin, het Tibettaanse deel van Yunnan. Veel plezier gewenst!
Jur, dank voor je antwoord. Heb je heel toevallig een website oid met foto's?
Ja vanuit Lijiang kun je door Tiger leaping gorge fietsen. Fantastische nieuwe weg en dan via Baishuitai naar Shangrila.
Hoi Gudrun,

Het hoge noordelijk deel van Yunnan lijkt me eind november / begin december geen aantrekkelijke regio. Het schijnt daar dan al best koud te zijn.

De Tiger leaping gorge is wel aardig zeker als je 'm benadert langs de oostzijde. Je moet dan wel met een bootje de Yangtze oversteken.

Zeker ook de moeite waard zijn de noord-zuid dalen ten westen van Dali. Ik heb die eerstvolgende westelijke vanaf Dali gedaan en dat was erg mooi en ook rustig. Shiqu ligt hier als onontdekte toeristisch trekpleister.

Eigenlijk was het overal in Yunnan wel mooi.

Sjirk
Hoi Gudrun,

vraag het eens aan mijn collega Lieven. Die kent China door en door (zijn vrouw is zelfs Chinees :lol: ).

Hij werkt op woensdag, vrijdag en zaterdag.

Eric
Dank allen!
Het lijkt ons toch te frisjes om in die tijd in die regio te zijn want áls we er zijn willen we wel de bergen in..

Dit ideetje blijft dus nog even borrelen!
Als het hele idee nieuw in ogenschouw genomen gaat worden en jullie gaan voor de bergen, dan zou ik overwegen om (Westelijk) Sishuan eens nader te bekijken. Veel bergen, elke dag twee passen, Tibetaanse cultuur en mooie mensen.

Je kunt met KLM op Chengdu vliegen.