Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Overstromingen Thailand (en omstreken) - Forum Wereldfietser

Overstromingen Thailand (en omstreken)

Nu we toch niet naar China gaan (ivm de kou), komt Laos weer als bestemming bovendrijven.

Ik lees overal dat het op dit moment erg veel regent in Thailand.
We zouden rond 20 november op Bangkok vliegen en dan met de trein door naar Laos.

Is dit een verstandig idee? Wie weet hoe de situatie qua wateroverlast op dit moment is in Laos? Verwachten jullie dat we in november nog last zullen hebben van (de gevolgen van) de overstromingen in Thailand (trein, vliegveld)?

Wederom alvast bedankt voor jullie reacties!

Gudrun
Eind oktober is de regentijd voorbij. Het water is dan in de regel vrij snel weg. In Thailand neemt het normale leven weer snel zijn gang.
Op 10 november is het Loy Kratong. In Thailand en omringende landen viert men dan dat de overlast van het water voorbij is. Zelf vlieg ik op 3 november naar Bangkok.

In Vientiane de hoofdstad van Laos valt gemiddeld aan regen in:
september 297 mm.
oktober 78 mm.
november 11 mm.

Ter vergelijking: in Amsterdam valt gemiddeld 40 - 80 mm regen per maand
Gudrun schreef:Nu we toch niet naar China gaan (ivm de kou), komt Laos weer als bestemming bovendrijven.

Ik lees overal dat het op dit moment erg veel regent in Thailand.
We zouden rond 20 november op Bangkok vliegen en dan met de trein door naar Laos.

Is dit een verstandig idee? Wie weet hoe de situatie qua wateroverlast op dit moment is in Laos? Verwachten jullie dat we in november nog last zullen hebben van (de gevolgen van) de overstromingen in Thailand (trein, vliegveld)?


Wederom alvast bedankt voor jullie reacties!

Gudrun

Komend weekend wordt het kritiek voor Bangkok. Met man en macht is men nu bezig met het aanleggen van nooddijken. Iedereen werkt mee. Dit is Thailand! Er zijn 1.500.000 extra zandzakken nodig. In allerijl worden nu zandzakken aangevoerd, o.a. uit Phitsunalok, bijna 400 km ten noorden van Bangkok. De zandzakken zijn daar niet meer nodig, omdat het water in die omgeving al weer aan het zakken is.
Dag Bert,

Dank voor je antwoord.
In november moet het dus een heel stuk beter zijn dan nu.

Wel heftig, zoveel regen, dat kunnen wij ons toch wat minder goed voorstellen volgens mij.
Hoi gudrun.
Zelf heb ik afgelopen weken door vietnam en nu door cambodja gefietst, waar het ook regentijd is. Geen last gehad van het water, dus denk dat je voor november weinig problemen zal hebben aangezien de regentijd dan voorbij is. Het is nu zelfs overdag meestal moii en erg warm weer met un de avond regen.
Hallo Yun, goed om te horen.
Fietsze nog!

De tickets zijn inmiddels geboekt.
Nogmaals dank voor de info.
In het grootste deel van Thailand zijn de grote hoeveelheden regen nu voorbij.Rond Bangkok vallen maandag de laatste grote hoeveelheden regen.
En de slangen, waar zijn die Bert?
Eric op de Fiets schreef:En de slangen, waar zijn die Bert?
Overal, vooral in de omgeving van mensen. Ook midden in de stad Bangkok.
De meest slangen zijn echter doodsbang voor mensen en maken zich uit de voeten of verstoppen zij zich zodra een mens nadert.