Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 29-er - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

29-er

Gerco schreef:
Citaat:
En in hoeverre is zo'n frame al geschikt gemaakt voor rohloff? schakelkabels met bajonet of met externe schakelbox?


De surly Ogre is Rohloff ready..


degene die de naam verzon had een plaatje van de padden. Eierlegendevollmilchsau, alles een beetje, niks goed
En wat bedoel je nu??
Gerco schreef:En wat bedoel je nu??
Vergelijk multifunctionele spullen als zakmessen, tools, etc. Ze kunnen alles een beetje, maar niks echt goed. Geldt ook voor die Surly.

Ben net terug van een off road driedaagse in de Vogezen (Wissembourg - Wangenbourg-Engental, in alle opzichten prachtig) en heb daar weer wat geleerd over onverhard fietsen met bagage:

-neem 'niks' mee (mijn -ongeschikte- rugzakje was ±15 liter klein)
-schijven zijn in het voordeel t.o.v. velgremmen
-met voorvering blijft je langer fris en kan je veel harder dalen en dat wil je ;)

Mijn volgende atb heeft dus 622 wielen en voorvering, schakelen met een naaf is mooi, maar de fiets moet na de vakantie toch gepoetst, dus geen eis. Ben normaal wel voorstander van nokjes aan alle kanten, zodat je alle kanten op kan, maar denk dat ik die op een 29-er nooit zou gebruiken.

Maar op mijn atb'je uit '91 kon ik de rest ook bijhouden en ik heb net zoveel lol gehad!

Sjors
Sjors schreef:Maar op mijn atb'je uit '91 kon ik de rest ook bijhouden en ik heb net zoveel lol gehad!Sjors
Misschien gaat de efficientie van hightech wel gelijk op met de lol van lowtech, niks leukers om op je oude bakkie al dat snelle moderne spul bij te kunnen houden. Iets met rijtechniek en de beentjes: fietsen blijft een simpele lichaamssport, hoe modern de fietsjes in de toekomst ook zullen worden :)

Wat betreft de opmerking "alles een beetje, niets goed": je kunt een tien op een toets halen en op alle andere vakken slechts zeventjes en zesjes......, maar je kunt ook op alle vakken een acht halen. De keus is wat je zwaarder weegt.
m-gineering schreef:
EnriceV schreef:De surly LHT komt nu ook uit met schijfremmen: http://thelazyrando.wordpress.com/2011/ ... c-trucker/

Hoe ze dat doen op die slanke voorvork snap ik niet echt omdat mij altijd is wijsgemaakt dat dit niet kon.
Misschien gebruiken ze heel veel ijzer, of het wiel blijft idd niet zitten
De ophanging zo aanbrengen (in de bocht van de vork) dat het gross van de torsie recht de vorkbuis in gaat, dan de padden een handje vol graden naar voren laten wijzen. Dat zou de as volgens mij in de bovenhoek van de pad moeten houden en de noodzaak van dikke buizen teniet doen.
AB schreef:
Wat betreft de opmerking "alles een beetje, niets goed": je kunt een tien op een toets halen en op alle andere vakken slechts zeventjes en zesjes......, maar je kunt ook op alle vakken een acht halen. De keus is wat je zwaarder weegt.
'
of heel veel onvoldoendes tegen 'tenminste een paar vakken gehaald`......
hwhaan schreef:
m-gineering schreef:
EnriceV schreef:De surly LHT komt nu ook uit met schijfremmen: http://thelazyrando.wordpress.com/2011/ ... c-trucker/

Hoe ze dat doen op die slanke voorvork snap ik niet echt omdat mij altijd is wijsgemaakt dat dit niet kon.
Misschien gebruiken ze heel veel ijzer, of het wiel blijft idd niet zitten
De ophanging zo aanbrengen (in de bocht van de vork) dat het gross van de torsie recht de vorkbuis in gaat, dan de padden een handje vol graden naar voren laten wijzen. Dat zou de as volgens mij in de bovenhoek van de pad moeten houden en de noodzaak van dikke buizen teniet doen.
Het is helaas wat ingewikkelder vanwege de eenzijdige belasting. Als de hoekverdraaiing tussen het belaste en niet belaste vorkbeen te groot wordt draait de spanner zich los
m-gineering schreef:
AB schreef:
Wat betreft de opmerking "alles een beetje, niets goed": je kunt een tien op een toets halen en op alle andere vakken slechts zeventjes en zesjes......, maar je kunt ook op alle vakken een acht halen. De keus is wat je zwaarder weegt.
'
of heel veel onvoldoendes tegen 'tenminste een paar vakken gehaald`......
het blijft een grunningsraadseltje, wat is het nou? Heeft de ogre gewoon lelijke padden of is ie niet rohloff ready? of zie je andere onvoldoendes??
AB schreef:
m-gineering schreef:
AB schreef:
Wat betreft de opmerking "alles een beetje, niets goed": je kunt een tien op een toets halen en op alle andere vakken slechts zeventjes en zesjes......, maar je kunt ook op alle vakken een acht halen. De keus is wat je zwaarder weegt.
'
of heel veel onvoldoendes tegen 'tenminste een paar vakken gehaald`......
het blijft een grunningsraadseltje, wat is het nou? Heeft de ogre gewoon lelijke padden of is ie niet rohloff ready? of zie je andere onvoldoendes??
Je kunt de rohloff er in hangen, en er de winkel mee uitfietsen. Ik geloof alleen nooit dat het ding (behalve de moertjes variant) zich niet voortdurend loswerkt, en de schuivende schijfrem maakt mij vooral heel vrolijk
Zijn dat niet in zijn algemeen nadelen van horizontale slots? Het lijkt mij in zijn algemeenheid geen goede oplossing namelijk.

Ik vind het gezeur over 'al die nokjes' onterecht. Als je ze niet nodig hebt dan koop je toch lekker een ander frame? Het unieke is dat surly de enige fabrikant is die een (los) 29er frame maakt die je kunt uitrusten met v-brakes, spatborden, bagagedragers en je er zo een volwaardige 28" reisfiets van kunt maken (ik zou er ook helmaal géén schijfremmen op zetten). Ik had zelf liever vertikale dropouts gezien (icm kettingspanner óf een excenter), maar helaas; zo'n frame bestaat nog steeds niet. Er is wel degelijk sprake van een gat in de markt hier.

Afbeelding
Volledig mee eens, maar wat een fiets, ik mis nog een volledige derailleurgroep op de fiets, dan heeft hij echt alles dubbel... :lol:
Je kunt de rohloff er in hangen, en er de winkel mee uitfietsen. Ik geloof alleen nooit dat het ding (behalve de moertjes variant) zich niet voortdurend loswerkt, en de schuivende schijfrem maakt mij vooral heel vrolijk
Hier een link naar een gebruiker van een Surly Troll. Dit frame heeft exact dezelfde dropouts als de eerder genoemde Surly Ogre...

http://whileoutriding.com/2011/08/03/su ... dirt-road/