Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Visum Laos grensovergang Ban Nakhaseng - Forum Wereldfietser

Visum Laos grensovergang Ban Nakhaseng

Wellicht kijk ik er hartstikke overheen en staat het antwoord al ergens op het forum, maar ik kon het niet vinden... Daarom mijn vraag:

Is het inmiddels mogelijk om bij de grensovergang tussen Ban Nakhaseng en Xaingnabouri (Thailand - Laos) een 30-dagen (?) visum voor Laos te krijgen?

Op basis van de Rough Guide (2011) lijkt dit wel het geval maar in een oude (2006) versie van Benadette Speet's boekje staat dat je bij deze grensovergang überhaupt geen visum kunt krijgen.

Alvast dank voor het antwoord!
Gudrun
Wikitravel:
Many don't know but the border with Thailand ( Ban Huay Kon – Muang Ngeun ) is open for a while (year or two ) also for foreigns . you can get a visa on arivel an the both sides of the border
Is dit de grensovergang die je bedoelt?

Sjirk
Nee, ik bedoel een eindje meer naar het oosten (en zuiden).

Richting Pak Lay en Xayaboury. Als Google Maps klopt, dan is het wegnummer 4 richting Luang Prabang.
Volgens mij kan je vanuit Thailand naar Laos aan de grens een visum krijgen van 30 dagen.
Echter , als terug gaat van van Laos naar Thailand is je bestaande visum verlopen en krijg je slechts een visum voor 15 dagen.
Dirk
Die overgang heet volgens sommigen Tha Li / Nam Hueng, die is open en je kunt er een visum krijgen volgens het GT-Forum.

Volgens Travelfish kun je geen visa krijgen, maar die verwijst voor info dan wel weer naar het GT-forum, dus dat schiet niet op.

Gewoon er heen fietsen en zien wat er gebeurt? Je kunt vandaar altijd wel een boot nemen naar een andere overgang toch?

Oh, hier heb ik een link van motorrijders die eroverheen zijn gegaan. Er ligt een brug (weer een Friendship bridge).
Ik zou deze vraag ook even stellen of rondkijken op het forum van lonelyplanet.com (thorntree). Grote kans da je daar recente ervaringen aantreft.