Additionally, paste this code immediately after the opening tag: OV Chipkaart - Forum Wereldfietser

OV Chipkaart

Fiets en trein!
Kan je, hoe kan je, met de nieuwe OV Chipkaart je fiets al dan niet zwaar bepakt in de trein meenemen. Voor het gemak beperk ik me tot de NS NL treinen.
Graag respons.
Senior
Senor,

Je zal nu geen problemen hebben met de chipkaart bij de NS met een fiets.

http://ns.nl/cs/Satellite/reizigers/ov- ... lanning-id

Nog geen bijzonderheden bekend, en dat kan je twee dingen doen.
- je afvragen wanneer het mis gaat
- je afvragen hoe het straks anders gaat.



Hoezo graag reactie, dat volgt hier toch altijd?

Groet, Hans
Inmiddels staat op de NS-website dat je voor de fiets straks nog altijd naar de kaartautomaat moet.... handig

Heeft iemand al een volgepakte fiets door de poortjes geprobeerd?
Ik heb op de NS-website de volgende vraag gesteld:
"Hoe kan ik met mijn fiets in de trein reizen in combinatie met de chipkaart?"
Ik kreeg direct het volgende antwoord:
"Reizen met de OV-chipkaart is eenvoudig. Om in te checken houdt u uw OV-chipkaart bij de kaartlezer op een poortje of losse paal op het station. U hoort een geluidsignaal. Op het scherm leest u “Goede reis”. Om uit te checken houdt u uw OV-chipkaart weer bij de kaartlezer, tot u het geluidssignaal hoort. Op het scherm verschijnt de ritprijs en het resterende saldo van uw kaart. Het systeem berekent de ritprijzen automatisch. Voordat u voor het eerst bij NS op saldo kunt reizen, dient u reizen op saldo eenmalig te activeren. "
Het gaat dus helemaal automatisch!
( :roll: )
Leon
:)

Ja, ik had toch wel het "goede antwoord" gekregen van die automatische dame...

als ik het opnieuw probeer, begint ze over een ov abbonnement voor de fiets.. :cry:
Roald schreef:
Heeft iemand al een volgepakte fiets door de poortjes geprobeerd?
check, was geen enkel probleem (amsterdam CS, meest rechter poortje is wat breder, ook Amstel station, meest rechter poortje)

:-D

blijft wel naar dat je aparte kaartjes voor de fiets moet kopen... bij de metro en ander ov is dat volgens mij ook zo :-S