Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Conditie wegnr. 11 (Paklay - Vientiane) Laos - Forum Wereldfietser

Conditie wegnr. 11 (Paklay - Vientiane) Laos

Op internet vind ik veel verschillende verhalen over de staat van weg nummer 11 in Laos tussen Paklay en Vientiane.

Wie heeft recente informatie over dit stuk weg? Ik ben met name geïnteresseerd in de vraag welke delen (al) geasfalteerd zijn.

Zelf heb ik in ieder geval gevonden dat het stuk Paklay - Mekong (Sanakham) asfalt is. Over het stuk daarna (langs de Mekong) word ik niet veel wijzer.

Alvast bedankt!
Afgelopen december heb ik daar gefietst.
Ik kwam vanuit het noorden in Savanakham (Guesthouse) ook een mooie weg door het binnenland.
Het was tot Bang Donhiang (Guesthouse) onverhard, daarna iets van 50 kilometer strak asfalt. Dat houdt op en daarna is het ploeteren naar Vientiane. Het was een kapotgereden weg met een dikke laag stof erop. Er zijn geen Guesthouses meer aan de weg, met wat navragen word je naar een plaatsje gestuurd 10 -15 kilometer het binnenland in. Dit was ongeveer 80 km na het laatste GH. Daar zijn minimaal twee Guesthouses. Het staat niet op googlemaps dus ik kan het nu niet terugvinden. Ondanks het wegdek heb ik genoten van deze route.
Gelukkig zijn er genoeg douches in Vientiane.

Sjirk
Dank. Helder antwoord. Heb ook direct je website bekeken, leuk.

Hoeveel dagen heb je in totaal gedaan over het stuk Savanakham - Vientiane?

Gudrun
Ik heb het in twee dagen gedaan. Ik heb geslapen bij een familie ergens dertig kilometer voor Savanakham. Ik ben vandaar in 1 dag naar dat dorpje gefietst waarvan ik de naam niet meer weet. Het ligt op ongeveer 70 km van het begin van het asfalt. Het asfalt eindigt na 45 km en de afslag naar het dorpje met guesthouse is dan 5 tot 10 km verder. Goed doorvragen. Koop een mooi stofkapje voor mond en neus ergens op een markt. Je hebt het nodig!

Zie ook mijn verslag van dit stuk op mijn site (klik). Let niet op al die typ-, spel- en stijlfouten. Ik wil ooit nog een redactieslag maken.

Sjirk