Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets en trein naar Narbonne - Forum Wereldfietser

fiets en trein naar Narbonne

Ik wil graag met 2 personen en 2 fietsen van Rotterdam naar Narbonne:

- de NS autoslaaptrein rijdt niet meer
- de doorstart NL autoslaaptrein rijdt dit jaar alleen naar Italie
- de Belgische autoslaaptrein neemt geen fietsen mee*
- de Duitse autoslaaptrein neemt geen fietsen mee*
- in de TGV moet je fiets in een pakketje van 90 bij 120 cm passen
- ik pas niet zo goed in een fietsslaapbus (1.95 m lang!)

Heeft iemand een goed tip die ik over het hoofd zie?

Lizpie

*= volgens de treinreiswinkel
Neem de nachttrein naar Parijs. Deze gaat vanaf 27 april. In deze trein kunnen een paar fietsen mee. Een internationaal fietskaartje is noodzakelijk.
Fiets van station Paris-Nord naar station Paris-Austerlitz. De Fietsvakantiewinkel verkoopt een kaartje van Parijs met fietsroutes
Neem op Paris-Austerlitz om 10.11 uur trein 3631 richting Toulouse- Perpignan-Cerbere (Spaanse grens). Deze trein heeft zes fietsplaatsen. Deze trein is om 18.22 in Narbonne. Anbevolen wordt een zitplaats in deze trein te reserveren.
Andere mogelijkheden? Zie de links op mijn site: www.fietswegen.nl

i.t.t. wat ik eerder heb vernomen rijdt de 'doorstart autoslaaptrein' dit jaar naar Avignon (zie Volkskrant 22 feb) en (misschien) niet naar Italie. Ondanks het feit dat ik absoluut geen newbie ben lukt het me niet de URL van de 'doorstart autoslaaptrein' te vinden.
Wie helpt?
Deze doorstart wordt georganiseerd door Leo Weeber uit Delft en hij organiseert o.a. ook de 'Ski Express'.

Liz
Die Autoslaaptrein staat op nog geen enkele site. Leo Weeber is nog drukbezig om de laatste puntjes de i te zetten.
Als de Autoslaaptrein met fietsenrijtuig vanaf eind mei gaat rijden kun je in Avignon overstappen op de Regional Express richting Perpignan.
Deze vertrekken om 10.58 uur en 12.02 van Avignon en komen resp. om 13.06 en om 14.15 aan in Narbonne. Het fietsenvervoer in deze regionale treinen is gratis. Wel natuurlijk een gewoon treinkaartje kopen in Avignon.

Veel plezier.

Bert

Beste,

Bij mijn weten rijdt de autotrein vanuit Brussel deze zomer nog wel, inclusief fietscompartiment. Ook de Benelux trein A'dam-BXL heeft een fietscompartiment.

Vorig jaar leverde deze trein geen enkel probleem op met fiets.

Voor exacte treintijden even surfen naar www.nmbs.be, ook voor de fietsvoorwaarden.

Groet,

Astrid

Volgens mij is de bus nog steeds een optie, ondanks je lengte. We hebben een paar jaar geleden met de bus gereisd. Deze was voorzien van een aantal plaatsen geschikt voor mensen van 2 meter. Dus extra lange slaapplek. En er zijn altijd een aantal stoelen in de bus die ook meer plek geven.

Ik heb het toen via de fietsvakantiewinkel gedaan. Zij kunnen je ook goed informeren welke busmaatschappij (Cycletours hadden we) je kunt gebruiken. Wel ervoor zorgen dat je op papier hebt staan dat je specifiek recht hebt op die plaatsen en dat je dat ook nodig hebt.

De fietstrein naar en van Avignon gaat dit jaar niet rijden ivm gestegen kosten bij de Franse spoorwegen.

Groet,
Jorrit

Voor wie het niet wil geloven : http://www.fietsslaaptrein.nl/ :D

Hij is er terug :!:

William.

Inderdaad, na veel gelobby is het dan toch voor elkaar. Helaas kost het vervoer van de fiets wel Euro 95,- per retour. Dit komt doordat per per rijtuig betaald moet worden voor gebruik voor de buitenlandse sporen. Omdat er een appart fietsenrijtuig aan de trein hangt, hangt aan dit rijtuig ook weer een extra prijskaartje.
Overigens kun je in Avignon met je fiets overstappen op de trein naar Narbonne.