Additionally, paste this code immediately after the opening tag: City Night Line van Amsterdam naar Basel - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

City Night Line van Amsterdam naar Basel

Ok fietsfolks :)

Heb de voorboeking geplaatst bij de treinreiswinkel.
Bevestiging ontvangen.

2e klas coupe met wastafel en volgens mij incl. ontbijt en wekservice

Je weet wel door zo'n blonde schone Zwitserse 8) :D :wink:

Ben benieuwd.

Vind jullie tips op en- aanmerkingen zeer nuttig :!:

Kan niet wachten tot augustus 2012 pffff ... over voorboeking gesproken.
:lol: Pas in maart komen de tickets uit.

John
Het wordt druk met fietsen op de CityNightLine komende zomer. Helaas zijn er naar Warschau maar drie fietsplaatsen. Wie zijn de gelukkigen?
bert sitters schreef: Helaas zijn er naar Warschau maar drie fietsplaatsen.
Per dag!

Peter
Het wordt druk met fietsen op de CityNightLine komende zomer. Helaas zijn er naar Warschau maar drie fietsplaatsen. Wie zijn de gelukkigen?
@Bert, je zou ook kunnen overwegen als het vol zit naar Warschau om eerst de trein naar Berlijn te nemen en daar de trein naar Warschau te pakken.
Naar Berlijn gaat er elke 2 uur een trein.

Ik zit ook nog aan Berlijn - Krakow te denken.

Henk

kunst en fietswerk
Wij hebben dit traject ook enkele keren gedaan, en steeds met heel veel plezier. Boek vroeg, en het is ook nog eens heel goedkoop.
Wim
Idd. fietstassen en all andere bagage altijd meenemen naar je coupé. Niets achterlaten in fietswagon. Wordt ook afgeraden. Bij stops onderweg, op meerdere stations, staan deuren vaak lang open. Met alle kansen voor onverlaten, terwijl jij slaapt.
bouke6708 schreef:Idd. fietstassen en all andere bagage altijd meenemen naar je coupé. Niets achterlaten in fietswagon. Wordt ook afgeraden. Bij stops onderweg, op meerdere stations, staan deuren vaak lang open. Met alle kansen voor onverlaten, terwijl jij slaapt.
En ook je coupé afsluiten als je gaat slapen natuurlijk.
Dus het is geen overbodige luxe om de fietsen goed verankerd aan elkaar en de wagon vast te maken.

Waarom staan de deuren van de fietswagon dan open is dat om meer reizigers met fietsen in te laden :?:

Is het zo dat een voorboeking altijd goedkoper uitvalt :?: Er wordt gesproken over voordeeltarieven op bepaalde data. Heeft een van de treinfietsers op de City Night Line hier ervaring mee :?:

John
Vikingar schreef:Dus het is geen overbodige luxe om de fietsen goed verankerd aan elkaar en de wagon vast te maken.

Waarom staan de deuren van de fietswagon dan open is dat om meer reizigers met fietsen in te laden :?:

Inmiddels hebben wij onze boeking 2e klas omgezet naar een 1e klas coupe 8) Is het zo dat een voorboeking altijd goedkoper uitvalt :?: Er wordt gesproken over voordeeltarieven op bepaalde data. Heeft een van de treinfietsers op de City Night Line hier ervaring mee :?:

John

Bij ieder station worden de deuren ontgrendeld. Dat betekent dat iedereen in de trein en op het perron de deuren kan openen. Een fiets die op slot staat gaat niet zo snel de trein uit, maar fietstassen wel.

De voordeeltarieven werken net als bij luchtvaartmaatschappijen. Zodra er veel boekingen zijn voor een bepaalde datum, dan stijgen gewoon de tarieven. Met vroegboeken heb je meer kans dat het tarief laag uitvalt, maar dat hoeft niet. Als er weinig boekingen zijn voor een bepaalde trein, dat blijft het tarief laag. Het is moeilijk een voorspelling te maken. Last minute kan wel duur uitpakken.
bert sitters schreef:
Vikingar schreef:Dus het is geen overbodige luxe om de fietsen goed verankerd aan elkaar en de wagon vast te maken.

Waarom staan de deuren van de fietswagon dan open is dat om meer reizigers met fietsen in te laden :?:

Inmiddels hebben wij onze boeking 2e klas omgezet naar een 1e klas coupe 8) Is het zo dat een voorboeking altijd goedkoper uitvalt :?: Er wordt gesproken over voordeeltarieven op bepaalde data. Heeft een van de treinfietsers op de City Night Line hier ervaring mee :?:

John

Bij ieder station worden de deuren ontgrendeld. Dat betekent dat iedereen in de trein en op het perron de deuren kan openen. Een fiets die op slot staat gaat niet zo snel de trein uit, maar fietstassen wel.

De voordeeltarieven werken net als bij luchtvaartmaatschappijen. Zodra er veel boekingen zijn voor een bepaalde datum, dan stijgen gewoon de tarieven. Met vroegboeken heb je meer kans dat het tarief laag uitvalt, maar dat hoeft niet. Als er weinig boekingen zijn voor een bepaalde trein, dat blijft het tarief laag. Het is moeilijk een voorspelling te maken. Last minute kan wel duur uitpakken.
Hoi Bert,

Je bedoelt als er weinig boekingen zijn dan stijgt de prijs, zijn er veel dan daalt de prijs... :?:
Vikingar schreef:Je bedoelt als er weinig boekingen zijn dan stijgt de prijs, zijn er veel dan daalt de prijs... :?:
Ik denk niet dat Bert dat bedoelt. Het systeem werkt net als bij vliegtuigen: worden er veel boekingen verwacht (zoals op vrijdag en zaterdag), dan kun je de kaartjes heel duur verkopen want de trein komt toch wel vol. Op een dinsdag zal er minder belangstelling zijn, dan maak je de kaartjes goedkoop in de hoop dat er toch nog wat reizigers zijn.
Het is dus niet zo dat de totaalopbrengst van alle treinen steeds gelijk moet zijn of zo, wat jij lijkt te veronderstellen.
En de vrijdagavond :lol:
Hallo John,
Ze verkopen per trein gewoon een vast aantal plaatsen op een tariefgroep, volgens het principe: Wie het eerst komt.....
Dus van de zeg 60 plaatsen in een wagon gaan er 10 op super voordeeltarief, 15 op voordeeltarief en de rest op normaaltarief weg. (geen idee hoe het werkelijk zit overigens) De verkoop start exact 3 maanden van tevoren. Voor reizen in vakantieperioden zijn de voordeelplaatsen vaak al binnen een uur weg. Je kunt goed zien hoe de vraag naar een bepaald tarief verloopt door op http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/nn? een reis van bv Keulen naar Basel te zoeken voor over drie maanden. Je zult zien dat, naarmate je de reis vervroegt, de tarieven oplopen. Ik heb vorig jaar in februari een reservering bij de treinreiswinkel laten maken voor een reis naar Praag op 3 augustus. Ze kunnen daar voor jou de reis boeken op bij wijze van spreken klokslag twaalf uur, drie maanden van tevoren. Ik heb dus kunnen reizen in het hoogseizoen voor €39,-- pp en de kinderen gratis van Middelburg naar Praag...!

grt

Hans
Dit is nu een antwoord waar ik wat mee kan :wink:

Bedankt Hans!