Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Urgent: vervanging remblokjes hs33 in combi met rohloff naaf - Forum Wereldfietser

Urgent: vervanging remblokjes hs33 in combi met rohloff naaf

Hoi,

We staan op dit moment hier in het zonnetje in spanje fietsonderhoud te doen en de remmen te vervangen van een hs33 set. De voor rem is geen probleem. De achterrem krijgen wij echter aan 1 kant niet los.

Wel de rechterkant aan de achterkant. Gewoon het hendeltje los maken :-)

Dan de linkerkant van de achterkant ... hierop zitten de versnellingskabels vast die lopen naar de rohloff naaf. De bajonet aansluitingen los gemaakt en toen ... zag 1 schroef zitten die los kan dit gedaan maar het hele ding zit nog steeds vast.

Hoe krijg ik dit deel van de achterrem los zodat het remblokje vervangen kan worden?
als ik het goed begrepen heb moet je het wiel er gedeeltelijk uithalen.
zeg maar het wiel uit de padden laten zakken tot de rem vrij is en dan het blokje vervangen.

als ik het verkeerd heb: verbeter me!
hoi,
1 hendel omhoog= ontspannen van de
2 je kunt nu links en rechts de hele handel incl boosters naar voren schuiven
3 de blokjes komen vrij om te vervangen, makkelijk uit te klikken

mocht je er niet bij kunnen eventueel lucht uit je banden en wiel er even tussen uit halen.
succes
Bij onze Santossen doe ik dat door aan de rechterkant de snelkoppeling van de rem los te halen (hendel over te halen) en vervolgens remklauw eraf halen.
Vervolgens de schakelkabels met bajonet (klik) sluiting los maken door deze een halve slag tov elkaar te draain.
Dan de snelspanner van de wielas los maken en 't achterwiel een beetje scheef in de padden drukken of anders er uit pakken.
Zo kun je gemakkelijk bij het linker remblokje.

succes,
de oplossing was om deze idd een halve slag te draaien en dan krijg je idd net voldoende ruimte om er eentje tussen te drukken.

Thxs !