Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Frame worldtraveller 2004 - Forum Wereldfietser

Frame worldtraveller 2004

Hoi
omdat, wegens en doordat er tijdens mijn terugvlucht uit Marokko dusdanig ruw met mijn fiets is omgesprongen blijkt mijn frame bij nader inzien total los verklaart te zijn..
..na een aantal onvruchtbare pogingen dit met de desbetreffende maatschappij proberen te verhalen geef ik het op en ga ik opzoek naar een ander frame.
Indien mogelijk is ga ik proberen zoveel mogelijk spulletjes over te zetten, en dat lukt natuurlijk het best met hetzelfde frame.
vandaar zoek ik een Koga Worldtraveller frame anno 2004 maatje 57
Ligt er daar nog een?, of weet je misschien nog iemand.. alle tips zijn welkom
bedankt alvast

groetjes
Vincent
Mail anders Koga eens om de specificaties van dat frame op te vragen, dan kan je gemakkelijk andere frames uitzoeken waarop (al) je onderdelen passen. Dan heb je waarschijnlijk net iets meer keuze ;)
Als ze niet antwoorden zou je natuurlijk die paar metingen zelf kunnen doen (zadelpen, headset, bottom bracket, breedte tussen padden voor achterwiel (135mm wss)).
Hey Vincent,

Balen van je frame zeg! Aan een andere frame kan ik je niet helpen, maar mocht het niet gaan lukken dan kun je in Maastricht altijd nog een proefritje komen maken op een Santos travelmaster :wink:

groeten uit Maastricht!
Matthijs
Goeie!
ik ga inderdaad Koga eens mailen, wie weet wat daar uitkomt..
enne .. dat rondje op de TM, die hou ik tegoed Matthijs!! :D
Uit nieuwsgierigheid: Welke maatschappij was dat?
RAM, Royal Air Maroc..
Natuurlijk, dit is hopelijk niet de standaard afhandeling.. maar soms zit er een helaas `vuiltje` tussen waar ik nu de dupe van ben
jammer dat ik geen respons krijg bij deze maatschappij, dan zouden we het gewoon eerlijk kunnen afhandelen. Ik snap dat niet, die mensen zouden zich eens moeten bedenken en in gedachten de rollen omdraaien, om het kort te maken.. behandel een ander zoals jezelf behandeld wilt worden.
Vincent,
Ik zou de moed niet zo gauw laten zakken. Jouw frame is door RAM onherstelbaar beschadigd.
RAM moet voor dergelijke kwesties verzekerd zijn. Ik ga ervan uit dat jij zelf, je fiets en bagage ook verzekerd zijn.
Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Zo niet, al eens gedacht aan ANWB juridische bijstand, Radar, Consumentenbond, MAX op reis, Juridisch Loket etc.
Ik vind het kort door de bocht dat RAM zijn/haar verantwoordelijkheid afschuift, zéér teleurstellend en een vliegmaatschappij dat Royal in zijn/haar logo heeft staan onwaardig.
Nogmaals ik zou het er niet bij laten zitten!
Frits
Vincent.franken schreef:RAM, Royal Air Maroc..
Natuurlijk, dit is hopelijk niet de standaard afhandeling..
natuurlijk is dit de standaard afhandeling, alleen dan kun je het je permiteren structureel met bagage te smijten
Hallo Vincent,

Het is erg beroerd dat je fiets onherstelbaar beschadigd is.
Onze fietsen zijn ook regelmatig beschadigd na een vlucht. Wij zijn er inmiddels wel achter dat er tijdens de vlucht niets gebeurd maar juist bij de afhandeling naar en later van het vliegtuig.
Onze ervaring is dat Schiphol het wel erg bont maakt want op de heenreis hebben we eigenlijk nauwelijks wat maar als we terug gaan is het bijna altijd mis op Schiphol.
Omdat je vaak voor het vervoer van je fiets betaald mag je aannemen dat e.e.a in goede staat arriveert. Je koopt zelf een ticket en mag dan ook verwachten dat jezelf b.v. zonder gebroken benen aankomt. Je betaalt er voor en zij leveren nu een wanprestatie.
Ik weet ook dat schade verhalen op luchtvaartmaatschappijen erg moeizaam gaat, niettemin is het ons toch wel eens gelukt.
E-mailen is vaak geen goede aanpak, bellen wel!
Het wil weleens helpen om na te gaan of RAM een alliance heeft met een andere maatschappij en leg je claim daar neer. Het is ons gelukt bij de KLM terwijl we schade hadden opgelopen met Alitalia!

Veel succes met je strijd.

Vriendelijke groet

Hans Stalpers
Ik moet inderdaad nog ff doorduwen en proberen, ik zal eens aan de telefoon gaan hangen en hopen dat het gehang gehoord wordt.
bedankt voor het duwtje in de rug :wink: