Additionally, paste this code immediately after the opening tag: x - Forum Wereldfietser

x

x

x
Wat dacht je van de ene ketting gewoon over te zetten op de andere fiets.
Dan hoef je niet te ponsen. Dat is trouwens zo wie zo de beste oplossing aangezien een ketting in slijt op de tandjes van de achter cassette... Dus niet ponsen maar gewoon wisselen.
Wendy1 schreef:Wat dacht je van de ene ketting gewoon over te zetten op de andere fiets.
Dan hoef je niet te ponsen. Dat is trouwens zo wie zo de beste oplossing aangezien een ketting in slijt op de tandjes van de achter cassette... Dus niet ponsen maar gewoon wisselen.
Wendy, jij bent ook wakker! :lol:
Wendy1 schreef:Wat dacht je van de ene ketting gewoon over te zetten op de andere fiets.
Dan hoef je niet te ponsen. Dat is trouwens zo wie zo de beste oplossing aangezien een ketting in slijt op de tandjes van de achter cassette... Dus niet ponsen maar gewoon wisselen.
Het is inderdaad de beste oplossing, maar de kettingpons (of snelsluiter) heb je sowieso nodig. Hoe denk je anders een ketting van een fiets te krijgen zonder deze (met een pons of snelsluiter) te openen?

Renaat
derailleurs openschroeven, gat in frame zagen;

doe mij maar zo'n mooie carbonnen riem!

x

x
:idea: Met een kettingpons kun je eenvoudig een ketting korter of langer maken.

x

x
Zou ik niet doen. Daarvoor verschillen de kettingen van merk A en merk B teveel van elkaar. Gelukkig kost een nieuwe ketting bijna niks. Maar zorg vooral dat de ketting en de tandwielen bij elkaar blijven, want ze raken aan elkaar gewend.
Wim

x

x
Je had zo wie zo de ketting om moeten ruilen aangezien je de achtercassette gewisseld had van de fietsen. De ketting slijt in op de achtercassette. Een nieuwe of een andere ketting gaat waarschijnlijk problemen geven door middel van overslaan op de achter cassette.

Ja hij slijt ook in op de voorbladen. Maar deze geven veel minder problemen doordat er meer tandjes aan zitten. Minder kans op overslaan.

Ga je een nieuwe ketting plaatsen zou ik als ik jou was ook de achtercassette vernieuwen.
wakkeropdefiets schreef:Ik heb van de 2 fietsen door het omwisselen van de achtertandwielen bij beide fietsen een andere maat ketting nodig.
Wat bij de ene te lang is, is bij de ander te kort.
De kettingen zijn allebei vrij nieuw en zien er het zelfde uit
De ketting die te kort is heeft pech gehad.
De ketting die te lang is kort je in tot de benodigde lengte. Hoe lang dat precies is, is wel weer een leuke uitdaging.
Leon