Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe kom ik het snelst en makkelijk naar Oostenrijk? - Forum Wereldfietser

Hoe kom ik het snelst en makkelijk naar Oostenrijk?

Nu fantaseer ik over een fietstocht in Oostenrijk. Maar hoe kom ik het snelst en makkelijk naar Oostenrijk, fiets mee maar niet per vliegtuig? Ik bekijk de website van ÖJHW, de Oostenrijkse jeugdherbergen. In Vorarlberg heb ik al eens gefietst. Tirol is groot en er is in heel Tirol maar één JH, die in Innsbrück, die valt af. Dus kies ik voor Salzburg e.o.
Met de City Night Line naar München, dan nog twee uurtjes boemelen naar Salzburg.
Neusiedl am See heeft ook een heel mooie herberg. Rondje Neusiedler See?
als ik het goed voorheb dan ga je idd weinig jeugdherbergen tegenkomen (zeker in het hooggebergte)
idem voor campings

daar ben je het best af met een "zimmer mit fruchstuck"

ps: een rondje Oostenrijk staat ook nog eens op mijn planning, hou ons zeker op de hoogte van je ideeën als je wilt
Martin, er zijn meerdere YH in Tirol, echter er zijn ook twee jeugdherberg centrales, dat maakt het wat minder overzichtelijk. Zie http://www.jugendherberge.at/ voor alle mogelijkheden die je hebt.

Afgelopen zomer bijvoorbeeld nog in YH Holzgau geslapen (een kilometer of 30 van Lech), prima plek, vriendelijke mensen. Gelegen in een pension dat voor iedereen toegankelijk is, maar stevige kortingen biedt voor mensen met YH of klimmerskaart. Dan slaap je dus in een prachtige tweepersoonskamer voor een jeugdherbergenprijsje..
Nog een vraag: zijn er alleen gewone zitplaatsen (gezien de lage prijs....) in de City Night Line naar München of zijn er ook slaapgelegenheden? Wie heeft foto's van het interieur?
Beste Martin,

In de CityNightLine heb je keuze uit de volgende mogelijkheden:
*een stoel
*een couchette in een coupé met zes ligplaatsen.
*een couchette in een coupé met vier ligplaatsen.
*een echt bed in een coupé met drie bedden.
*een echt bed in een coupé met twee bedden.
* een echt bed in een geheel eigen coupé.
In sommige dubbeldeks slaaprijtuigen zijn er ook luxe coupé's met naast de bedden ook een zitje en een eigen douche.
De prijs is afhankelijk van het moment waarop je boekt. Hoe voller de trein
geboekt is des te hoger worden de prijzen. Eigenlijk hetzelfde als met vluchten. Kijk verder op de site van de Treinreiswinkel: http://www.treinreiswinkel.nl De Treinreiswinkel is ook op de Fiets en Wandelbeurs op 11 en 12 februari in de Amsterdam-RAI: www.fietsenwandelbeurs.nl
bert sitters schreef:De Treinreiswinkel is ook op de Fiets en Wandelbeurs op 11 en 12 januari in de Amsterdam-RAI

De Fiets- en Wandelbeurs is in het weekend van 11 en 12 FEBRUARI...
bert sitters schreef:De prijs is afhankelijk van het moment waarop je boekt. Hoe voller de trein
geboekt is des te hoger worden de prijzen. Eigenlijk hetzelfde als met vluchten. Kijk verder op de site van de Treinreiswinkel
Of kijk op de site van de Deutche Bahn: http://www.bahn.de. Boek in ieder geval nooit via NS internationaal / NS-highspeed. Toen wij twee weken geleden kaartjes moesten kopen voor 13 personen naar Kopenhagen was het prijsverschil wel erg groot: €4500 tegen €3000. Dit omdat de NS andere groepstarieven hanteerd. Ook geeft de ns-site niet alle treinen en kortingen weer in de planner.
Als je op tijd boekt via bahn.de kost een kaartje Emerich-Munchen €49, daar komt dan eventueel een toeslag bij voor een ligplaats: 10 voor en bed in 6p coupe, 20 voor bed in 4p coupe en 50pp bij een tweepersoons coupe. En natuurlijk een tientje voor een internationaal fietskaartje.

Een ding moet je wel op letten:als je door meer dan een land reist is het kaartje vaak goedkoper dan binnen Duitsland alleen. Zo kost een kaartje Emmerich-Munchen €54 en naar Innsbruck dus €49. Waarschijnlijk kost Amsterdam Innsbruck ook 49 maar dat kan de site niet weergeven (vertrek en bestemming buiten duitsland).
cornelese schreef:
bert sitters schreef:De prijs is afhankelijk van het moment waarop je boekt. Hoe voller de trein
geboekt is des te hoger worden de prijzen. Eigenlijk hetzelfde als met vluchten. Kijk verder op de site van de Treinreiswinkel
Of kijk op de site van de Deutche Bahn: http://www.bahn.de. Boek in ieder geval nooit via NS internationaal / NS-highspeed. Toen wij twee weken geleden kaartjes moesten kopen voor 13 personen naar Kopenhagen was het prijsverschil wel erg groot: €4500 tegen €3000. Dit omdat de NS andere groepstarieven hanteerd. Ook geeft de ns-site niet alle treinen en kortingen weer in de planner.
Als je op tijd boekt via bahn.de kost een kaartje Emerich-Munchen €49, daar komt dan eventueel een toeslag bij voor een ligplaats: 10 voor en bed in 6p coupe, 20 voor bed in 4p coupe en 50pp bij een tweepersoons coupe. En natuurlijk een tientje voor een internationaal fietskaartje.

Een ding moet je wel op letten:als je door meer dan een land reist is het kaartje vaak goedkoper dan binnen Duitsland alleen. Zo kost een kaartje Emmerich-Munchen €54 en naar Innsbruck dus €49. Waarschijnlijk kost Amsterdam Innsbruck ook 49 maar dat kan de site niet weergeven (vertrek en bestemming buiten duitsland).
Juist de Treinreiswinkel let op die nuances!